Szerintetek mennyi idő múlva lesz az, hogy csak önvezető autók lesznek? Nem csak Magyarországon, hanem Nyugaton is.
7: a Tesla nem kiinduló pont. Musk csak egy zseniális csaló. Sosem lesz önvezető Tesla. Az "önvezetésnek"hivatalosan 5 szintje van, a Tesla még a 3-ast se teszteli, az első kettőt már kb lassan minden új autó (megfelelő felszereltséggel) tudja.
Vannak cégek, ahol már tesztelés alatt van a 4., 5. szint, sőt Kaliforniában már élesben működnek vezető nélküli taxik tesztüzemben.
Teljesen széles körben nem tudom mikor lesz ilyen, taxi, teherszállítás hamarabb, illetve lesznek néhány éven belül már önvezetésre képes autók is szériagyártásban. (Nem Tesla)
#14: 14: az említett vezető nélküli taxikat Kaliforniában a Cruise (GM-Honda) gyártja.
E tekintetben egyébként a vezető cég a Waymo, ők tesztelnek a legtöbbet. De ott vannak még: Pony.AI, Zoox, AutoX, Argo.AI, Deeproute, Weride, stb.
ezek már több tízezer kilómétert mentek teljesen vezető nélkül is.
Miért hazudják egyesek még mindig hogy az önvezető autó lehetetlen, amikor Los Angelesben és San Franciscoban Waymo robot taxik évek óta fuvarozzák az embereket?
És mindezt városi környezetben belterületen.
videók:
A 17 milliós kínai Shenzen belváros óriási forgatagában (biciklisek motorosok gyalogosok kavalkádjában) az egész belvárosra engedélyezték az önvezető taxikat korlátozások nélkül. Mi lesz így taxisokkal és áruszállító sofőrökkel így?
Látjátok a videót?
Videó: [link]
"Miért hazudják egyesek még mindig hogy az önvezető autó lehetetlen, amikor Los Angelesben és San Franciscoban Waymo robot taxik évek óta fuvarozzák az embereket?"
Az "évek óta" azt jelenti, hogy 1 évvel ezelőtt még sofőrök ültek bennük menet közben, akik folyton átvették az irányítást, amikor bénázott a szoftver, az utasoknak meg NDA-ket kell aláírnia, hogy ne beszélhessenek a problémákról, amit menet közben tapasztalnak. Pár hónapja kezdték tesztelni, hogy valóban sofőr nélkül lehet őket használni San Franciscoban, konkrétan amikor a 15-ös hozzászólás született még nem volt ilyen. Viszont továbbra sem utazhat vele bárki, ők döntik el, hogy kinek engedik ezt meg, és ki tudja mit iratnak alá velük előbb. Nyilván azért, mert még igazából nincs kész a valódi, limitáció nélküli használatra ez sem. Simán el tudom képzelni, hogy távolról továbbra is folyamatosan figyeli egy ember a dolgokat minden fuvarnál, hogy be tudjon avatkozni, ha baj van.
Akkor jelenthetjük ki, hogy létezik az önvezetés ha korlátozás nélkül, titoktartási szerződések aláírása nélkül bárki használhat majd egy ilyen taxit, addig ez csak egy félkész termék marketingelése, hogy befektetőket szerezzenek. Láttuk már ezerszer, hogy milyen szofisztikáltan tudnak kamuzni ezek a tech cégek, ha befektetői pénzt akarnak. Már több, mint 10 (!!) éves az első videó a Waymoról (akkor még Google Self-Driving Car), amiben elvileg sofőr nélkül taxiznak egy embert:
https://www.youtube.com/watch?v=cdgQpa1pUUE
Az a baj, hogy az önvezetésben a "long tail" problémák megoldása egyáltalán nem egyértelmű, hogy AGI nélkül megvalósítható. Vagyis simán lehet, hogy a szituációk 90-95%-át jól kezeli már, de amíg a maradék 5-10% hiányzik, addig nem lehet elengedni felügyelet nélkül, ami az igazi áttörés lenne, és a jelenlegi módszerekkel ez az utolsó pár százalék exponenciálisan nehezebb problémának bizonyul.
18-as, te ide jársz hazudni?
A 17 milliós kínai Shenzen belváros óriási forgatagában (biciklisek motorosok gyalogosok kavalkádjában) az egész belvárosra engedélyezték az önvezető taxikat korlátozások nélkül. Mi lesz így taxisokkal és áruszállító sofőrökkel így?
Látjátok a videót?
Videó: [link]
Attól, hogy engedélyeztek valamit még nem biztos, hogy működik is, főleg Kínában. A linkelt videó semmit sem jelent, ilyenekkel tele van az internet, majd ha egy Kínától független, szavahihető ember is látta működni valós körülmények között, akkor térjünk rá vissza. Egyébként ez is a 15. hozászólás utáni történés.
És kérlek idézd már az előző válaszból a szerinted valótlan részeket. :)
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!