Torpan az autó mi lehet vele?
Baja csak akkor lehet,ha nagyon taposod.Lehúzott lamda csatinál az autó egy tartalék üzemmódra áll át(a vészüzemmód az más).Ekkor a szonda nem játszik a keverékképzésben.
A még hideg szondánál nincs szonda jel.Ilyenkor a többi jeladó értékeit használja.Ha gyorsítasz és üzemmeleg a már a szonda,akkor a fojtószelep állásának hirtelen változását és azon belül a változás idejét is számolva állítja a lamda értéket.Ez lehet lamda 0,85-0,9 is.A jó gyorsításhoz ez a megfelelően dús keverék.Alap esetben,ha nem játszol a pedállal,akkor lamda 1 az érték.Ennél semleges a keverék képzés.de ez felett már üzemanyag szegény a keverék.
Ha lehúzod a csatit,akkor sokszor átlépi ezt és elszegényedhet a keverék,mert a többi jeladó nem ad infót a keverék képzésről,csak egy átlagos értéket tud figyelembe venni a többi jeladótól az elektronika,ami a gyár által van megadva alapnak.A dús keverékkel még nincs baj nem okoz motorkárosodást,csak esetleg gyújtás kimaradást,ha nem tud ön tisztulni már a gyertya,de a szegény keverék már okoz gondot,ha sokszor,vagy tartós ideig lép fel.Átégő dugattyú,elégett szeleptányér,főtengelycsapágy hiba a kopogásos égés miatt.Nem üzemelő szondánál érdemes azt kicserélni,vagy nagyon óvatosan gyorsítani,mert a keverék elszegényedhet a kritikus értékre,mert nem tudja olyan gyorsan benzinnel dúsítani az optimális értékre a több levegőhöz,a lamda szonda jel hiánya miatt.A fogyasztásod is megnő ez miatt a rossz szabályozás miatt,mert van mikor dúsít,meg nem optimális a keverék.
Tedd vissza a csatlakozót a szondára.
Le szabad húzni,mert egy extrém koszos szondát így lehet házilag ellenőrizni.Ez a sok égéstermék miatt koszos szondánál beválik,vagy a hibás oxigén szenzor miatt rossz jelet adónál,ha már olyan a jel,hogy érezhető zavart okoz az autó működésében.Ekkor a kiiktatott szonda hamis jele miatt helyre áll és nem lesz üzemzavar,de hideg szonda esetén jól kell működnie az autónak,mert ekkor még nincs szonda jel az motorelektronika felé.Ha már meg van a szondának a hőfoka,akkor jelentkezhet a hiba rossz szondajel miatt.
Van mikor a szonda nem is ad különösen észrevehető hibát a vezető felé,csak megnőtt a fogyasztás ,de mást nem észlel,de még is csere érett már.Ezt viszont ,csak diagnosztikával lehet ellenőrizni,aminél fontos a reakció ideje is az oxigén szenzornak.De van a műszerfalon motor ikon,vagy chek lámpa.Ezt kiolvasva lehet,hogy a szondát dobja ki hibaként
A csak kokszos hiba miatti rossz szondát lehet javítani kiégetéssel ,mint a gyújtógyertyát gázon,de a szenzor hibát már csak szonda cserével.
A szerelők a jó oxigénszenzoros szondát is cserélik a koksz miatt és vetetnek újat a te költségedre,mert nem akarnak szrakodni vele.
A jól működő szondák 4,5volt környékén adnak lamda 1 értéket.Ez alatt szegényítik ez felett gyorsításnál dúsítanak.Ez 0.8 volt is lehet a jelvezetéken.Ezt még hozzávetőlegesen is mérni lehet multiméterrel,de a reakció idejét már nem,mert a multiméterek lassúak hozzá.A tuninghoz ezt kell átverni egy ide illesztett filléres előtét ellenállással a jelvezetéken.Ez miatt szonda feszültségben alacsony jelet küld és az elektronika azt érzékeli,hogy szegény a keverék és ezért dúsít.A lamdaérték nem lehet 0,85 alatt,mert már akkor folytja a motort a sok benzin.A 0,85-0,9 közti lamdaérték hozza a motor a legnagyobb teljesítményt,de a fogyasztás is növekszik.Ezt is csak hozzáértő helyen a kellő műszerezettséggel lehet optimálisan megcsinálni.
Ha még az autód típusát is megadtad volna,akkor is könnyebb tanácsot adni a hibára,de valószínű az is ,hogy csak tapogatóznék akkor is.
Megtalálta és kijavította a hibát a kérdező.
Megy az autója.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!