Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Torpan az autó mi lehet vele?

Torpan az autó mi lehet vele?

Figyelt kérdés
Ingadozik az alapjárat, dadog az autó ès a teljesitmènyről ne is beszèljünk.. Sok helyen olvastam hogy huzzam le a lamdbdaszondát ès menjek vele egy kört, megtörtènt de semmi változás, sokan irták hogy az autójuk jól teljesít dinamikus stb stb, esetleg lehet baja az autónak ha le van húzva a lambdaszonda csati ès így közlekednek vele? Vajon mit tudnèk mèg megnèzni, válaszokat előre is köszönöm, egy 1.3 1997-es autórol beszèlünk

2019. márc. 2. 08:10
 1/4 SándorÚr ***** válasza:
Elöbbször is kell egy hibakód kiolvasás, nekem 2000-es évjáratú BMW csinálta ezt ott a MAF- szenzor volt a ludas
2019. márc. 2. 09:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

Baja csak akkor lehet,ha nagyon taposod.Lehúzott lamda csatinál az autó egy tartalék üzemmódra áll át(a vészüzemmód az más).Ekkor a szonda nem játszik a keverékképzésben.

A még hideg szondánál nincs szonda jel.Ilyenkor a többi jeladó értékeit használja.Ha gyorsítasz és üzemmeleg a már a szonda,akkor a fojtószelep állásának hirtelen változását és azon belül a változás idejét is számolva állítja a lamda értéket.Ez lehet lamda 0,85-0,9 is.A jó gyorsításhoz ez a megfelelően dús keverék.Alap esetben,ha nem játszol a pedállal,akkor lamda 1 az érték.Ennél semleges a keverék képzés.de ez felett már üzemanyag szegény a keverék.

Ha lehúzod a csatit,akkor sokszor átlépi ezt és elszegényedhet a keverék,mert a többi jeladó nem ad infót a keverék képzésről,csak egy átlagos értéket tud figyelembe venni a többi jeladótól az elektronika,ami a gyár által van megadva alapnak.A dús keverékkel még nincs baj nem okoz motorkárosodást,csak esetleg gyújtás kimaradást,ha nem tud ön tisztulni már a gyertya,de a szegény keverék már okoz gondot,ha sokszor,vagy tartós ideig lép fel.Átégő dugattyú,elégett szeleptányér,főtengelycsapágy hiba a kopogásos égés miatt.Nem üzemelő szondánál érdemes azt kicserélni,vagy nagyon óvatosan gyorsítani,mert a keverék elszegényedhet a kritikus értékre,mert nem tudja olyan gyorsan benzinnel dúsítani az optimális értékre a több levegőhöz,a lamda szonda jel hiánya miatt.A fogyasztásod is megnő ez miatt a rossz szabályozás miatt,mert van mikor dúsít,meg nem optimális a keverék.

Tedd vissza a csatlakozót a szondára.

Le szabad húzni,mert egy extrém koszos szondát így lehet házilag ellenőrizni.Ez a sok égéstermék miatt koszos szondánál beválik,vagy a hibás oxigén szenzor miatt rossz jelet adónál,ha már olyan a jel,hogy érezhető zavart okoz az autó működésében.Ekkor a kiiktatott szonda hamis jele miatt helyre áll és nem lesz üzemzavar,de hideg szonda esetén jól kell működnie az autónak,mert ekkor még nincs szonda jel az motorelektronika felé.Ha már meg van a szondának a hőfoka,akkor jelentkezhet a hiba rossz szondajel miatt.

Van mikor a szonda nem is ad különösen észrevehető hibát a vezető felé,csak megnőtt a fogyasztás ,de mást nem észlel,de még is csere érett már.Ezt viszont ,csak diagnosztikával lehet ellenőrizni,aminél fontos a reakció ideje is az oxigén szenzornak.De van a műszerfalon motor ikon,vagy chek lámpa.Ezt kiolvasva lehet,hogy a szondát dobja ki hibaként

A csak kokszos hiba miatti rossz szondát lehet javítani kiégetéssel ,mint a gyújtógyertyát gázon,de a szenzor hibát már csak szonda cserével.

A szerelők a jó oxigénszenzoros szondát is cserélik a koksz miatt és vetetnek újat a te költségedre,mert nem akarnak szrakodni vele.

A jól működő szondák 4,5volt környékén adnak lamda 1 értéket.Ez alatt szegényítik ez felett gyorsításnál dúsítanak.Ez 0.8 volt is lehet a jelvezetéken.Ezt még hozzávetőlegesen is mérni lehet multiméterrel,de a reakció idejét már nem,mert a multiméterek lassúak hozzá.A tuninghoz ezt kell átverni egy ide illesztett filléres előtét ellenállással a jelvezetéken.Ez miatt szonda feszültségben alacsony jelet küld és az elektronika azt érzékeli,hogy szegény a keverék és ezért dúsít.A lamdaérték nem lehet 0,85 alatt,mert már akkor folytja a motort a sok benzin.A 0,85-0,9 közti lamdaérték hozza a motor a legnagyobb teljesítményt,de a fogyasztás is növekszik.Ezt is csak hozzáértő helyen a kellő műszerezettséggel lehet optimálisan megcsinálni.

Ha még az autód típusát is megadtad volna,akkor is könnyebb tanácsot adni a hibára,de valószínű az is ,hogy csak tapogatóznék akkor is.

2019. márc. 2. 11:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
Elírás javítás.A jól működő szondák nem 4,5 volton működnek,ha nem 0,45-0,5 volton lamda 1-nél.
2019. márc. 2. 12:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Megtalálta és kijavította a hibát a kérdező.

Megy az autója.

2019. márc. 2. 17:30
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!