Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A vezérlőműlánc megnyúlása...

A vezérlőműlánc megnyúlása tényleg reális lehetőség?

Figyelt kérdés
Abban az esetben, ha a kocsit rendszeresen sebességben hagyják kézifék helyett? Ez csak lánc esetén érvényes vagy szíjnál is fennállhat a megnyúlás veszélye? Mostantól parkoljak inkább kézifékkel?

2022. febr. 13. 20:31
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:
25%
Igen, a szíj sem örökéletű, ott viszont esélyesebb a szakadás. Ne, parkolj ezután is sebességben. Elég ha megfelelő időközönként cserélsz vezérlést.
2022. febr. 13. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 A kérdező kommentje:
Szíjnál nem annyira probléma az idő előtti csere, mert olcsó, viszont egy lánc készlet alaphangon 100e Ft.! Azért nem mindegy szerintem.
2022. febr. 13. 20:53
 3/18 anonim ***** válasza:
76%
Azt sem kell havonta cserélni. 5-10 év vagy 150-200e km alatt csak ki tud köhögni az ember 100ezret.
2022. febr. 13. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 A kérdező kommentje:
Na igen, de nem mindegy, hogy 100e-t bír el a helytelen parkolás miatt vagy 300-at a helyes használat mellett... Ezért érdekelne, hogy sebességben hagyva tényleg megnyúlik-e a lánc vagy csak urban legend.
2022. febr. 13. 22:04
 5/18 anonim ***** válasza:
0%
Taktikai krumpli
2022. febr. 13. 22:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 anonim ***** válasza:
83%
Az előző kocsimnál szinte sose volt behúzva a kézifék, csak nagy emelkedőnél, 400 ezer km után kellett cserélni a láncot, akkor is azért, mert az egyik szerelő elcseszte az összerakást. Szerintem nagyon kis mértékű hatása lehet rá a csak sebességben parkolásnak.
2022. febr. 13. 22:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/18 anonim ***** válasza:
75%

Mi a lótüdő köze van a sebességben hagyott autónak a vezérműlánchoz?

A főtengelyt hajtja a hajtott kerék, vagyis a sebességben "hagyás", a vezérlésben lévő többi elem csak hajtott eszköz.

Ami ilyenkor megfogja az autót, az a hengerekben lévő kompresszió, 1-es, vagy hátramenet fokozatban.

Ennek semmi köze a vezérléshez.

De ha kivett gyertyákkal, és egy csőfogóval kontrázod a vezérműtengelyt, akkor igen, a vezérlésen keresztül fogja meg a kasznit...:)

2022. febr. 14. 04:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/18 anonim ***** válasza:
73%

Hol hallottál ekkora blődséget? Ilyentől nem tud megnyúlni semmi.

Fordított sebességfokozatban emelkedőn hagyott autónál előfordulhat az átugrás, de ez is inkább csak a szíjnál.

2022. febr. 14. 06:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/18 anonim ***** válasza:

Nem tud megnyúlni tőle. A főtengelyről a vezérműtengelyre viszi át azt a mondhatni minimális erőt, ami a vezérműtengely forgatásához, azaz a szelepek mozgatásához szükséges. Ugyanannyi erőt visz át akkor amikor jár a motor, mint amikor nem és szintén ugyanannyi erő lesz szükséges a szelepek lenyomásához ha nincs sebességben mint amikor épp sebességben van a váltó.

Tudom hogy off, de még anno csak pislogott az autós oktatóm, amikor sokadjára mondta hogy a sebességbenhagyástól és a lefulladástól elszakadhat a vezérlés. Megkérdeztem hogy "De ez már láncos, nem?" (1.4 G Astra) mondta hogy "Igen"

Mondom, akkor nem fog az olyan könnyen elszakadni ennyitől.🤷‍♂️

2022. febr. 14. 17:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/18 A kérdező kommentje:
Akitől hallottam az arra hivatkozott, hogy ha kicsit is lejt a talaj, akkor a lánc feszítődik, ami hosszú távon a megnyúlásához vezet és idő előtt tönkremegy. Ugyebár mint tudjuk tökéletesen vízszintes talaj nem igazán létezik.
2022. febr. 14. 17:50
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!