Tényleg túl nagy igénybevétel ez egy benzines autónak?
Hát ez sokmindentől függ: autó állapota, benne lévő km. 4havonta be van -e tartva az olajcsere.
Én alapvetően azt gondolom hogy a kocsi azért van hogy használják, nem pedig vitrindísznek. Azt viszont nem szabad elfelejteni, hogy a gyakrabb használat a karbantartás tekintetében is több odafigyelést kíván meg, mint pl. az olajcsere. Ha rendesen van karbantartva a kocsi, főleg egy szívóbenzines, ha jó a motorkonstrukció (pl. japán) akkor fél millió + kilómétert bőven ki kell tudni belőle hozni, motorhiba nélkül, láncos vezérlés esetén.
Ökölszabály: 1év vagy 10ezer km után olajcsere, amelyik hamarabb van! Havi 2500km esetén 4hónap az olajcsere periódusa, amit nagyon ajánlott betartani, mert pont az ilyenek miatt lehet később egy csomó baj. De pl. gyertyacsere is 2évenként kell, kb. 60ezer km után, ezek ökölszabályok.
Amúgy ha a gyártó ad meg esetleg 20-30ezer km-es olajcserét, be ne dőljetek! Max 15ezer,de az már nagyon határeset...
Évi 30e km egy benzines, szívómotoros autónak nem gond. Azok 300-400-500e km-t is elfutnak. Pláne, gondolom ha ennyit mész, akkor ebből sok az országút, netán gyorsforgalmi út, autópálya is. Nos, azok sokkal kevésbé terhelik a motort (sőt, gyakorlatilag jó tesznek egy városban sokat használt motornak), úgyhogy (bár nem vagyok nagy autószakértő) a szüleid véleményével nem értek egyet.
Akkor és oda menj tömegközlekedéssel, ahová és amikor úgy érzed, hogy neked kényelmesebb, kellemesebb lenne. Az autó kímélése miatt nem kell.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!