Nem gáz minden aprósággal szervízbe menni?
Én is így kezdtem anno aztán a sok pénz amit otthagytam egy év alatt olyan munkákra aminél a munkadíj került többe mint maga az alkatrész és belegondolva ezt én is megtudtam volna csinálni.
Gyakorlatilag ma már én csinálok sok mindent az autóinkon. Interneten utána lehet nézni miből milyen kell meg mennyi meg hogyan, meg mire figyelj.
Ha nincs könyved az autóhoz interneten beütöd a típust, motorkódot és megkeresed. Javaslom az fb csoportokat szinte minden autó márkának sok esetben külön modellre meg motorkód szerint is vannak csoportok, belépsz egy párba és olvasgatopd az ottani posztokat és kérdezhetsz is. Én nekem az ilyen csoportokban rengeteget segítettek egy számomra típusidegen autónál és váráslás előtt feltettem egy kérdést hogy mire figyeljek és sorba leírták mit nézzek, mire számítsak, stb...
Motorolaj csere előtt megnéztem a régebbi hozzászólásokat hogy ki mit javasol és írták higy milyet, miylen beosorlásút stb... mennyiségre mennyire figyeljek, szűrőből is hogy melyik a jobb.
Én így tanulgatok a mai napig és egyre több mindent magamnak csinálok mert legtöbb szervízbe csak napokkal később jutok el hogy egyáltalán megnézzék az autót, meg hát a munkadíjon lehet a legtöbbet spórolni amit már megtapasztaltam. Meg én beszereztem egy diagnosztikai eszközt hogy hibakód esetén ne kelljen egyből rohanni a szervizbe és otthagyni 8-10 ezret azért hogy megmondják mit írt ki. Volt olyan hibám amit itthon kiolvastam és egy szenzort írt, utánajártam kiderült hogy egy pár ezer Ft-os csatlakozó amihez még simán hozzáférjek, még arról is találtam leírást hogyan kell jól kicserélni és mire figyeljek nagyon. Ha jól emlékszem 4000 Ft-omba került ez az egész és laza 30 percbe. Szervízbe alsó hangon lett volna 15 ezer Ft csak mert ilyet is olvastam.
Én is a legapróbb rendellenességgel megyek azonnal a szervizbe, pedig 10 éve van autóm. De az olajszint pont nem ez a kategória.
Ha nem tudod milyen olaj van benne, keress rá a neten, hogy az adott típusba, adott motorba milyen szabványt teljesítő olaj a gyári ajánlás. Van rengeteg fórum, facebook-csoport, de akár olajgyártó/forgalmazó cégek weboldalán is van olajválasztó.
Ha márkára nem pont ugyanazt az olajat töltöd bele, összeveszni nem fognak a motorban. És még mindig jobb, mint olaj nélkül járni. Legközelebbi olajcserénél pedig érdemes akár felírni hogy mit és mikor (dátum, km-óra állás) raktak bele.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!