Majd 3ezer km utan maxrol lement a nivo kozepeig az olajszint, az ok?
Egyáltalán nem. A nívópálca min-max között kb. 0.8-1 liter szokott lenni a különbség, azaz egy 10 ezres csereperiódus alatt bele kell locsolni 1.5-2 litert? Hogy lehet erre azt mondani, hogy "ok", kedves #1?
Már csak azért sem szabad olajfogyasztásra azt mondani, hogy oké, mert az olajfogyasztás jobb sosem lesz. Az mindig egy folyamatosan romló folyamat és minél tovább húzza az ember, annál drágább lesz a javítás. Most lehet még megoldható 50 ezerből, vagy 100 ezerből, de ha húzod az időt és így használod, fél év múlva ez már lehet 300 ezer lesz. Ami egy ilyen autónál kb. egyenlő a gazdasági totálkárral.
Szóval ha engem kérdezel, akkor az rengeteg és vagy csináltasd meg minél hamarabb, vagy add el még most, amíg autóként eladható jó áron, mert ha később motorhibásan kell eladnod 100 ezerért, annak nem fogsz örülni.
Céges új autóknál pályázásnál kitaposott béllel is benyelt ugyanannyi olajat.
Akkor ezeket is sürgősen adtuk volna el, kedves nagyonhozzáértő #4?
#6 Tegyünk különbséget a "nem meglepő" és "normális" között. Egyáltalán nem meglepő, hogy egy 23 éves autó eszi az olajat, de ettől ez még nem normális. Az olajfogyasztás oka és következményei függetlenek az életkortól: valahol tömítetlenségi probléma van, ami további problémákhoz és végül többszázezres kárhoz vezet. Az, hogy 23 éves, ezen nem változtat.
#7 Nem, mert azok céges autók. A céges autókat csődig kell hajtani, elvégre haszontermelésre van vásárolva. Amíg gurul, addig jó. Erre mondjuk azt, hogy kiszolgálja az árát. Viszont a kérdező autója nem céges autó. Egy hétköznapi ember hétköznapi használatra nem úgy vesz autót, hogy "fél év alatt kihajtom belőle a jóistent is, aztán veszek egy másikat". Első autótulaj, feltételezem fiatal és nem veti fel a pénz, vesz egy 23 éves Daewoo-t. Az ő célja nyilván nem az, hogy szétrúgja az autót és félévente vegyen egy újat, mikor az előző tönkremegy, hanem legyen megbízható autója, amivel munkába járhat, vagy akárhova, pár évig szolgálja ki és kész. De ezért tenni kell. Egy autó csak akkor lehet megbízható, ha figyelnek és bizony néha költenek rá. Nem akkor kell rákölteni 500 ezret, amikor már be sem indul, hanem a probléma első jelénél, amikor még 100 ezerből javítható.
#8 A márka nem elég, rengeteg specifikáció létezik, minden autóhoz van előírás, amit az olajnak teljesítenie kell.
A Castrol honlapja Edge 5W-40-et ajánlja, vagy esetleg a Magnatec 5W-40 C3-mat. Ezek tudják a Dexos2 előírást, ez a flakonra is rá kell, hogy írva legyen. Nézd meg, hogy van-e rajta ilyen. Ha van, akkor megfelelő bele az olaj.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!