Ezek az akksi értékek még jók, vagy csere?
Bt transzmitterrel mértem, ami nyilván nem pontos. Az alábbi értékek jöttek ki:
Gyújtáson 11,9 V
Járó motorral 14,5 V
Járó motor + felkapcsolt tompított (xenon) 14,4 V
Egyébként szépen indul mindig, annyi, hogy a fedélzeti komputer kicsit elhalványodik indítózásnál.
11,9V már nem a legjobb gyújtáson. Ha nincs multi métered akkor szerezz be egyet pár ezer Ft-ért lehet kapni elég jót, és az akku kapocs feszültségét mérd le úgy hogy ne legyen terehlés alatt tehát se gyújtás, semmi fogyasztó ne menjen, aztán utána tedd gyújtásra és akkor is mérd meg éshasonlítsd össze hogy a transmittered mit mutat akkor. Az is lehet hogy sokkal több fesz van az akkuban viszont a transmitter csal a mérésben, de az is lehet hogy a szivargyújtóhoz nem jut el akkora feszültség és azért mér csak ennyit. Bár akkor járó motornál is kevesebbet kéne mutasson mert 14,5 V az teljesen jó járó motorral. Mondjuk a generátor jó az így ennyi adat alapján jónak ítélem. Viszont lehet az akku már kezdi a végét járni. Vagy szívja valami és azért merül, vagy már rossz és azért.
Én azért javaslom hogy ha mész akkut venni egy erre való üzletbe akkor vásárlás előtt nézesd meg az autódban lévőt hogy mérjék meg terhelve ésanélkül mert könnyen lehet hogy semmi baja nincs éppen, hanem más van a háttérben, és ezt ott azért megtudják állapítani jobb esetben.
Ennyiből nem lehet megállapítani. Terhelővillával rá kell mérni.
Gyújtáson egy csomó fogyasztó aktív. Ha pl dízel autóról van szó, az igen combos akkut feltételez, ha izzításon csak 11,9V-ig esik a feszültség. A kérdésből nem derül ki, hogy erről van-e szó.
A járó motoros érték a generátorról ad némi infót. Ha nem start-stopos az autó és pontos a mérő, akkor van egy kis túltöltés. 14,4V fölött elkezd az elektrolitban elbomlani a víz, ami hosszabb távon kinyírhatja az akkut. De az az egy tized Volt simán lehet mérési pontatlanság. Amit biztosan meg lehet ennyiből állapítani, hogy van töltésed.
Felesleges így méregetned!
Nekem éppen hogy csak megvan a 12 voltom, bekötve az autóba.
Dízel, A4-es Audi.
Laborban meg 12,43-at produkált az akksi.
Egyetlen ismerősnek sem megy 12.2 fölé az akksifesz autóba bekötve, még a kis benzineseknek sem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!