Miért torpan meg az autó?
"A nagy gáz miatt sok üzemanyag kerül az égéstérbe, alacsony fordulat miatt ennek egy része elégetlen marad és távozik a kipufogó szelepeken és a csövekben durrogva ég el."
Alacsony fordulaton éppenséggel bőven van ideje az üzemanyagnak elégni. Az valóban számít, hogy az alacsony fordulat és a viszonylag nagyra nyitott pillangószelep miatt több üzemanyag/levebő keverék kerül az égéstérbe. Mert a sűrűbb közegben a szikra átugrásához nagyobb feszültség szükséges.
Ezt a nagyobb feszültséget egy gyengélkedő gyujtásrendszer már nem tudja biztosítani: Inkább a trafóban a meggyengült szigetelésnél sül ki a feszültség. Vagy a gyujtáskábelekre rakódott szennyeződésen. Vagy a kábelek belsejében van olyan szakadás, amin elfogy a feszültség egy része.
Ha magad szereled a gyertyákat, akkor próbáld ki, hogy 2 tizeddel csökkented az elektrodatávolságot. Ha ettől javul a viselkedés, akkor ez azt mutatja, hogy valóban valahol elvész a feszültség.
De ez csak egy teszt. A gyertyahézagot vissza kell állítani és meg kell keresni a hibát. Kezdve a kábelek megfigyelésével sötétben. Hirtelen nagy gázra van-e áthúzás? A külsejüket le kell tisztítani és úgy elrendezni őket, hogy ne érintkezzenek se fémmel, se egymással. Ehhez nem kell pénz, de csak kicsi az esélye, hogy meglesz a hiba.
Ha ez nem vezet eredményre, akkor következő lépésként trafót kell cserélni. Ha még ettől sincs javulás, akkor kábeleket. Ezzel a gyujtás teljes nagyfesz része ki lenne cserélve.
És semmilyen tesztet nem szabad úgy végezni, hogy a szikra ne tudjon kisülni. Mert az önmagában kikezdheti egy gyengébb trafó belső szigetelését.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!