Miért húz félre ha fékezek az ATV ?
ABS nem szólal meg?
Nem egyformán mozdul az úszó féknyereg, szorulhat valahol.
Berohadt, szoruló fékdugattyút nem tételezem fel.
Télen mentem havas jeges úton egy mezőnn, ott fékeltem , és csúszott mind két elsőkerék,
Múlhéten fékeltem földúton egyik oldal csúszott a másik nem,
Lehet ABS hiba. Van ilyenről egy sztorim:
Egy BMW-ről volt szó, ugye ezekben van modern blokkolásgátló, menetstabilizátor, DSC/DTC-nek hívják. A márkánál max 2 évente elő van írva a fékfolyadék csere. Megyek tesztkört, egy erőteljesebb fékezésnél az egyik oldal blokkol és 8 méteres féknyom. A kutakodás után kiderült, hogy nem volt időben cserélve a fékfolyadék és bevizesedett, a víz megette a DSC elektronikát és hibásan működött. Egy liter gyári fékfolyadék 3500 forint körül van, munkadíjjal együtt 20-25ezer Forint. Ezt kellene 2 évente kibírni. Viszont az említett kocsinál kellett cserélni DSC tömböt is 800ezer Forintért. Ezért nem éri meg spórolni.
Nem tudom a kérdésben milyen kocsi szerepel, de sürgősen szervizbe minél előbb.
Jajj memírtam nem ABS.
egykör féfőkhenger, és 2db 2 dugattyús féknyereg.
Lehet valami geometria hiba is.
Ha a kerék középpontja nagyon távol esik a kormányzási tengelytől, vagy nem szimmetrikus a két oldalon, akkor fékezéskor az erők elforgatják a kereket. Egy borulástól, ütközéstől akár centiket is változhat a geometria úgy, hogy külsőleg nem is lehet látni.
Az ábrán egyébként a harmadik kép a követendő példa, mert lapos keréknél ellenkormányozza a kereket, és nem húz olyan mértékben félre a jármű.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!