Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha egy elsőkerekes autónál...

Ha egy elsőkerekes autónál menet közben satuféknél blokkolnak és csúsznak az aszfalton az első kerekek, akkor a motor azonnal leáll, ha sebességben van a váltó és nem nyomom ki a kuplungot?

Figyelt kérdés

Tudom, hülye kérdés, de ebbe még soha nem gondoltam így bele. 🙂


Ugye az erőátvitel révén kapcsolat van az első kerekek és a motor között, ha valamelyik fokozatban van a váltó. Ha a satuzás következtében az első kerekek nem gurulnak, akkor a kapcsolatnak köszönhetően a motor is leáll, mert nem tudja forgatni a kerekeket?


Bocsi a fárasztó kérdésért és köszi a válaszokat!🙂



2020. aug. 24. 18:02
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
0%
Nem áll le a motor.
2020. aug. 24. 18:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 A kérdező kommentje:
Nem értem, az hogy lehet, ha a kerék nem forog és van kapcsolat a motor és a blokkoló kerék közt, akkor a motor még hogy járhat.🤔
2020. aug. 24. 18:16
 3/12 anonim ***** válasza:
0%
Elkezd csúszni az autó meg esni a fordulatszám de nem áll le a motor.Nyilván ha állóra fékezel akkor le lehet fullasztani (ha nem nyomsz kuplungot)de ha simán megcsúszol,ráugrasz a fékre és blokkol akkor nem áll le.
2020. aug. 24. 18:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
100%

Igen, lefullad. Teljesen logikus; ha a hajtáslánc leáll, akkor egyik komponense sem marad mozgásban. De amint felengeded (és még mozgásban vagy), azonnal újraindul, mintha betolnák a kocsit.

Egyébként nehéz elképzelni olyan helyzetet, hogy valaki ráugrik a fékre, de a kuplungot nem nyomja be. Reflexből mindkettőt szokták nyomni.

2020. aug. 24. 18:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 A kérdező kommentje:

Köszi a válaszokat!


Őszinte leszek: a kérdésemet kicsit ilyen válaszmegerősítő jelleggel is tettem fel, mert ahogy a 4-es írta, nekem is az tűnik logikusnak /az ellenkezőjét el sem tudom képzelni/, csak ebbe így valahogy nem gondoltam soha bele.

Ha pedig felengedem a féket és újra gurul a hajtott kerék, az pedig tényleg egy kocsibetolással egyenlő! Nekem is ez a logikus...


Na meg ha lejtőn parkolok és nem a kéziféket húzom be, hanem csak sebességbe teszem, akkor a kocsi nem gurul el, mert a nem forgó motor fogja a hajtott kerekeket, amik így szintén nem forognak.

2020. aug. 24. 18:58
 6/12 anonim ***** válasza:
a blokkolás idejére lefullad, de ha nem álltál meg teljesen, akkor továbbgurulás közben újraindul, mintha behúzva/betolva indítanád a kocsit.
2020. aug. 24. 19:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
100%

1. és a 3. hülyeséget ír.

Lehet még autót se láttak.

2020. aug. 24. 21:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
100%

Én élőben tapasztaltam ezt, a reggeli pára rá volt fagyva az úttestre és egy kisebb fékezésnél blokkoltak a kerekek. Megijedtem, de arra emlékszem, hogy kigyulladt az alacsony olajnyomás és töltés lámpa, tehát leállt a motor, majd amint elengedtem a féket, a lendülettől újraindult.


Egyébként teljesen logikus, hogyha a kerék megállt, akkor a motor sem foroghat. (Ha sebességben van a váltó)

2020. aug. 24. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
0%
#7 tényleg nem láttam te kis k.csög csak 18 éves korom óta kamionozok.Ha te megcsúszol akkor leáll az autód?Idióta f.sz.Told be a roncstelepre akkor
2020. aug. 25. 18:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
100%
#9: Az hogy egy kamion volánját tekergeted, nem jelenti azt hogy érted is a működését.
2020. aug. 25. 20:42
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!