Kompletten,mindennel együtt mennyibe kerül egy kamionos jogosítvány?
C,C-E kategória.
Gki vizsga.
Stb..
Mennyi idő alatt lehet meg szerezni a jogosítványt?
Mivel egyre nagyobb hiány van a teherautó sofőrökből, sokszor van hogy egy-egy cég állja a jogosítványt ha cserébe kötsz velük pár éves munkaszerződést.
Hátránya hogy akkor a szerződésben foglalt ideig nekik kell dolgoznod, és nem válthatsz munkahelyet (ha csak ki nem fizeted a jogosítvány árát) előnye hogy ha lehúztad az x évet utána "ingyen" jogsival a zsebedben mehetsz bármerre.
Ha találsz, de kezdőként még fel se vesznek, ha mégis akkor biztos hogy nem te leszel az első ember aki a jó munkát kapja.
A kamionozást szeretni kell és majd csak a sokadik szempont a pénz.
Sokat ismerek akik 10-20 éve csinálják és nagyon szar melójuk van.
Egy példa csak a sok közül.
Amikor konzervet hordtuk a LIDL-nek németbe, nekünk kellett lebékáznia 25 tonnát. De ez nem is annyira szar csakhát robotolni kell.
Aztán csere raklapos ez, vissza is kell venni 33 palettát.
Amit hoz is egy targoncás, de ebből 20 legalább hót szar, tűzre való.
Azt mondja akkor menj és válogasd ki.
Na most képzeld el hogy a sok raklap stócból amiben alig van jó raklap, lekell szedni , a jót külön és a szarokat ugyan úgy vissza pakolni .
Volt amikor 100-nál többet is átkellett raknom, meg vissza.
Embert próbáló az ilyen.
a jutubon egy magyar (diplomás)kamionos lány mesél a mindennapjairól..
...a sors úgy hozta, hogy meghívta a tuljdonos egy finn céghez úgy, hogy ott megszerezheti az E -t. Amikor ez megvolt, mehetett is Norvégiába, Svédországba, nagynéha ide..
Általában vasat vitt(ponyvás kocsija volt)északi sarkkörön túlra. Angolt, finn-t, norvégot beszélte, jól keresett, nem akar változtatni, irosában üldögélni. Egy problémája volt csak..hogy az éjsötét magyar kamionosok a pihenőkben állandóan bezólnak neki..talán még az, hogy a ponyvát sűrűn felhasítják, nagy fogás remányében..de ő mindig hengerelt acélt szállít..
Hogy ezt a marhaságot miért írtam?
Hát a nyelvtudás miatt..a magyarral együtt négy nyelven beszél, és ezt nagyon csípik mindenhol. Látja a magyar kamionosok zömén, hogy csak mutogatnak, ordítanak..
Akármelyik autósiskola weboldalán megnézhetted volna, hogy mennyibe kerül.
A kamionozás a világ egyik legszarabb munkája, modern kori rabszolga vagy. Gyűlölöm én is, csak a szakmámban sosem sikerült elhelyezkednem pályakezdőként.
#9 Kíváncsi voltam mások véleményére is.
Az már egyszer biztos hogy nem a legjobb, de van ettől rosszabb is.
Ha talál az ember maga számára egy tűrhető helyet akkor valahogy ki lehet azt bírni.
Így valahogy el tudom majd viselni;
-Napi bejárós.
-Fix címek.
-Napi 1-2 rakodás.(Raktárosok rakodnak fel-le)
-8 órás munka, persze aki akar az tud többet is dolgozni.
-Lehet választani a két műszak között,délelőttös és délutános.
Napokig-Hetekig távol én sem lennék már, elég volt amikor furgonoztam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!