Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A vezérlőműlánc megnyúlása...

A vezérlőműlánc megnyúlása tényleg reális lehetőség?

Figyelt kérdés
Abban az esetben, ha a kocsit rendszeresen sebességben hagyják kézifék helyett? Ez csak lánc esetén érvényes vagy szíjnál is fennállhat a megnyúlás veszélye? Mostantól parkoljak inkább kézifékkel?

2022. febr. 13. 20:31
1 2
 11/18 anonim ***** válasza:

De nem a vezérlés tartja ott a kocsit hogy ne guruljon el🤦‍♂️

Attól nem félsz hogy elszakad miatta a generátort hajtó szíj? Ugyanannyi esélye van...

2022. febr. 15. 03:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 veterán vas ***** válasza:
100%

Na, én meg azt mondom, hogy a differenciálmű foghézaga kiverődött, mert sokszor sebességben hagytad az autót.

Ez is van olyan agyament marhaság. :D

2022. febr. 15. 23:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 anonim ***** válasza:

Nah megvan...

Úgy képzeld el, hogy van két tengely. Az egyik a főtengely a másik a nyelestengely. A nyelestengely bemegy a váltóba, majd a féltengelyeken keresztül a kerekekhez kapcsolódik.

Ha sebességben van a váltó, akkor a főtengely és a nyelestengely együtt tud csak forogni. Ezáltal a kerekek is úgymond fixen kapcsolódnak a főtengelyhez.

A főtengely másik vége meg a szelepeket mozgató vezérműtengellyel van összekötve egy vezérműlánccal vagy szíjja.

Na amikor te sebességben hagyod a váltót, lényegtelen most hogy miért, de a főtengely nem akar elfordulni csak ha nagyon erődsen forgatod, ez elég ahhoz hogy ne guruljon el az autó. Mintha ott lenne egy kéz, vagy 3 kis manó és erősen fognák hogy el ne fordulhasson. Az a lényeg, hogy a szelepeket mozgató vezérműtengely ugyan össze van kötve a főtengellyel, de nem az tartja az autót. Az autót a pici, szorgalmas, kompressziónak nevezett manók tartják😂.

Na most te azt mondod hogy megnyúlhat a vezérműlánc. Az nem feszül semerre, ugyanazt, a szelepek mozgatásához szülséges minimális erőt viszi át, amit alapból is.🤷‍♂️

2022. márc. 9. 14:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 anonim ***** válasza:
64%
Csak egy kérdés ezen logika alapján? Mi történik motorfékezéskor???
2022. márc. 10. 01:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 krwkco ***** válasza:
0%

Három dolog esetében nem ugyanolyan a lánc terhelése, mint üzemi helyzetben:

- ha az égéstér hosszabb idő alatt kompressziót veszít és

- ha a sebességválasztás és a lejtő iránya miatt a vezérműtengely visszafelé forogna és

- ha a láncfeszítő olajnyomással működik és az olajnyomás az állás ideje alatt lecsökken.

Ekkor sem a lánc megnyúlása a probléma, mert a lánc a lyukak és csapok kopása miatt nyúlik meg. Inkább arra van esély, hogy átugrik.

2022. márc. 10. 07:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 anonim ***** válasza:
Èn ezt az olajos láncfesztiő miatt hallottam. Hogy elvileg ha áll a kocsi sebessègben ès meglökjük akkor ugyebár picit mozdul előre hátra egy nagyon picit. Ès az olajos láncfesztiő pedig folyamatosan feszitve tartja a láncot álló helyzetbe is ès ilyenkor mivel nincs olajnyomás ezert hosszabb idő után lehet nem tartja már meg, így ha netán egy csökkent kompressziós autó sebessègbe van ès ekkor akarnánk megmozditani akkor lehet gubanc. Nem kell bemutatni de biztos találkoztatok olyannal akinèl a kapu beállo emelkedős, ès megáll leállitja a kocsit tartja lábfèkkel sebessègbe hagyva majd a fèket elengedi ès gurul egy pár centit amig a motor megnem fogja sebessègbe. Na ha itt kopott a motor ès kicsi a komptesszió akkor már fordul a főtengely is ès ezáltal a másik oldon a lánc is amit a fesztiő feszit immáron olajnyomás nèlkül. Ez se lehet tul jo( lehet lesz hiba a szövegbe mert írás közbe össze issza egybe vannak tolyva a betük, telefonrol valahogy mindizg ilyen ezen az oldalon)
2023. aug. 4. 01:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 anonim ***** válasza:
U.i.: az is fura, hogy sokszor van ilyen pajta lelet ahol sok ève áll egy kocsi ès mondják " forditsd át a motort hogy átfordul-e" ilyenkor kèzzel megtekerik a főtengely szijtárcsát. Na most ha ezt kèzzel át lehet tekerni, akkor nehogy már egy teljes autó sullya pedig ne tekerje át.
2023. aug. 4. 01:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 anonim ***** válasza:

Amikor indul a motor akkor ugrik.

Leállítod megszűnik az olajnyomás, sebességbe rakod.

A kocsi kicsit hátragurúl, a lánc meglazúl.

A következő indításnál ezt viszi tovább míg újra

megfeszűl.

Mint amikor a feszes kötelet kicsit leengeded,

majd hirtelen megfeszíted, és a hullám végigszalad.

És a lánckeréken simúl ki, néhány foggal alrébb..


Nekem már a párom is tudja, sohasem rakjuk sebességbe

álló motornál.. :)

Ezért is mondom a vékony olajat, gyorsabban épüljön

fel az olajnyomás, a késöbbi alacsonyabb üzemi nyomás ellenére.

Valamint a vezèrműtengelyt hajta igen, amin a szelepek vannak amiket egy rugó feszit elèg erősen, illetve a szelepek se mozognak fel le álló motornsl tehat lehet nem mozdul a vezzengely csak a főtengely ha picit guritanánk( kopott motor, kis kompresszioval)

2023. aug. 4. 01:21
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!