Motoros kérdés, mekkorát, milyen jogsit csinálljak?
35 éves vagyok, soha semmi nem vonzott a motorozásban... nemrég az autóm bekrepált, ezert pénz hiányában vettem egy robogót (piaggio nrg) és azzal jártam melóba, teljesen beleszerettem ebbe a kötettlen szabad közlekedésbe, túrazgatok is vele a 40km körzetben ha az időjárás megengedi... szeretnék nagyobbra váltani, de mivel egyáltalán nem értek hozzá, nem tudom mi az ami nekem kell.
Kb 100-110tempónál gyorabban soha nem szeretnék menni, de már ezt is sokallom, kocsival sem megyek ennél gyorsabban. 90es tempó is tökéletesen megfelel, nem vagyok egy sebesség mániás...
Aszfalton szeretnék túrázgatni, altalában otthonról indulva, otthonra érkezve, max 100-150, legfejjebb 250km/ nap akár több megállással.
Szóval a kérdésem, hogy eleg e ehhez az A1, és egy 125ös moci, vagy valami nagyobb, az biztos? Hogy valami óriási versenymotor nekem biztosan nem kell, nem használnám ki soha.
Annyi, hogy 110kg vagyok, és azért pl bakonyban, se álljon meg alattam.
Üdv! :) Ha fogékony vagy rá, akkor megfog és nem ereszt a motorozás.
125-ös nem fogja tudni felfele bakonyban a 100-at, de még talán a 70et se feltétlen. Én utassal a Tátrán 40-nel mentem fel, 3-ast már nem vitte, 40 a 2-es teteje volt nagyjából. Egy A1-es, legális motor a 100-at se mindig tudja. A súlyod igazából főleg gyorsulásnál számít (meg felfele nyilván), végsebességnél csak minimálisan, ott főleg a homlokfelület a mérvadó meg a lóerő.
Amiket írtál, ahhoz egy 250-300 köbcenti közötti motor lehet az ideális. Nekem is ebben a kategóriában van az egyik motorom és tudja az összes kívánságomat. Gyakran nagyobb a mosolyfaktor egy ilyen kisebb motorral, mint a nagyobb motorommal, mivel sokkal jobban és több helyen ki tudod használni mind a 25-27 lóerőt meg a motor határán tudsz menni, miközben KRESZ keretein belül maradsz. Sok okos ember mondta már, hogy "it's much more fun to go fast with a slow bike than to go slow with a fast bike".
A1 meg 11 kW max agglomeráción belül kompromisszum mentes. Amint kimész a városból, hirtelen érzed, hogy a motor nincs már elemében, és emiatt picit veszélyesebb néha, mint egy picivel nagyobb motor. Ajánlom figyelmedbe a Honda CBF250et.
a 125-ös pont elég...csak nem mindegy milyen márka, mely tipusa. Van lomhább, nem aszfalttépős, és van gyorsléptű változat is.
Ezt csak úgy tudod kiválasztani, hogy bemész néhány motortelepre, és ott segítenek. A 250 már elvihet könnyen a száguldásba, csak megállni nehéz.
Az A1-nek nem sok értelme van neked.
A2-ben 48hp-ig vezethetsz motort. Ezek praktikusan a 3-4-500ccm körüli gépek.
Ezek jól használhatók városban, de el lehet velük menni kisebb túrákra is simán.
A naked kategóriát nézegesd sztem.
125 is jó, de azért az kicsit kompromisszumos.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!