Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nem lenne jó ötlet áramszedő...

Nem lenne jó ötlet áramszedő az elektromos autókra és felsővezeték az autópályákra hatótávolság növelés céljából?

Figyelt kérdés

Városi szakaszokra nem feltétlen kellene drótot tenni, sok utca lenne, mindig maradnának le fedetlen térségek, egyszerre nem is több száz kilométereket mennek az autók, de autópályákra, meg a fontosabb főútvonalakra lehetne egy autók magasságához méretezett áramszedő. Így csak a városi közlekedéshez kellene méretezni az akkumulátorokat. A kisebb akkumulátoros verziók persze csak akkor terjednének el, amikor már elég nagy hozzá a felsővezeték hálózat.

Technikailag úgy oldanám meg, hogy a belső sávokon lenne felsővezeték, a külsőn nem lenne, hogy a kamionok ne akadjanak bele, habár lehetne a troliautó mellett a külső sávban trolikamion is (az autós szedő el tudja érni a kamionos verziót is az lehet jobb lenne, 1x1 sávos utaknál nem lehet szelektálni)🙂 A kamionos telephelyek és lerakók között végig lenne vezeték, így nekik nem kellene nagy akkumulátor se. Hogy a szedő fel-le eresztése menet közben is működjön, olyan lenne az áramszedő, mint a mozdonyokon, fázishatárnál ők sem állnak meg.


Mit szóltok az ötletemhez?


2022. febr. 2. 09:06
1 2
 11/12 anonim ***** válasza:
100%
#10 Ez mind szép és jó, de azt is vedd figyelembe, hogy minden egyes magyar állomást közvetlenül össze kell kötni, valamint minden állomásról közvetlen járat kell minden egyes nagyobb európai városba. És mindezt naponta legalább kétszer mindkét irányban.
2022. febr. 2. 13:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/12 anonim ***** válasza:
100%

11-es: persze, ez nem kis feladat, ezzel én is tisztában vagyok. Logisztikai szakemberek feladata lenne egy menetrend kialakítása. Közúti fuvarozásban is vannak kvázi menetrendszerűen közlekedő "járatok", nyilván vasúton ez nehezebb. A szállítmány országon belüli elosztását az adott ország vasúti társaságára kellene bízni. Ha jól számolok, az általam említett településekre, hogy mindegyiket érintsd, 5 (*2, mert szétosztás és gyűjtés) járatra lenne szükség. Az elegyrendezést természetesen el kell végezni előtte (határállomáson pl). Ez se könnyű feladat, de valamit tenni kell lassan. És nem is az emisszió miatt, hanem azért, mert bődületesen sok kamion van az utakon, főleg az autópályákon. Kevés a sofőr sajnos, meg még lehetne sorolni a hátrányokat. Nyilván nem úgy gondoltam, hogy mindent is vasúton kell szállítani, de amit lehet, azt ott kellene.

10-es voltam.

2022. febr. 2. 17:44
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!