Dízelmotor és az extrém hideg?
Extrém hideg alatt -20;-30 °C fokos hőmérsékletre gondolok. Vajon igaz az, hogy egy dízelmotor sokkal nagyobb szenvedés árán indul be ilyen hideg időben, mint a benzines társa (ha egyáltalán beindul)? Olvastam adalékanyagokgról is, hogy könnyebben induljon, ne sűrűsödjön be a dízel. Ezek vajon mennyire könnyítik meg az ilyen hidegben való beindítást, ha az autó:
- Kinn állt hetetek, hónapokat az extrém hidegben.
- Semmilyen előfűtést nem kapott hideg indítás előtt.
Az előbb felsorolt körülményeket mennyivel gyűrné le jobban egy benzines autó?
Tegyük fel, hogy az akkumlátor egyik esetben sincs lemerülve.
De kíváncsi lennék a normál felhasználásra is, hogy úgy mennyivel maradna alul a dízel a benzinnel szemben?
Normál felhasználás: rendeltetésszerű tárolás, használat hideg klímán. Mondjuk az észak-európai országokban, Kanadában, Oroszban mennyire elterjedtek a dízelek? Vagy inkább használnak benzinest?
Sorry, ha túl sok a kérdés egyszerre, nem muszáj mindet megválaszolni. :D
Szóval bárki bármit tud az extrém időjárás: dízel vs benzin témában, az kérem ossza meg.
Köszönöm a válaszokat!
Hol van most itt extrém hideg?
Talán a tajgán lehet -35 fok De ha minden jó akkor indulni kell neki.
Én jártam ruszkiknál és semmi baj nincs ott se vele.
Azért pluszba tettünk kb 500 literhez 20 liter benzint és jó volt.
Egy szóval sem írtam, hogy a kérdés Magyarországra vonatkozik.
Szóval ilyen arányban öntöttél a dízelhez benzint...nem hinném, hogy jót tesz egy dízelüzemű motornak, hogy benzint kap, akármilyen hideg is legyen. De ha ez egy jól bevált sarkvidéki trükk, akkor kövezzetek meg.
Mindenesetre köszönöm a válaszod!
" nem hinném ".
Te azt hiszel amit akarsz, de menj a templomba ezért.
Te meg keverd a két különböző üzemanyagot, hátha szétb@$2ódik a motor. :D
#3, köszi, erről én is hallottam, hogy van többféle adalékú dízel, az adott klímához/éghajlathoz igazítva.
Szóval egy arctic diesel-el hasonló indítást lehetne produkálni, mint egy benzinessel a már felvázolt -30 fok körül is? Vagy ilyen téren is veri a benzines a dízelt, hiába a spéci adalék?...
A benzin hozzáadagolásra teljesen bevett eljárás volt, de ma már az adalékanyagoknak köszönhetően eltűnőben van.
Oroszországban a modern dízelek 30 fokig simán beindulnak, az adalékanyagoknak köszönhetően. Igaz, szenvednek rendesen... 35 fok alatt viszont már bejön az akkumulátor problémája is. Ilyenkor össznépi bikázásnak lehet tanúja az arra járó.
A 10% benzin hozzáadagolása megoldotta a dermedést.
De sarkvidéki hidegben van hogy inkább le sem állítják tavaszig pl Yakutsk, bár ott néha még a benzinest se inkább mert a -50 fok az relatíve hétköznapi.
De még Bp-n is volt -20 fok alatt hogy a buszgarázsban inkább ketyegtek alapjáraton hajnalig még a kétszázas ikarusok is.
-20 fok alatt besűrűsüdik a motorolaj, s akkumulátor is kisebb hatásfokkal működik. Függetlenül az üzemanyagtól nagyon nehezen forgat az önindító.
A volvókban beépített motorblokk fűtés van, ami programozható, indítás előtt fél őrával beindítja a fűtést.
Én a jégdugó helyére beépíthető fűtőszálat rendeltem, ami kb fél óra alatt felmelegítette a motorblokkot annyira, hogy pöccenésre indult a járgány.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!