Egy Opel Astra F 1,4 hány kilométert gurul el átlagosan, kíméletes vezetési stílus mellett?
Úgy értem amikor még nem kell rá irreális összegeket költeni
(motor felújítás stb...)
Egy ilyen öreg autónál minden kilométer ajándék, és a forgalmi értékéhez képest szinte bármilyen javítás - akár egy szett téli gumi is - tekinthető irreális ráfordításnak.
Viszont évi 100-200 ezer forint költség még így is nagyságrendekkel kevesebb, mint akár csak egy 6-8 éves használt autó beszerzési és üzemeltetési költsége.
Nézz fel a hasznaltauto-ra és lesd meg mennyit futottak az oda feltöltött autók. Fogsz találni szép számmal olyat is, ami 400 ezer km felett teljesített.
Volt F Astrám, és akkor sokat bújtam a fórumokat, innet tudom, hogy az egy dolog, hogy 1.4-es motor, de nagyon nem mindegy, hogy 8 vagy 16 szelepes, mert az utóbbinál vannak minőségi gondok, és hamar átmegy olajzabálóvá. Sajna az enyém is ilyen volt. Ezen felül meg 16 évesen szétrohadt a küszöb is. Ezek mint szép tételek a
De minden autóra igaz, hogy sok múlik azon milyen gazdája volt, mert a rendszeres olajcseréken rengeteg múlik, és évente cserélni kell, nem csak akkor ha valaki teplomba jár vele, és 10 év alatt teszi bele a 15 ezret.
Egy haver Astrájában 400e-nél kellett gyűrűket, dugókat és csapágysort cserélni. A hengerfejet már korábban felújították. Különösebben nem kíméli és elég sokat használja városban, de a szervizek mindig be lettek tartva normális anyagokkal. A km garantált, mert szalonból vette az autót.
Ja, és 8 szelepes motor.
Az F Astrák ahogyan a régebbi G-k is előbb rohadnak szét meg esnek darabokra mint hogy a motorjuk menjen tönkre. Nekem volt egy régi 1.6 os 16 szelepes F Astrám. Az az autó mindent túl élt pedig nem volt kímélve sajnos előző tuajdonosai sem vigyáztak rá, amikor hozzám került gond volt a hűtéssel, vízpumpával, csapágyas is volt, gyenge is volt csoda hogy nem volt hengerfejes. Szépen rendbe lett téve, nem kevés ráköltéssel, alváz annyira nem rohadt, de a sárvédő ívnél, üzemanyagbetöltőnél meg az egyik küszöb is kezdett szépen rozsdásodni. Ezekre szintén időt, pénzt, energiát áldoztam hogy rendben legyen és egy elég stabil jól működő autó lett belőe, és azóta is vigyázunk rá, a karbantartásokat szigorúan betartom, normálisan van használva, és már közelebb vagyok a 400 ezer Km-hez ha valós az óraállás legalább is amikor megvettem előtte nem nagyon volt vezetve sehol mikor mennyi volt, főleg hogy állítólag óracsoportot is cseréltek benne mert eredetileg olyan volt benne ami nem mutatta a fordulatszámot, én meg márfordulatszám mérős változattal vettem meg ami egy fiatalabb autóból lett áttéve ismerősöm szerint aki ezekkel jobban képbe van.
Nekem az autóval annyi komoly hibám volt hogy a generátor fáradt el egyszer és olcsóbb volt másikat venni mint felújítani, meg önindító felújítás kellett még.
#7
Ja, hogy eladni szeretnéd és most próbálod összelegózni, hogy mégis mivel akaszd hasba a potenciális vásárlót? 😎
Szerintem hagyd a rablómesét. Írd le, hogy ennyi idős, ennyit futott, ekkor cseréltél vezérlést, féktárcsát, kipufogót. Korához, típusához képest milyen állapotban van. Megtekinthető, kipróbálható.
A te vásárlód olcsó autót akar, és ha nem teljesen elvarázsolt, akkor tudja hogy nagyjából mit vesz.
Ha meg csak arra vagy kíváncsi, hogy az esedékes műszaki vizsga után megtartsd-e, vagy inkább cserén gondolkozz, akkor abban nem segíthetünk, mert a te pénzed, a te döntésed.
#8
Szerintem ne fantáziálgass!
Mert azt kalkulálgatom, hogy meddig lehet még rá számítani. Olyan jó állapotban van, hogy egyébként sem kapok érte annyit, amennyi a használati értéke.
Már elhangzott hogy kb. 200ezer az éves fenntartási költség.
Hát erre 60-70ezret kell kb költeni de abban már a vizsgáztatás is benne van
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!