A vezérlőműlánc megnyúlása tényleg reális lehetőség?
Mi a lótüdő köze van a sebességben hagyott autónak a vezérműlánchoz?
A főtengelyt hajtja a hajtott kerék, vagyis a sebességben "hagyás", a vezérlésben lévő többi elem csak hajtott eszköz.
Ami ilyenkor megfogja az autót, az a hengerekben lévő kompresszió, 1-es, vagy hátramenet fokozatban.
Ennek semmi köze a vezérléshez.
De ha kivett gyertyákkal, és egy csőfogóval kontrázod a vezérműtengelyt, akkor igen, a vezérlésen keresztül fogja meg a kasznit...:)
Hol hallottál ekkora blődséget? Ilyentől nem tud megnyúlni semmi.
Fordított sebességfokozatban emelkedőn hagyott autónál előfordulhat az átugrás, de ez is inkább csak a szíjnál.
Nem tud megnyúlni tőle. A főtengelyről a vezérműtengelyre viszi át azt a mondhatni minimális erőt, ami a vezérműtengely forgatásához, azaz a szelepek mozgatásához szükséges. Ugyanannyi erőt visz át akkor amikor jár a motor, mint amikor nem és szintén ugyanannyi erő lesz szükséges a szelepek lenyomásához ha nincs sebességben mint amikor épp sebességben van a váltó.
Tudom hogy off, de még anno csak pislogott az autós oktatóm, amikor sokadjára mondta hogy a sebességbenhagyástól és a lefulladástól elszakadhat a vezérlés. Megkérdeztem hogy "De ez már láncos, nem?" (1.4 G Astra) mondta hogy "Igen"
Mondom, akkor nem fog az olyan könnyen elszakadni ennyitől.🤷♂️
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!