Szerintetek átvert az autószerelő? Az első két keréken cserélt féktárcsát, betétet és fékmunkahengert.Fékmunkahenger TRW jobb 43000 ft, bal 42000 ft, fékbetét(TRW) 2db.:9160Ft, Tárcsa(QWP) 2 db.: 34200 Ft. Összesen 130000 Ft.Az autó Mazda 6 2002-es.
#10
"ugyanaz a termék, ugyanaz a cikkszám"
Meglepődnél, ha tudnád, hogy milyen közömbösséggel csomagolnak mindenfélét össze-vissza. Az, hogy milyen márkát rendelsz, az nem garancia rá, hogy azt is fogod készhez kapni. Ilyet az Unix is csinál, a különbség csak az, hogy ők nem hazudnak róla. Az "Unix" márkanév alatt futó alkatrészek köztudottan újracsomagolt alkatrészek, ezért azok a legolcsóbbak, mert nem tudod mit kapsz kézhez. Ezzel szemben azok a boltok, amikről te beszélsz, behazudják neked a márkát és kapsz helyette valami egészen mást.
"mellesleg ne meséld már be, hogy a mai világban bármiről is méretet kéne venni"
Pont a mai világban KELL. Régen ha volt egy Wartburgod, Trabantod, akármid, az mindegyik egy kaptafára készült. Kizárólag a típust kellett megmondanod és 100%, hogy az alkatrész jó volt. Manapság? Nemhogy típuson, de még motorkódon/alvázszámon belül is vannak eltérések, manapság már az sem elég, ha azok alapján keresel.
Kérsz konkrét példát? Skoda Octavia Mk2, főfékhenger. AKÁRHOGY keresel rá, kizárólag a Bosch fékrendszer munkahengerét fogja kihozni. Kirendelheted akármelyik boltból akármelyik főfékhengert, mindegyik a Bosch rendszeré lesz. Csak éppen az a típus, az az évszám, az a motorkód, az az alvázszám kapott ATE fékrendszert is és annak másfajta főfékhengere van. Ki kell szedni a helyéről és cikkszám szerint rákeresni. Az imént azt mondtad, hogy addig elviszed az autódat, amíg az alkatrész megérkezik: egy főfékhenger nélküli autót hogy viszel el? :)
Kell másik példa is? Szintén múlthétről, de ez nem kolléga, hanem az én saját esetem, pont témába illik, mert féktárcsa: Ford Focus Mk3, 270 és 300mm-es tárcsa is létezik hozzá előre. Kereshetsz típus, motor, alvázszám alapján, tök mindegy, mert a 270-es és 300-as tárcsát egyaránt rakták bele megkülönböztetés nélkül. Persze a tárcsát nem nehéz lemérni, de nem is ez itt a lényeg, hanem az, hogy az alkatrészkeresés közel sem olyan egyszerű mutatvány a mai világban, mint ahogy azt te elképzeled.
Elnézést, de néhány apróbb részletet nem írtam le a kérdéshez, pedig ahogy a reagálásokból látszik, nem ártott volna.
A szerelő elmondása szerint nem Unix/Bárdi forrásból szerezte be az alkatrészeket hanem külföldi(lengyel vagy szlovák helyről) ahol úgy emlékszem azt mondta hogy 7% az áfa, tehát lényegesen olcsóbb beszereznie. Példaképpen amit én itthon netről rendeltem tavaj varta aksit 26 ezerért, ő ugyanazt egy tizessel olcsóbban rendeli állítása szerint.
A másik dolog hogy nem két óra alatt lett meg a javítás, szerdán vittem el az autót és mai nap szombaton mentem érte. Nem tudom a kérdésemből az egyik válaszoló hogyan szűrte le azt hogy türelmetlen lennék, mikor nem a javítás idejét nehezményeztem hanem az alkatrész költségét. Aki az autó pontos típusát kérdezte: Mazda 6 2002 GG/GY, Hatchback, 1.8 literes benzines.
Ezek nagyjából Unix/Bárdi teljes árak. Ebből a szerelődnek volt 40-50% kedvezménye. Szóval, az ingyenélő keresett rajtad úgy 60 ezret és egy villáskulcsot sem kellett megmozdítania érte.
Az a szerelő, amelyik a Bárdi/Unix árait teljes mértékben ráhárítja a vevőre egy rabló és messzire kerülni kell. Ha ez a két cég vagy az általuk létrehozott semmitérő kedvezményrendszer megszűnne, végre ezeknek a rablóknak is meg kellene dolgozniuk a pénzükért!
KovácsAutó-nál TRW féknyerget ehhez a típushoz 30 ezerért találtam.Féktárcsát QWP-t nem találtam, TRW fékbetétet 13 ezerért találtam párját.
Ami még elszomorító hogy egy családtagom ismerőse a szerelő.
#15 én is így jártam, egy nagyon közeli ismerős apja az unixos teliárra még rárakott 30%-ot, mondván hogy sos-be kellett az alkatrész ezért a felár
(azt itt leírtak szerint ilyen nincs is)
wtf? én egy szóval se mondtam hogy sos, és ráadásul odakérte a kocsit 3 nappal azelőtt hogy hozzányúlt volna...
majd még 40 volt a munkadíja egy nyamvadt Golf ablakemelő cseréjének, amit szerintem 1 óra alatt megcsinált, utána meg elállt a kárpit
nagyon meg kell nézni kihez megy az ember, de sajna ez sokszor csak utólag derül ki
Először leszögném, hogy elég fura ez amit leírtál, elég lehúzásnak hat EZ a szervíz. Ellenben van jópár itthon akik szintén minőségi cuccokkal dolgoznak, unix-bárditól rendelnek, gyorsan dolgoznak és nem horribilis árakon. Ezeket meg kell találni nyílvánvalóan. DE!
A 2-es tökéletesen leírta.
Ha nem tetszik az autószerelő műhelyek munkája akkor nyugodtan megrendelheti magának az olcsó fos alkatrészét amire vár egy hetet, hogy meghozza a futár és a szaktudása segítségével kicserélheti otthon magának aztán 3 hónap után megint mehet a csere a tökéletes minőségű alkatrész miatt :)
Keress egy másik szervízt inkább.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!