Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Melegen nem indul be az autó,...

Melegen nem indul be az autó, de hidegen igen. Opel Astra J. Mi lehet?

Figyelt kérdés

Szóval menet közben kijött egy "mielőbb vigye szervizbe az autót" felirat, de semmi gond nem volt az autóval, mármint érezhetően. Indult rendesen stb..., és munkába kellett mennem pont külföldre, szóval úgy voltam vele majd ha hazajövök elviszem. Kifelé menet megálltam néha venni 1-2 üdítőt a kutakon, tankolni stb... és úgy a 3. megállónál furcsa volt mert nem indult rögtön hanem forgott vagy 5-öt 6-ot mire beindult. Aztán a munkahely előtt még megálltam wc-re 1 parkolóba, de akkor meg már be sem akart indulni ,csak tekerte, de nem indult be. Aztán végül nagy nehezen egyszer csak...


Elmentem a márkaszervizbe, rögtön szét akarták bontani az autót, hogy ez vezérműlánc megnyúlás, meg átugrás valószínűleg, de pontosan nem tudják, sablon alapján kell elkezdeniük dolgozni stb... Tudom mi lesz a végén ebből... Inkább egy maszek szerelő tanácsát fogadtam meg, mert a hiba az volt, hogy "főtengely helyzet - vezérműtengely helyzet nem elfogadható" (p0016), meg még p0071,p0340,p0341, szóval a szerelő azt mondta ez inkább szenzor hiba lesz. Kicseréltem a főtengely szenzort, megint nem volt időm, menni kellett vissza. Odafelé semmi gond nem volt, de a hibaüzenet jött, de mivel nem volt semmi gond már megnyugodtam. Hazafelé megint ugyan volt, most olvastam utána, és írják hogy a vezérműtengely jeladó, de most már nem nagyon merek kísérletezni, mert így is 60 ezer volt camshaft sensor :D


Volt valakinek valami hasonló gondja? Mert ha a lánccal lenne valami, akkor vagy zörögne, vagy már rég motorkáros lenne az autó, esetleg egyáltalán be se indulna pont hogy megvédje a motort az autó... Azért nem akarok visszamenni a márkaszervizbe, mert az utóbbi időben csak arra játszanak, hogy minél több pénzt húzzanak le rólam, fékcseréket javasolnak mikor semmi baja a betéteknek, válla sincs a tárcsának, de azt nem említik hogy gumit is kellene cserélni, 1.4 mm-es profilmélységgel (amit azóta már amúgy cseréltem), ja és ezért az 5 perces hibakód kiolvasásért úgy 10 ezret azért elkértek, és amikor állófűtés meg holttér érzékelő problémával mentem oda széttárták a karjukat hogy ők ehhez nem értenek...


Egy 1.6 cdti-ról lenne szó amúgy (b16dtl)



2021. nov. 20. 20:37
 1/4 Vortrex ***** válasza:
100%

Sajnos a vezérműlánc hiba pedig jellemző erre a motorcsaládra.

Ez nem egy hiba lesz, mert a P0071-es kód azt jelzi, hogy a külső levegő hőmérséklete nem egyezik a légtömegmérő által mért hőmérséklettel, aminek köze lehet ahhoz, hogy csak melegen jön elő a hiba. Ha a műszarfal írja a külső hőmérsékletet, akkor az a szenzor rendben van, így maradt a légtömegmérő. Meg lehetne próbálni, hogy amikor melegen nem akar elindulni, akkor lehúzod a légtömegmérő stekkerét, ettől alaphelyzetbe áll a vezérlés, és vészüzemmódban, de remélhetőleg azonnal beindul. Ha így történik, akkor sanszos, hogy a légtömegmérővel van valami hiba, akár egy kábelszakadás a stekkernél.

Szerintem a másik, de ettől független hiba meg az, hogy a vezérműlánc megnyúlott, és egyszerűen bejelez rá az elektronika, mert rotációsan nem passzolnak a tengely pozíciók, de ettől függetlenül még nem kéne hideg-meleg indításokkal küszködnie.

2021. nov. 20. 21:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:

egy éve lett cserélve a vezérlés, gyárira :/ És az a hírhedt indításkori lánccsörgés akkor is ugyan úgy megvolt, vékonyabb olajra cserével megoldódott, ahogy a GM is hivatalosan a 0w20-as olajat ajánlja már 5w30 helyett. A műszerfal jól írja a külső hőmérsékletet, igen.


Az a fura, hogy kb fél éve lett átnézve a hibakód tároló, semmi nem volt, most meg hirtelen ennyi összejött, nem tudom van-e ennek bármi köze ahhoz, hogy nemrég lett frissítve a motorvezérlő, mert valami emissziós visszahívás volt rá.


A légtömegmérő képes ilyet okozni, hogy letiltja az indítást? Mert ha még a vezérműtengely jeladó tilt le azt megértem, hogy ne károsodjon az autó, de egy hibás légtömegmérő azért motorkárt nem csinál, mármint rövid távon, hosszú távon elképzelhető meg többet fog fogyasztani, van egy 20 éves skodám, azon is van légtömegmérő de amikor az volt rossz csak többet fogyasztott de úgy különösebben semmi érezhető baj nem volt a motorral.

2021. nov. 20. 21:48
 3/4 Vortrex ***** válasza:
100%
Alapvetően semmi nem "tiltja" az indítást, egyszerűen csak nem bír beindulni, ha egy szenzor értéke nem megfelelő, és a légtömegmérő is egy ilyen szenzor, de még sok más ilyen szenzor is van benne, csak gyanús, hogy a hőmérséklethez van köze, és egész véletlenül dobott is rá egy ilyen hibakódot.
2021. nov. 20. 22:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:
a meleg-hideget úgy értettem, hogy üzemmeleg vs egy hosszabb állás. A "vigye szervizbe az autót" hibaüzenet általában ilyen 1-2 órás hosszabb vezetés után jön csak fel, amikor rövid távokon szaladgálok a városba akkor nem. Tegnap is elmentem boltba, megálltam itt, ott, semmi gond nem volt az autóval, simán indult. És ma jött elő megint ez az egész úgy kb 1 de lehet fél óra autópályázás után, de van hogy eltűnik a hibaüzenet, van hogy eltűnik de rögtön visszajön, és amikor nem akart indulni akkor is előjött, mármint amikor a gyújtást ráadtam. Szóval nagyon ilyen 1-0 alapon megy, nem állandó. Lefogadom ha holnap reggel, vagy akár most beindítanám simán indulna hibaüzenet nélkül :/
2021. nov. 20. 22:25

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!