Károsodhat a motor?
Teljes gáznál egy kicsit nagyobb lesz a szívócsőben a nyomás. Ezért több levegőt fog beszívni. Ha ehhez a porlasztó vagy injektor hozzá tudja adni a megfelelő benzinmennyiséget, akkor egy kicsit fürgébb lesz. Részterhelésen nem lesz jobb, mert akkor amúgy is a pillangószelep korlátozza a beszívást.
Próbáld ki szűrővel és szűrő nélkül -teljes gázzal- egy nem túl poros útszakaszon. Akkor kiderül, hogy mennyit nyersz.
A motoron pont annyi por és piszok fog átáramlani, mint amennyi egy vadonatúj szűrőben 16 km alatt felhalmozódik. Ami szerintem észrevehetetlen. Lerakódni sehol sem fog, mert a légáram nem hagyja.
Homokos környezetben előfordulhat, hogy néhány kvarcszemcse felragad a hengerfalon levő olajfilmen és a dugattyúgyűrűk magukkal ragadják. És akkor mikron mélységű karc keletkezhet. De nem hiszem, hogy egy-két ilyen karc elrontaná a kompressziót.
Ennyi km alatt valszeg nem károsodik, bár ha sok por jut be, nem garantált, hogy nem.
De, totál felesleges így csinálni.
Az igaz, hogy az eltömödött légszűrő fogja a motort, de ennek a párja nem az, hogy ha meg levesszük, 2X annyi lóerő lesz.
Egy tiszta, új légszűrővel maximális teljesítményen van a motor, ha leveszed marad ugyanaz, csak bejut a por. Ennyi a történet.
Alacsonyabb fordulaton a rezonator box nem fog működni mert ki lesz kötve így ott akar gyengébb is lehet. Veg fordulaton jobb is lehet de 1-2 lóerő az vicc.
Ennyitol a motor nem megy tönkre, csak minek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!