Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mivel tudnék meggyőzően...

Mivel tudnék meggyőzően reklamálni garanciális javítás miatt egy olyan autószerviznél akiktől nem kaptam számlát?

Figyelt kérdés

Nyilván nem egyszerű eset, de azt hiszem tükrözi a magyar realitást.

Röviden: vezérlés és kuplungszett csere volt az autón, a motor most hangosan, remegve jár. Használni csak kis fordulatszámon merem, kb 4ezer felett már ilyesztően rezonál. (üresben is, függetlenül a kuplungpedál állásától)

A szervizben lévő szerelők nem érzékelnek és nem hallanak "semmit", szerintük az autóval semmi gond. Én viszont így nem tudok közlekedni vele, félek, hogy nagyobb bajt okozok.

Természetesen kételkedtem a saját véleményemben is (akár lehetett előzőleg bent valamilyen sokkal jobb minőségű alkatrész, és amiatt járt simán a motor), ezért kerestem típustársakat ugyanezzel a motorkóddal. Meghallgattam 3 másik autót, mind egyformán, és ugyanolyan szépen jártak, mint 1 hete az enyém.

Ez egy híres és jónevű fővárosi autószerviz, számomra értehetlen a hozzáállás (főleg, mert először vagyok náluk).


Milyen meggyőző erő lehetséges ilyenkor, ha a szó nem használ?



2022. márc. 23. 17:08
1 2
 11/13 anonim ***** válasza:

#10 Ne a szervizeken vezesd le a feszültségedet, hogy te még életedben nem vitted normális helyre az autódat, feltételezem mert "túl drága". Igen, drága, pont az általad leírt problémák nem létezése miatt drágák, mert normálisan dolgoznak. Ilyenben dolgozom én is, szóval rögtön pár gondolat első kézből:


"Élünkön a munkafelvevővel, aki várakoztat"

Nem várakoztatunk, azonnal meghallgatunk mindenkit. Ha épp nem tudjuk fogadni az autót, akkor is meghallgatjuk és segítünk, amit tudunk. Kisebb problémákat (hibakód olvasás, izzó csere, stb) soron kívül is megoldunk, akár maga a munkafelvevő is, mert nálunk nem egy hozzá nem értő inges papírtologató f*sztarisznya a munkafelvevő, hanem olyan, aki tudja is mi fán terem az autószerelés. Mást el sem fogadunk, mert képtelenség olyan munkafelvevővel dolgozni, aki nem ért hozzá, volt 1-2 ilyen próbálkozás, rövid időn belül elüldöztük a picsába.


"többé-kevésbé pontosan átadja a szerelőnek"

Nincs "többé-kevésbé", ha a probléma egyszerű akkor el tudja mondani normálisan, ha pedig nem, akkor kihív és velünk együtt egyeztetünk az ügyféllel. Ha pedig olyan van, hogy "hall valami kopogást" például, akkor próbaútra beülünk, szigorúan az ügyfél vezet, mert nem mindenki egyformán vezet, nálunk lehet nem jelentkezik a probléma, na meg lehet hogy ha halljuk a hibát, akkor is figyelmen kívül hagyjuk, mert lehet hogy amit hall az ügyfél, az nem is probléma (elvégre nem értenek hozzá), szóval így nem kell úgy visszamenni, hogy "hát én nem hallottam semmit".


"Elvileg ellenőrizhetné, hogy a szerelő jól dolgozik-e, de nem teszi"

Erre sajnos tényleg nem mindig van kapacitás, de ez is egy nagyon fontos dolgot vet fel, amit #1-es válaszomban érintettem: PAPÍRMUNKA! Normális szervizben van papírmunka. Aláírásokkal. Aláírja a szerelő, mint munkavégző és a munkafelvevő is, mint ellenőrző, + céges pecsét. A munkafelvevő ugyan tényleg nem ellenőrzi, de ennek csak két oka van: egyrészt megbízhatóan dolgozunk, másrészt ellenőrizzük saját magunkat (elsőből következik a második).


"Aki ugyebár külön kiképzést kap minden új modellel kapcsolatban. Egy frászt. Az az egyetlen ember, aki ezt megkapta (ha volt ilyen), már rég elhúzott és saját műhelyben dolgozik."

Ilyen mellett dolgozok és tanultam bele a szakmába. Ne általánosíts. Az általa ismert márkánál ha például lusta vagyok autodatából megnézni egy lehúzási nyomatékot, nála rákérdezek, fejből fújja. Múltkor szabin volt, jött egy zörgő váltós ürge, felhívtam: "milyen évjárat?" "X" "Ó igen, gyári hibás váltók, ez a baja". Kiajánlhattuk volna a 400 ezres váltócsapágyazást, mint más tette volna, de mondtuk, hogy miatta tudtuk, hogy kidobott pénz, mert a váltóház a hibás, nincs egyvonalban a nyelestengely két vége, ez öli meg a csapágyakat. Tudta azt is hónapra pontosan, hogy mikortól voltak a javított verziók, úgyhogy vett bontóból egy javítottat, beraktuk, sokkal olcsóbban kijött és a végeredmény is barátibb.


"Aki maradt, az az éppen végzett fiatal"

Nincs azzal semmi baj, ha megfelelő figyelmet fordítanak rá. Nyilván nem kell neki rögtön hengerfejezést adni, szépen fokozatosan kell engedni bele a vízbe, oda kell rá figyelni, segíteni, tanítani. Nagyon gyorsan jó szerelőket lehet belőlük faragni, ha van némi affinitásuk a szakmához.


"az öreg, aki már nem mer vállalkozni"

Az öregek tapasztalatom szerint elég kevés kivétellel már nem nagyon tudnak újakat tanulni. Egy normális szerviz nem a 25 éves autókkal akarnak foglalkozni, a modernebb technológiák pedig elszállnak az öregek feje fölött, szóval nincsen helyük egy ilyen szervizben. Pontosan belőlük lesz a vállalkozó, csak hát nem vállalkozónak hívjuk őket, mert feketén tolják.


"egy-két tesze-tosza"

Az imént említett affinitás, ugyebár. Rövid úton elzavarják őket, ha tesze-toszák.


"Van persze kivétel is, de nem sok."

A többség...


"A szakszervizeknek monopoliumuk van az olaj- meg egyéb folyadékcserékre és egyéb nem túl kritikus műveletekre."

Miért lenne? Hogyan lenne?


"vita legyen a garanciánál"

Milyen vita? Pár éves EU törvény, hogy a márkaszervizek nem kötelezhetik az új autó tulajdonosokat, hogy márkaszervizben végeztessék a munkákat. Bárhová el lehet vinni és a márkaszerviz köteles elfogadni azt. Ennek csak kettő feltétele van: Autodatáról letölthető az autógyártó által kibocsátott dokumentum, az alapján kell átvizsgálni és szervizelni az autót, a dokumentumot pontosan ki kell tölteni, lepecsételni. Ennyi. Ha ez megvan, akkor a jog kimondja, hogy a márkaképviselet köteles elfogadni azt és nem bonthatja erre hivatkozva a garanciát. Vitának helye nincs.


"Szerintem a legjobb az a szerelő, aki a saját műhelyében dolgozik"

Saját műhely nagyon-nagyon ritkán annyira felszerelt, hogy igazán minőségi munkát lehessen végezni.


"a tipusra specializálódott"

Ilyen meg még kevesebb van, mert ha nem általános javításokkal foglalkozik, hanem típusspecifikusakkal, akkor ahhoz célszerszámok, eszközök és gyári szoftverek kellenek, azok meg egy egyszemélyes vállalkozásnak megfizethetetlen, sőt, csak úgy bárki nem is veheti meg, csak jegyzett szakszervizek.

2023. márc. 8. 18:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 krwkco ***** válasza:

"te még életedben nem vitted normális helyre az autódat, feltételezem mert "túl drága".

Csak erre válaszolok. Egész életemben csak új autókat vettem. Összesen hármat. (Nem drágákat, de újakat.) Amig a garancia tartott, szakszervízbe vittem őket éves szervizre.

Pl a Ford Fiestámat 7 évig, a korróziógarancia miatt. Olyan helyre, ahol az autó mellett állva nézhettem. Tudom, hogy erre azt mondod, hogy ilyen nincs. De van. Legalábbis volt. Direkt emiatt jártam messzire, a Ford Solymárhoz.

És láttam, hogy hogy végzi egy szerelő pl. a fékfolyadékcserét. Vagy egy féktárcsa és betét cserét egy másik munkafelvevős szervizben.

Vagy éppen legutóbb szerelték fel a kerekeimet az egyik nagy gumiszervizben. Utána 300 newtonméterrel sem tudtam meglazítani a csavarokat. Amikor ennél is nagyobb erőt használtam, akkor elgörbült a gyári csavarkulcs, de a csavar nem indult meg. Egy ilyen hétköznapi dolgot, mint egy csavar meghúzása is el tudnak cseszni.

Szóval van tapasztalatom a szervizbeli szerelők munkájáról. Ezek némelyikét már meg is írtam más kérdéseknél. Ha maszek szerelőhöz megyek, legalább látom hogy mit csinál.

2023. márc. 8. 19:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 anonim ***** válasza:

"Olyan helyre, ahol az autó mellett állva nézhettem. Tudom, hogy erre azt mondod, hogy ilyen nincs. De van."


Nem mondom. Nálunk is lehet nézni. Hatalmas üvegfal, üveges ajtóval. Annyit bámészkodsz, amennyit akarsz. Régebben be is jöhettek az ügyfelek, azzal a feltétellel, hogy nem okoskodnak és nincsenek láb alatt, manapság ez már csak a szigorú balesetvédelmi előírások miatt nem lehetséges, nem kockáztatunk egy büntetést. De a vonalon túlról továbbra is megtekinthető.


"Utána 300 newtonméterrel sem tudtam meglazítani a csavarokat"


Nem hát, mert gumiszerviz. Minden gumiszerviz mennyiségre dolgozik, nem minőségre. Felk*rják maxra tekert légkulccsal a csavarokat és kész. Normális szerviz ilyet nem csinál.


Mind a kettő tisztán azt bizonyítja, hogy te még nem jártál normális szervizekben. Szar szervizekben jártál és a rossz tapasztalatodat általánosítod a normális szervizekre is.

2023. márc. 9. 05:56
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!