Mért hajtanak fel szembe az autósok az autópályára?
Mert tök jó buli.
(Ha nem tűnt volna még fel a hírekből, általában idős sofőrökkel esik meg, akik szegények kb. azt sem tudják, hol vannak. Nem készakarva hajtanak fel forgalommal szemben...)
Szerintem ez a pánik, a figyelmetlenség és a rutintalanság összjátéka. Nem hinném, hogy szándékos, csak egyszerűen nem tudatosul a sofőrben, hogy ez az út nem kétirányú, egy-egy sávval, hanem egyirányú, két sávval. Valószínű eltévedt, és azt sem tudja, mit csináljon.
Én például egyszer, kezdő sofőr koromban eltévedtem egy nagyváros külső részén, és csak annyit tudtam, hogy jobbra kéne fordulnom, ezért simán bekanyarodtam egy többsávos kereszteződésben jobbra, de a szembejövő sávba, abban a tudatban, hogy jófelé megyek. Az fel sem merült bennem, hogy forgalommal szemben haladok, mindaddig, amíg meg nem pillantottam, hogy a szembejövő forgalmat kb. 50 méterrel feljebb fogja a lámpa. Na itt kb. egy mp alatt leizzadtam, másik 1 mp alatt pedig gyorsan megfordultam. Szerencsém volt, megúsztam. Aztán nyilván rájöttem, hogy azok a kis kék, kerek táblák, rajtuk a 45 fokban lefelé mutató fehér nyilakkal nem dísznek vannak kitéve, és figyelni kellett volna. Kb. két hónapja volt jogsim akkor. Azzal nyugtattam magam, hogy ha látom, hogy jönnek szemből, biztosan lett volna annyi eszem, hogy nem kanyarodok be forgalommal szemben.
Azóta ha eltévedek, az sem érdekel. Megyek, amerre szabályosan lehet, és ha tudok, majd megállok valahol, és tájékozódom, hogy hogyan tovább.
#4 és vagyok
29 voltam kb kB 150 009 kilométert vezettem előtte. Ha másra figyel az ember sajnos előfordul
Vannak helyek, ahol könnyű téveszteni. Nem csak nálunk fordul elő. Sok országban nem véletlenül raknak ki hatalmas (tényleg!) megálljt mutató kezet a behajtani tilos mellé, mert előfordul.
És ha észbe is kapsz félig már a rossz helyen, visszatolatni, visszafordulni sem egyszerű.
Jellemzően rutintalan sofőrök akiknek lehet, hogy 30 éve van jogsija, de ez alatt egyszer ült volán mögött. Most a COVID miatt egy csomó öregember kapott autót a gyerekeitől, hogy ezzel "védjék" a papeszt meg mameszt, csak mondjuk ez nekik már nagyobb bosszúság és küzdelem, mint a fiataloknak. A kormány meg sebességváltó kezelésével vannak elfoglalva (abba kapaszkodnak), nem azt figyelik, hogy merre megy az autó.
De akad, ahol még az autópálya, mint jelenség is új: sok évtizedig az M1 és M7 volt a két létező autópálya az országban meg egy nyúlfarknyi szakaszon az M3 és M5, de mondjuk a keleti országrészben semmi nem volt. Az M3 2002-ben (!) érte el Miskolcot, az országhatárt meg csak 2018-ban. Mármint a szlovák határt, az ukránnak még közelébe sem járnak: gondolj bele, egy átlag abaúj-megyei autósnak 50 év rutinbeli hátránya van az autópályás közlekedést illetően egy olyanhoz képest aki az M1 vagy M7 mentén született. Ezeken a közúti közlekedést tekintve elhanyagolt vidékeken nem is oly rég még a frissen kialakított körforgalmakban vagy lámpás kereszteződésben is figyelni kellett, mert a tipikus nagyik úgy ingáztak a TSZ és az otthonuk között, hogy ott fél évszázadig nem volt semmi forgalmi változás és az új szabályoktól egyszerűen leblokkolnak. A többsávos körforgalmat meg ne is említsük - az mai napig mumus több százezer magyarnak és fóbiaszerűen rettegnek tőle.
"Nincs jogsi? vagy mi?"
Jogsi van, csak ész nincs. Nem éppen szerencsés kombináció.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!