Majd 3ezer km utan maxrol lement a nivo kozepeig az olajszint, az ok?
Hát ez relatív!
17 éves autóm van 306.000 km-rel, ráadásul szintén GM tervezésű motorral. De 15.000 km alatt se szoktam ilyen olajszintcsökkenést tapasztalni. Ez kb fél liter 3000 km alatt. 15.000 km alatt két olajcsere között 2,5 liter olajat belelocsolsz?! Ha 10.000 km-enként cseréled, az is bő 1,5 liter. Tudom, hogy vannak olyan autók, amik ennél jobban fogyasztják az olajat. De ez sem kevés!
De ez van, tenni ellene nem nagyon tudsz, ezt kell megszokni. Egy 23 éves Daewooba gazdaságilag nem nagyon éri meg egy motorgenerált befektetni. Mert gondolom nem akarod még 15-20 évig ezt használni.
#9
"Az olajfogyasztás oka és következményei függetlenek az életkortól: valahol tömítetlenségi probléma van, ...."
Egyetlen motor sem "tömített". Amikor a dugattyu felső holtponton van, akkor a henger fala a dugattyú alatt be van fedve olajjal. Amikor a dugattyú lefele halad akkor a dugattyúgyűrűk lehúzzák. De az sosem lesz tökéletes. Ezért nincs olyan autó, aminél az olaj egy része nem ég el. Sokszor ez nem látszik, mert a benzin vagy gázolaj egy része bekerül az olajteknőbe.
Hasonló a helyzet a szelepszárszimmeringeknél.
Felelőtlenség egy új autótulajdonost arra bíztatni, hogy egy nemlétező hibát azonnal vizsgáltasson ki. És ha egy lelkiismertelen szerelőhöz kerül, akkor költsön rá esetleg százezreket!
"Castrol olajat tettem bele, sajna nem talalok infot,hogy milyen a jo bele"
Az, hogy Castrol, nem elég. Fontos a viszkozitás és ha van, akkor a gyári olajspecifikációs kód is.
Sajnos használati útmutatót nem találtam.
Viszkozitásra ez a link csak ennyit ír: SAE 5W-50, SAE 10W-40, SAE 10W-50
Ennél pontosabb a Mannol ajánlása: bizonyos 10W40 olajok.
A Mannol egyébként tisztában van a gyári specifikációkkal. Rengeteg autóhoz gyárt olajat és nem drága. Én a legközelebbi olajcserénél ezeket használnám. A cseréig jó az is, ami benne van.
#15 Nem is azt mondtam, hogy tökéletes tömítettség, de egy jó állapotú motor, legyen az 2 hónapos vagy 25 éves, nem eszik ennyi olajat. A GM motorokra, mint amilyen a Daewoo is, mindig azt mondták, hogy sok olajat esznek és azok esznek a legtöbbet. De érdekes, az X14NZ F Astrám 3-4 decit evett 10 ezer kilométeren, a mostani Z16XER H Astrám nívópálcáján pedig ezidáig 5 ezer kilométer alatt egyetlen egy millimétert sem csökkent az olajszint. Előbbit 183e kilométerrel adtam el 25 évesen, utóbbiban 163 ezer van most és 14 éves.
Szóval hol van az a nagy tömítetlenség? Persze, hogy egyetlen motor sem lehet 100%-ig tömített és igen, emiatt gyárilag is elfogadott fogyasztási normák léteznek. De ettől függetlenül egy jó állapotban lévő motornak olyan keveset szabad fogyasztania, hogy kb. észre se vedd és hiába 20+ éves egy autó, az nem ok rá, hogy elkezdjen zabálni, mert ott van az én F Astrám esete, ami 25 évesen sem fogyasztott fél liternél többet 10 ezer alatt. Pedig "hú olajzabáló Opel".
Ezek után milyen alapon mondja bárki azt, hogy a kérdezőnél normális fél liter olaj 3 ezer kilométeren? Nem, nem normális és tök mindegy hány éves autó, akkor sem normális. És milyen alapon mered azt mondani, hogy "nemlétező probléma", mikor ez alsóhangon is 5-szörös olajfogyasztás a normálishoz képest? Ami 10 ezer alatt 1 liternél többet eszik, az közel sem normális (sőt, igazából már az 1 liter/10 ezer km is sok, személy szerint én már fél liternél is komolyan venném, persze én könnyen beszélek autószerelőként, van rá helyem, felszerelésem, időm és olcsó alkatrészem, szóval hétköznapi embernél mondjuk azt, hogy 1 liter/10 ezer km még belefér, de annál több már ott sem).
A második link helyett ez kell. És be kell állítani az adatokat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!