Dízel autó, nincs sebességben, üresben gurulok és fékezek. Mégis mintha le akarna fulladni a motor. Mi lehet vele?
90 km/h-ról lassítok kanyarodáshoz. kb 40km/h-nál veszem ki üresbe. Mégis lefulladó hangot ad ki a motor. Amit nem értek.
Másik: kb. 15km/h-van megyek. Ki akarok kanyarodni 2-esben és lefullad! 1-esben tudok csak kikanyarodni bőgázzal. Ez normális? Bocs a hülye kérdések miatt, életem első dízel autója. A benzinesnél ezekkel nem volt gond.
"90 km/h-ról lassítok kanyarodáshoz. kb 40km/h-nál veszem ki üresbe."
???
Mármint kilököd üresbe és üresben kanyarodsz? Az miért jó?
Milyen autó, milyen motorjáról van szó?
Gondolom rossz az alapjárat, ez a fő baj, gurulás közben, üresben is.
Sokféle oka lehet, döglött turbó, hugyozó porlasztók, lukas cooler, valamilyen nyomás-érzékelő, hőfokmérő, stb....
El van lustulva az alapjárat-szabályzás, nem szűnt meg, de lassan kapcsol, hogy dolga van, az okokat elég jól sorolta #6.
Tipikusan akkor jelentkezik, mikor magas fordulatról esik, főleg, ha kicsit volt motorfék-üzemmód is.
A vákuumcső-vezérelt benzinesek is szoktak ilyet, ha a csövek tömődnek vagy falsot szívnak.
Turbódízelnél az is szokott ilyet csinálni, magas fordulatról alapjáratra visszatérésnél, ha a változó geometriás turbó vacakol vagy ha a bypass nem nyit, olyankor a feltorló kipufogógáz játszik kipuff-féket és lefogja a motort.
Esetleg az EGR-t is érdemes megnézni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!