A vezérlőműlánc megnyúlása tényleg reális lehetőség?
De nem a vezérlés tartja ott a kocsit hogy ne guruljon el🤦♂️
Attól nem félsz hogy elszakad miatta a generátort hajtó szíj? Ugyanannyi esélye van...
Na, én meg azt mondom, hogy a differenciálmű foghézaga kiverődött, mert sokszor sebességben hagytad az autót.
Ez is van olyan agyament marhaság. :D
Nah megvan...
Úgy képzeld el, hogy van két tengely. Az egyik a főtengely a másik a nyelestengely. A nyelestengely bemegy a váltóba, majd a féltengelyeken keresztül a kerekekhez kapcsolódik.
Ha sebességben van a váltó, akkor a főtengely és a nyelestengely együtt tud csak forogni. Ezáltal a kerekek is úgymond fixen kapcsolódnak a főtengelyhez.
A főtengely másik vége meg a szelepeket mozgató vezérműtengellyel van összekötve egy vezérműlánccal vagy szíjja.
Na amikor te sebességben hagyod a váltót, lényegtelen most hogy miért, de a főtengely nem akar elfordulni csak ha nagyon erődsen forgatod, ez elég ahhoz hogy ne guruljon el az autó. Mintha ott lenne egy kéz, vagy 3 kis manó és erősen fognák hogy el ne fordulhasson. Az a lényeg, hogy a szelepeket mozgató vezérműtengely ugyan össze van kötve a főtengellyel, de nem az tartja az autót. Az autót a pici, szorgalmas, kompressziónak nevezett manók tartják😂.
Na most te azt mondod hogy megnyúlhat a vezérműlánc. Az nem feszül semerre, ugyanazt, a szelepek mozgatásához szülséges minimális erőt viszi át, amit alapból is.🤷♂️
Három dolog esetében nem ugyanolyan a lánc terhelése, mint üzemi helyzetben:
- ha az égéstér hosszabb idő alatt kompressziót veszít és
- ha a sebességválasztás és a lejtő iránya miatt a vezérműtengely visszafelé forogna és
- ha a láncfeszítő olajnyomással működik és az olajnyomás az állás ideje alatt lecsökken.
Ekkor sem a lánc megnyúlása a probléma, mert a lánc a lyukak és csapok kopása miatt nyúlik meg. Inkább arra van esély, hogy átugrik.
Amikor indul a motor akkor ugrik.
Leállítod megszűnik az olajnyomás, sebességbe rakod.
A kocsi kicsit hátragurúl, a lánc meglazúl.
A következő indításnál ezt viszi tovább míg újra
megfeszűl.
Mint amikor a feszes kötelet kicsit leengeded,
majd hirtelen megfeszíted, és a hullám végigszalad.
És a lánckeréken simúl ki, néhány foggal alrébb..
Nekem már a párom is tudja, sohasem rakjuk sebességbe
álló motornál.. :)
Ezért is mondom a vékony olajat, gyorsabban épüljön
fel az olajnyomás, a késöbbi alacsonyabb üzemi nyomás ellenére.
Valamint a vezèrműtengelyt hajta igen, amin a szelepek vannak amiket egy rugó feszit elèg erősen, illetve a szelepek se mozognak fel le álló motornsl tehat lehet nem mozdul a vezzengely csak a főtengely ha picit guritanánk( kopott motor, kis kompresszioval)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!