Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Diesel max fordulat 3000?

Diesel max fordulat 3000?

Figyelt kérdés
Sok tulajtól hallom, hogy a 3000 res fordulat a lélektani határ tehát tartósan nem jó efölött pörgetni. Ez a nézet még a régi szívódízeleknél terjedt el. Mi a helyzet a mostani turbósokkal. Az enyém vígan elpörög 4500-ig ott is van benn erő.. Modern CR dízel nem a széthullós PD.. :D Én verdám 3000 nél megy 170 et. Sokat pályázok németbe de ezzel a sebességgel nem tudok bemerészkedni sajnos a belsőbe olyan 2 kiló kellene hozzá.. A kérdés, hogy akkor hajthatom tartósan 3500 körül vagy nem?
2010. szept. 9. 21:42
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:

ha 170-nel megy 3000-nél!

akkor minek hajtanád!amúgy a kérdésed igaz,3000-es fordulat max, mármint hosszútávon!

természetesen ha előzök pörög az 4000-4500-at is !!!

de hosszú távon minnél kisebb a fordulat annál tartósabb!

130-nál 2200! az jó!

2010. szept. 9. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
a PD nem széthullós. sokkal jobb mint az átlag dízelek, kevesebbet is eszik de sajnos drága a gyártása (a fenntartása viszont olcsó de ez mindig a cégnek kell hogy megérje) és elég környezetkárosító
2010. szept. 9. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 A kérdező kommentje:
Jaja jo a végáttétel csak németbe az a 170 nem olyan sok ám.. Nézegettem 3,0 ások mennek 180-210 et 3000 nél, enyém meg csak 2,4 es..
2010. szept. 9. 22:08
 4/15 A kérdező kommentje:
PD zsákutca ezt már évek óta tudjuk.. Németek nyomatták nagyon aztán persze lemajmolták az olaszoktól a CRt mint minden mást..
2010. szept. 9. 22:10
 5/15 anonim ***** válasza:
nem értem minek kell széthajtani
2010. szept. 9. 23:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:

Én ugyan ebben a dilemmában voltam, csak benzines fronton :)

Én arra voltam kíváncsi hogy árt-e a motornak ha tartósan magas 4500-as fordulaton pörög. Mondjuk benzinesnél kicsit másképp fest a helyzet, de igazából azt a választ kaptam, hogy a nyomaték környékén kell autózni. Ha afölött van az ember, akkor az autó LE-ből dolgozik, ami kicsit megterhelőbb a motornak. Szerintem ha 4500-ig pörög a motor, akkor simán pörgetheted 3000 fölé egy picivel, talán annyi hátránya van a dolognak, hogy a turbo erejének ott már vége van, így elég lomha lesz az autód abban a tartományban.... pörögni pörög, de menni nem fog jobban.

2010. szept. 10. 07:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 A kérdező kommentje:
Kösz srácok akkor maradok 3000 alatt. :D Amúgy sztem dízelnél 3000 megegyezik kb. a benzines 4000 res fordulatával.. Tehát hosszú távon ez az ami még egészséges. Persze átlag hétköznapi kocsikra gondolok..
2010. szept. 10. 14:41
 8/15 anonim ***** válasza:

Attól függ milyen dízel.

Például egy 3 literes régi dízel nem olyan pörgős, mint egy új 2 literes.


Pl:

BMW E90 320d EDE (Efficient Dynamics Edition) 5000-ig is boldogan elpörög, még sem eszik sokat

2010. szept. 10. 14:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 A kérdező kommentje:
Persze, pont ezért kérdeztem én is, mert húz 3000 fölött is mint álat. Csak kérdés a hosszútávon volt! Tartós autópálya tempó mellett!
2010. szept. 10. 17:03
 10/15 anonim ***** válasza:

Dízelt nem pörgetünk sokáig. Ez aranyszabály. Nem is a turbó a fő gond, hanem a dízelsége. 3000 okés, előzés nyilván más, néha nem túl hosszan meg lehet küldeni neki 3500-4000 ig, de nem hosszú távon.

És nekem benzines van, itt kis túlzással tökmindegy mekkora a fordulat. Van, hogy 4000, van, hogy 5000 vagy akár több is néha az autópályán, nem számít. Ja, 6500-nál szabályoz le.

2010. szept. 10. 17:45
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!