Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Dízelmotor és az extrém hideg?

Dízelmotor és az extrém hideg?

Figyelt kérdés

Extrém hideg alatt -20;-30 °C fokos hőmérsékletre gondolok. Vajon igaz az, hogy egy dízelmotor sokkal nagyobb szenvedés árán indul be ilyen hideg időben, mint a benzines társa (ha egyáltalán beindul)? Olvastam adalékanyagokgról is, hogy könnyebben induljon, ne sűrűsödjön be a dízel. Ezek vajon mennyire könnyítik meg az ilyen hidegben való beindítást, ha az autó:

- Kinn állt hetetek, hónapokat az extrém hidegben.

- Semmilyen előfűtést nem kapott hideg indítás előtt.


Az előbb felsorolt körülményeket mennyivel gyűrné le jobban egy benzines autó?

Tegyük fel, hogy az akkumlátor egyik esetben sincs lemerülve.


De kíváncsi lennék a normál felhasználásra is, hogy úgy mennyivel maradna alul a dízel a benzinnel szemben?

Normál felhasználás: rendeltetésszerű tárolás, használat hideg klímán. Mondjuk az észak-európai országokban, Kanadában, Oroszban mennyire elterjedtek a dízelek? Vagy inkább használnak benzinest?


Sorry, ha túl sok a kérdés egyszerre, nem muszáj mindet megválaszolni. :D

Szóval bárki bármit tud az extrém időjárás: dízel vs benzin témában, az kérem ossza meg.


Köszönöm a válaszokat!



2022. febr. 12. 13:55
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
95%

Hol van most itt extrém hideg?

Talán a tajgán lehet -35 fok De ha minden jó akkor indulni kell neki.

Én jártam ruszkiknál és semmi baj nincs ott se vele.

Azért pluszba tettünk kb 500 literhez 20 liter benzint és jó volt.

2022. febr. 12. 14:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 A kérdező kommentje:

Egy szóval sem írtam, hogy a kérdés Magyarországra vonatkozik.

Szóval ilyen arányban öntöttél a dízelhez benzint...nem hinném, hogy jót tesz egy dízelüzemű motornak, hogy benzint kap, akármilyen hideg is legyen. De ha ez egy jól bevált sarkvidéki trükk, akkor kövezzetek meg.


Mindenesetre köszönöm a válaszod!

2022. febr. 12. 14:25
 3/14 Valentino BROssi ***** válasza:
88%
Máshogy adagolt dieselt veszel Norvégiában (arctic diesel) és mást Olaszországban (mediterranean diesel). Illetve más minőséget adnak a kutakon télen (winter diesel) és nyáron (summer diesel), március-április közepén szokott lenni a váltónap. De akad, ahol nyáron, átmeneti időszakban és télen is más minőség kerül a kutakra. Az EN590 szabvány mindezt leírja.
2022. febr. 12. 14:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
69%

" nem hinném ".

Te azt hiszel amit akarsz, de menj a templomba ezért.

2022. febr. 12. 14:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 A kérdező kommentje:

Te meg keverd a két különböző üzemanyagot, hátha szétb@$2ódik a motor. :D


#3, köszi, erről én is hallottam, hogy van többféle adalékú dízel, az adott klímához/éghajlathoz igazítva.

Szóval egy arctic diesel-el hasonló indítást lehetne produkálni, mint egy benzinessel a már felvázolt -30 fok körül is? Vagy ilyen téren is veri a benzines a dízelt, hiába a spéci adalék?...

2022. febr. 12. 14:47
 6/14 anonim ***** válasza:
56%
Idehaza is szoktak néha benzint tenni a diesel mellé.
2022. febr. 12. 15:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
56%

A benzin hozzáadagolásra teljesen bevett eljárás volt, de ma már az adalékanyagoknak köszönhetően eltűnőben van.

Oroszországban a modern dízelek 30 fokig simán beindulnak, az adalékanyagoknak köszönhetően. Igaz, szenvednek rendesen... 35 fok alatt viszont már bejön az akkumulátor problémája is. Ilyenkor össznépi bikázásnak lehet tanúja az arra járó.

2022. febr. 12. 15:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
59%

A 10% benzin hozzáadagolása megoldotta a dermedést.

De sarkvidéki hidegben van hogy inkább le sem állítják tavaszig pl Yakutsk, bár ott néha még a benzinest se inkább mert a -50 fok az relatíve hétköznapi.


De még Bp-n is volt -20 fok alatt hogy a buszgarázsban inkább ketyegtek alapjáraton hajnalig még a kétszázas ikarusok is.

2022. febr. 12. 16:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
79%
Szibériában és tűnünk sokkal északabbra, ahol valóban extrém hideg van, nem tudom mi a helyzet. Az én autóm csak -20 fokot látott eddig. Év végi szabadság alatt be se indítottam, nyitott beálló alatt állt két hetet. Januárban aztán -20 fokban indítottam. Valamikor 2014-15 környékén lehetett ez. De 2018 március 1-én is -18 volt nálunk. Szóval a dízeles sztereotípiákkal ellentétben nem volt semmi gond, ugyanúgy indult, mint nyáron. Ha jó az izzítás, jó a kompresszió, az előírásoknak megfelelő olaj van benne nem valami pakura, mert jól van az úgy..., valamint az akkumulátor is jó állapotú és nincs elspórolva, azaz nem valami 45Ah-s, 300A indítóáramú van benne, csak mert olcsóbb volt, akkor nem kellene hogy szenvedős legyen az indítás.
2022. febr. 12. 17:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
67%

-20 fok alatt besűrűsüdik a motorolaj, s akkumulátor is kisebb hatásfokkal működik. Függetlenül az üzemanyagtól nagyon nehezen forgat az önindító.

A volvókban beépített motorblokk fűtés van, ami programozható, indítás előtt fél őrával beindítja a fűtést.

Én a jégdugó helyére beépíthető fűtőszálat rendeltem, ami kb fél óra alatt felmelegítette a motorblokkot annyira, hogy pöccenésre indult a járgány.

2022. febr. 12. 17:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!