Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mazda 3 a legdrágább Skyactiv-...

Mazda 3 a legdrágább Skyactiv-X MAZDA M HYBRID motorral nagyjából mekkora összegből tartható fenn / év? Évi ~10.000 kilométerrel, aminek 75%-a város.

Figyelt kérdés

2022. febr. 27. 20:33
 1/7 anonim ***** válasza:
40%
Megbuktál matekból?
2022. febr. 27. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:

fogalmam sincs hogy egy autónak milyen költségei vannak a vételáron túl... nincs jogosítványom sem.


de feltettem egy kérdést... elvileg ez az oldal erre van.

2022. febr. 27. 20:45
 3/7 anonim ***** válasza:
Biztosítás + gumik cseréje + tankolás + olajcsere.
2022. febr. 27. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

#3 Érdekes, hogy a gumicserét megnevezed, ami ilyen használat mellett kb. 5 évente esedékes, de kihagytál olyanokat, amiket sokkal sűrűbben kell cserélni, például a szűrők, folyadékok, illetve nem látom a gépjárműadót sem a felsorolásban.


Érdekes prioritásod van...

2022. febr. 28. 04:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
90%

Előszöris kötelező biztosítás.. Mivel fiatal vagy, az még viszonylag drága lenne, szerintem 40-50ezer körül. Ha casco-t is kötsz (Ilyen új autóra szerintem érdemes), akkor még jóval több.

Kell rá egy gumiszett is a téli vagy nyári évszakra, ezt felnivel együtt érdemes, ez nagyjából 200-250ezer forint. Viszont ilyen futással jópár évig nem kell gumival foglalkoznod.

Üzemanyagot magad is ki tudod számolni, egy fogyasztási adat kell.

Jöjjenek a szervízek. Olajcsere szigorúan max 10 ezrenként vagy évente, ez szűrőkkel együtt szerintem 20-30ezer forint környékén megáll.

Kopó-fogyó alkatrészekre jó esetben egy pár évig nem kell költened, mivel új autóról beszélünk. Ha használt, akkor viszont futásteljesítménytől függően bármi lehet.

Mazda lévén érdemes egy nagyon alapos alváz- és üregvédelmet is beiktatni, hogy ne rohadjon 5 év múlva.

2022. febr. 28. 10:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

Kedves Kérdező,


pontos válasz nincs, de alapvetően kb:

biztosítás 80e ft, gépjármű adó 60e ft.

Ha téli nyári garnitúra van akkor 400e ft / 5 év a gumi, tehát évi 80 csak a gumi, de csere nincs benne így legyen 130ezer forint, mert nincs külön felnid, meg tpms.

kötelező szervizek márkaszerviz 80e ft évente

Fékbetét etc csere, évi 50e ft legyen rá számolva. Más baja nem lesz.


értékvesztés: tetszik vagy sem, de amit esik az ára, az költség. Ennek az autónak mivel még új az évi 1 millió forint nem elrugaszkodott tétel, de nehéz előre jósolni.


Üzemanyag: 7 litert megeszi szerintem, 500 ftal számolva 350e ft.


Összesítés:

80+60+130+80+50+1000+350 = 1.750e ft


Ezek alapján én egymillió hetesszázötvenezer forintot számolnék évente eme gépjárműnek az előirányzott költségeire..


Hogy lesz e kevesebb? Persze, ha kopott gumival eladod, vagy éppen sokáig megtartod és az éves értékvesztése csökken, cserébe bár az enyém nem rohad (2015ös, újkora óta az enyém) , de alvázvédelem lehet hogy érdemes lehet.


Ettől függetlenül nagy meglepetésre nem kell számítani.


Én még kieg költségként egy cascot ami nem tudom mennyi bele tennék, mivel a mazdákhoz nincs sok bontott cucc, és feleségemnek egy szimpla elkottázott parkolása 1.3 millió forintba került (tényleg csak megkoccolta a kaput, de sárvédő lökös felfüggesztés és ledes lámpa), de a 18as enkei felnik amik alatta vannak se filléres cuccok, ezek alapján pillanatok alatt lehet egy gazdasági totalkárt csinálni.


így én nyugodt lélekkel évi 2 millió forint költséggel vágnék bele egy ilyen autóba.

2022. febr. 28. 11:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Mivel a skyactiv motorok nem tartósak, így nehéz megjósolni, hogy mennyibe fog kerülni. Valószínű már egész kis km körül jönnek a zsebmetsző tételek.
2022. ápr. 3. 13:50
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!