Tényleg túl nagy igénybevétel ez egy benzines autónak?
Én havonta megyek kb ennyit. Olajat 15.000 km-enként cseréltetek. Pont azért, mert hosszú utakon, egyenletes tempóval, relatív tevés hidegindítással közlekedek. Ha sok városi tötymörgés lenne, úgy hogy rendszerint be sem melegedne a motor, akkor lehet leredukálnám én is 10.000-re. De a fenti felhasználás mellett nem érzem, hogy nagyon el lenne húzva. Így is a gyári 30.000-es ajánlás felénél le van cserélve.
Szüleiddel nem értek egyet. Az autó használati tárgy, nem egy kiállítási darab ami otthon áll a garázsban, amíg én szívok a tömegközlekedéssel. Ha sokat használod, akkor valóban lehet hogy nem fog 25-30 évet állni a garázsodban. De akkor mi van?! A kényelmedet szolgálta, nem elkótyavetyélted. Veszel újat, amivel egy jó darabi megint nincs gond. Szüleid valószínű még abból a korból valók, mikor megvettek egy Ladát, F Astrát, bármi hasonlót és ugyanazt az autót évtizedekig arra használták hogy kijárjanak vele hétvégén a telekre meg néha a piacra. Változnak az idők...
Én évi 70-80 ezer km-t mentem, voltak évek évi 100 ezer felett is (bár tény, hogy nem egy autóval, de mindig saját autókkal járok). És ennek tükrében tudom azt mondani, igen, igaza van a szüleidnek. Nagyon sok km pörög az autóba, évi 30 ezer beszalad nálad. Ez csak kötelező olajcseréből már 3 egy év alatt, de ha kihúzod 15 ezer km-re az olajcsere periódust, az is 2 olajcsere egy évben. Aztán ha szervízben van az autó, mindig van valami egyéb gubanc is, egy hibakód, kopott a fék, ezt kell cserélni, azt kell cserélni. Egy szervízlátogatás a legjobb esetben is 100 ezer ft minimum, nálam legalábbis mindig így van. És igen, az autó amortizálódik lassan, ha sokat mész.
Most neked kell mérlegelned. Ha megoldható a tömegközlekedés is nagyon jól, és elvagy autó nélkül is, akkor megfontolandó. Ha betegesen imádsz vezetni, mint én, akkor menj autóval. Én is fiatalon megkaptam apámtól egy benzines kisautót, azzal ingáztam hétvégente az egyetem és szüleim között. Busszal is tökéletes lehetett volna. De én minden percét imádtam a vezetésnek, alig vártam, hogy vezessek, persze a haverokat is kocsikáztattam minden nap a városban. Minden pénzem a benzinre és fenntartásra ment, a haverok adtak kölcsön vagy adtak piát, hogy tudjak menni bulizni, mert arra már nem volt pénzem (természetesen az nem volt opció, hogy lemondjak a bulizásról vagy az autóról. Megoldottam, szép emlék, csak nevetünk rajta már). Az autó mai napig megvan, apám szerint nagyon sok a km benne, valójában kitűnő műszaki állapotban van, ma is szaladgálós harmadik autóm, plusz érzelmi szálak fűznek hozzá.
#kérdező
"csak nagyon eszi az olajat :( Elég idegesítő hetente töltögetni rá, de inkább mint hogy 300 ezret költsek rá. Abból hány liter olaj jön ki"
A javítás költsége attól is függ, hogy miért eszi az olajat:
- elromlott a PCV szelep 10-15 ezer forint
- elöregedtek a szelepszárszimmeringek? Ha a szelepszárvezetők nincsenek kikopva, és találsz olyat, aki hengerfejlevétel nélkül kicseréli a szimmeringeket, akkor lehet kb. 30 ezer Ft
- a dugattyúgyűrűk furatai eltömődtek, elkokszosodtak, a gyűrűk leragadtak? A Xadónak van olyan dugattyúgyűrű tisztítója, amit a gyetyanyiláson keresztül kell a dugattyúra önteni. Nem mondom, hogy biztosan megoldja az olajfogyást, de annyival olcsóbb, mint bármi más, hogy érdemes megpróbálni.
- hengerkopás? Hát ennek a motornak annyi.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!