A részecskeszűrős benzineseket is kicsinálja a városi használat vagy azokat nem?
A dpf-es dízeleket erősen nem ajánlják városba rövid távra, eltömődik a szűrő, nem tud regenerálni és a többi.
És mi a helyzet a modern, részecskeszűrős benzinesekkel? Azokat sem igazán szabad városban használni?
ezekszerint csak érdeklődsz...nézz meg egy néhány éve, vagy mostanság forgalomba helyezett olcsó vagy drága benzines gépkönyvét, sehol nem írja a gyártó, hogy nem szabad városban használni..
...és azt sem írják, hogy autópályán néha ki kell égetni. majd ha egyszer lesz ilyen autód, meglátod.
Édes Istenem..így terjednek a tévhitek..
Benzinesekben nincs részecskeszűrő - tudomásom szerint.
Ott csak katalizátor van (egy vagy kettő).
Gázolajos kocsiknál a magasabb koromkibocsájtás csökkentésére szolgáll a részecskeszűrő. A benzines járművek motorja sokkal tisztább járásúak, ezért elégséges a katalizátor.
Városi használatra elsősorban a benzines autók javasoltak, ezek hamarabb is elérik az üzemi hőmérsékletet, ez jó a motor szempontjából és a katalizátor(ok) szempontjábol is. Dieselnél korszerűbb autókban még előfűtést is használnak, és egy dieseles motorkonstrukció is bonyolultabb, drágább a benzines változatnál.
A diesel igazából hosszabb távok esetén és nagy nyomatékigény esetén gazdaságos (pl. teherszállítás).
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!