Miért fogyaszt hirtelen sokat és gyengült el a Skoda Fabiám?
1.4-es, 100 LE-s változat, motorkódja BBZ. 2002-es autó. Az a gond, hogy hirtelen lett gyenge és nőtt meg jelentősen a fogyasztása, motorkontroll lámpa kivillanása mellett. Kiolvasták több helyen is, az alábbi hibák vannak benne stabilan:
Első lambdaszonda fűtéskör hiba;
Hátsó lambdaszonda fűtéskör hiba;
Katalizátor hatásfoka küszöbérték alatt;
És terhelésérzékelés.
Az egyik szervizben azt mondták két lambdaszondát kell cserélni és jó lesz, a másikban katalizátort.
Lehetséges, hogy a két szonda után helyreáll a téma? Sőt, olyan hangja lett az autónak, mint egy porszívónak. De a kipufogó rendszer állítólag rendben van, nem fúj ki sehol.
Egyiket sem kell cserélni, nem az lesz a hiba. Először is, mindkét lambdaszonda nem megy egyszerre tönkre, szóval ez nagyjából ki is lövi azok hibájának lehetőségét (persze nem kizárható 100%-ig, de az esélye közel a nullához). Ha pedig a katalizátor rossz, akkor csak a második szondát fogja beírni, az elsőt nem.
Sajnos itt megint kijön az, hogy miért nem lenne szabad idiótáknak OBD olvasót adni. Nincsenek vele tisztában, hogy bizonyos hibakódok mit jelentenek/jelenthetnek. A hibakót sosem azt mondja meg, hogy mi a rossz, hanem hogy hol érzékelt hibát. A kettő nem mindig ugyanazt jelenti.
A te problémád az, hogy valami okból túldúsít a rendszer. Túl sok üzemanyagot lök a motorba, ezáltal szar lesz az égés. A szar égés miatt lesz gyenge a motor, illetve a szar égés végtermékét kilöki a kipufogóba, ahol a lambdaszondák azonnal érzékelik. A katalizátort azért dobja be, mert a második szenzornál mért rossz érték automatikusan bedobja a katalizátort is, akkor is, ha nem azzal van a baj.
A rossz keverékképzést több minden okozhatja, ezt innen megnézni nem lehet. Egy valamire való szerelő pillanatok alatt le tud ellenőrizni több lehetséges tényezőt is, például fals levegő, vízhőmérséklet jeladó hiba, pisilő befecskendező, stb. De mi ezt nem tudhatjuk.
A katalizátorról viszont még annyit érdemes megjegyezni, hogy bár a probléma eredetileg nem az volt, ezért mondtam, hogy nem kell cserélni, attól még könnyen előfordulhat, hogy az eredeti hiba valóban tönkretette azt is. Ha túl sok benzin kerül az égéstérbe, akkor nem tud a teljes mennyiség elégni és a maradékot kinyomja a motor a kipufogórendszerbe. A forró katalizátoron aztán begyullad. Ez adhatja a "porszívó" hangot, illetve szétégetheti a katalizátort is. De először mindenképpen az eredeti problémát kell megoldani és csak utána szabad foglalkozni a járulékos károkkal, hisz annak semmi értelme nincsen, hogy kicseréled 150 ezer forintért a katalizátort, aztán 2 kilométer alatt szétég az is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!