Mitől van vákuum a vezérmű tengelyeknél?
Elromlott a PCV vagy más néven karter szellőző szelep.
Érdemes cserélni mert a hibája nagy olajfogysztást okoz.
Nem vagyok biztos benne, hogy az jót tenne. Attól könnyebben kialakulna egy erős légáramlás és a szelepfedél alatti olajcseppekkel teli levegő nagy mennyiségben áramlana a szívócsőbe.
Én visszatenném a sapkát és minél előbb cserélném a szelepet. Az a néhány napos olajfogyasztás nem számít. Vagy a vasárnapra tekintettel megpróbálnám kioldani a szennyeződést a szelepből. Hátha csak a trutymó akadályozza a mozgását.
Rálestem az Unix kínálatára, és még raktáron sincs nekik, így ha tényleg az a gond, akkor kitakarítós lesz. Ahogy nézem elég egyszerű szerkezet, membrán sincs benne.
Egy fújással le lehet csekkolni, hogy zár-e rendesen.
Ezek szerint javult a helyzet.
A PCV szelepnek az a feladata, hogy zárt pillangószelepnél, amikor a legnagyobb a vákuum a szívócsőben, lezárjon. Hogy a motor ne szívjon be túl sok kartergázt és olajat. Gázadásnál, közepes vákuumnál kinyit, szóval némi vákuum normális.
Ennek ellenére én nem szoktam érezni, hogy az olajsapka "ragadna". Igaz, hogy nem sokszor vettem le eddig járó motornál.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!