Lambdaszonda:gyárit, utángyártottat, bontottat?
A gyári és az utángyártott között csak annyi a különbség, hogy nincs a gyári csatlakozó rajta?
Bontottat megéri venni?
Kinek mi a tapasztalata?
Vélemények?
Köszönöm a válaszokat.
"Nincs olyan, hogy gyári"
Azt az alkatrészt nevezik "gyári"-nak, amit az autógyártó eredetileg beszerel vagy pótalkatrészként forgalmaz.
Ezért van olyan, hogy "gyári", még akkor is, ha nem az autógyár gyártja.
Minél öregebb és ezzel egyszerűbb az autó, annál nagyobb az esély, hogy van megfelelő utángyártott.
És a korral a bontott is egyre jobban szóbajöhet. Mert olcsóbb és nem kell olyan sokáig élnie, mire az autó bontóba kerül.
Szóval nincs általános válasz.
Technikai okokból pedig nem tudhatjuk, hogy jó lesz-e a nem gyári lambdaszonda, mert nem tudjuk sem az autód (+motor) típusát, sem azt, hogy milyen szondát vennél bele. (És ha tudnánk ezeket, akkor is kevesek raktak pont ilyen autóba, pont ilyen szondát)
De ha egyedi tapasztalatra vonatkozik a kérdés, én a saját autómba utángyártottat vettem és kb. 10 éve hibátlanul működik.
#6
"a gyári az, amit olyan gyártó gyárt, amelyiknek beszállítói szerződése van az adott alkatrészre a gyártó céggel"
Ez nem feltétlenül igaz. Még ha pl. a típusszám látszólag egyezik is, az autógyár előírhat olyan minőségellenőrzést vagy válogatást, ami a független alkatrészkereskedőknél nincs meg. Vagy éppenséggel a beszállító nem is árulja másnak, amit a gyárnak szállít. Csak az a biztosan gyári, amit a gyár beépít vagy a szakszervizein keresztül gyári alkatrészként forgalmaz. Meg is kéri az árát rendesen.
Hogy mi a gyári, azt úgy látom félreértelmezitek. Mondjuk egy elektronikai alkatrésznél igazából mindegy ha hozza az adott értékeket. Itt viszont lambdaszondában a márkát meg kell venni, mert az olcsóról hallottam, hogy elhangolódott. Itt csakis Bosch-t érdemes megvenni szerelőm szerint .
Sokkal inkább számít egy karosszéria elemnél a gyári beszállító, ahol folyamatos a kommunikáció a gyártó és a az autógyár közt, hogy mit változtasson ha nem passzol valami. Ez egy kisipari cégnél mincs meg. Ezért szívnak a kasznisok az új elemekkel.
Az a bibi,hogy azt meg senki nem fogja megmondani, hogy ki is a gyári beszállító? Ráadásul egy autótípust több cég is kiszolgálhat. Cirka 25 évet lehúztam autóipari beszállítóknál, kaptuk mindig a hisztit, meg, hogy mi nem jó nekik, vagy ezt a furatot kicsit arrébb, ez legyen hosszabb stb.
#8
"Hogy mi a gyári, azt úgy látom félreértelmezitek. Mondjuk egy elektronikai alkatrésznél igazából mindegy ha hozza az adott értékeket."
Ha egy alkatrész minőségében teljesen egyezik a gyár által beépítettel vagy forgalmazottal, attól fogalmilag nem válik "gyári"-vá. Csak éppolyan jó, mint a "gyári".
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!