Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 3-ik generációs benzines...

3-ik generációs benzines Focus vásárlásánál mire kell figyelni, mik a buktatók?

Figyelt kérdés
2022. febr. 8. 17:53
 1/2 anonim ***** válasza:

A III-as Ford Focusok egyik gondja volt a kuplungszerkezet rugóinak törése, amitől a kuplung működésképtelenné vált. Nem sok autót sújtott, de akiét igen, az nagyon nem örült neki. Ha netán kuplunghibás lenne a kocsi, tedd egyesbe a váltót és az önindítóval rángatva, de be lehet indítani a kocsit. Így ki lehet evickélni a kereszteződés közepéből vagy eljuthatsz az első pihenőig egyesben, esetleg kényszerből válthatsz kuplung nélkül is. A szinkrongyűrűk nem fogják szeretni, de a váltót kis fordulatszámon üresbe áthúzva, ott kicsit várva és kettesbe betalálva legalább le tudsz jönni az autópályáról.


Ez minden kézi váltós autóval működik. Az 1,0 EcoBoost motorokat azért nem javasolnám, mert az olajcsere elfuserálása esetén, amennyiben nem a gyárilag előírt specifikációjú (ami nemcsak az 5W20-as viszkozitásra vonatkozik!!!) olajat tesznek bele és nem a szükséges időközönként cserélik, akkor a vezérműszíj tönkre tud menni bennük. Kisebb-nagyobb foszladékok válhatnak ki belőle, ami a szíj szakadásával végződhet. Ennél sokkal szerencsésebb hiba, ha csak vándorútra indulnak a darabok és eltömítenek valamit, amiből észlelhető a vezérműszíj oszlása.


A tűzesettel fenyegető hengerfejrepedés miatti visszahívás közismert. Az 1,0 EcoBooston a hűtőfolyadék tágulási tartálya vízcsövének repedése a gond, az itt elfolyó, majd elfogyó hűtőközeg miatt a motor túlmelegedhet. Az 1,0 Focusok közül a 2011. 10. 05. és a 2013. 10. 12. között gyártott autókat hívta vissza az importőr, az 1,6 literesből a 2010. 07. 23. és 2014. 09. 21. között készült autókat. Abban bízhatsz, hogy ezeket az igen aggasztó hibákat a márkaszervizek időközben megoldották az érintett autókon. De ez eleve csak a modellfrissítés előtti Focusokat érinti, tehát amit Te keresel, azt a verziót már nem.


Minden autónak vannak hibái, ezzel együtt a Focus III egy jó, megbízható, szervizköltségét tekintve is kedvező autó kitűnő ár/érték aránnyal, nem véletlenül taxiznak vele annyian. De nem mindegy, melyik motorral veszed! Ha nem sietsz, az értéktartás a fontos és főleg 8 km-nél rövidebb utakra jársz, akkor az 1,6 Ti-VCT szívó benzines a nyerő.

2022. febr. 8. 19:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:
Melyik motor, váltó, karosszéria változat amivel nézted?
2022. febr. 11. 01:57
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!