A lóerő fontosabb vagy a köbcenti?
Mert nem ugyanolyan a két motor. Ha tippelnem kéne, azt mondanám, hogy a Skoda turbóbenzines, a Ford meg turbódízel.
Nagyon sok minden befolyásolja egy autó teljesítményét a lökettérfogaton ("köbcentin") kívül. Vegyük alapul például az én első autómat, Opel Astra, szintén 1.4-es motorral, mint a Skoda. A Skoda 1.4-ese 140 lóerő, az én Opelem 1.4-ese 60 lóerő. Kevesebb, mint a fele. Mi kell ahhoz, hogy az 1.4 60 lóerő helyett 140-et tudjon?
- Turbófeltöltés
- Kompresszor (nem biztos, de lehet)
- 8 helyett 16 szelep
- szelepvezérlés
- központi befecskendezés helyett közvetlen befecskendezés
- elosztós gyújtás helyett hengerenkénti gyújtás
- nagyobb kompresszió
- 2-3 érzékelő helyett egy tucat érzékelő, amiknek a jeleit figyelembe véve az elektronika sokkal kedvezőbb keverékképzést állít
Szóval mint látod, rengeteg dolog befolyásolja, hogy egy adott méretű motorból mekkora erőt lehet kihozni. Az általam hozott példa ráadásul két benzinest hasonlít össze, míg a te példádban az eltérés még sokkal nagyobb, hiszen az egyik benzines, a másik dízel. A kettő között még több és még lényegesebb eltérések vannak.
#6
Igazából lényegtelen. Annyi, hogy a Skoda turbós, a Ford szívóbenzines.
Kérdező, az hogy egy motor benzinüzemű, nem zárja ki, hogy turbós legyen.
Ma már újonnan nem is kapsz szívó benzines motorral szerelt autót. A turbós benzinesek nagyjából 10 éve terjedtek el. De 15 éve se számított kuriózumnak.
Az 1.4-es, 140 lóerős Skoda, szinte biztos, hogy turbós BNZINES autó. Míg az 1.6-os 90 lóerős Ford, szívó benzines lehet. Olyan 10-15 éve még szívók és turbós (BENZINESEK) is kaphatóak voltak párhuzamosan.
#9 szerintem te egy kicsit el vagy maradva.
2004-ben volt egy 1.4-es szívó benzines autóm. Már az is 90 lóerős volt. Szívó benzines pár éve ami volt, konkréten a K Astra 1.4 szívója ugrik be, ez is 100Le-s volt, meg a Fiat Tipo 1.4-ese, ami egy ős régi blokk, kicsit Euro6-re modernizálva, 95 lóerővel.
A mostani autóm, egy 1.6-os turbódízel 160 lóerővel. De nem is tudnék hirtelen olyan dízelt említeni az utóbbi 10-15 évből, ahol 1.6-os löketre átlagos lenne a 90 lóerő. Inkább 110-140 az átlag.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!