Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Diesel Autósok! Ha megérkeztek...

Diesel Autósok! Ha megérkeztek az uticélhoz járatjátok a még a motort egy kicsit, vagy rögtön leállítjátok?

Figyelt kérdés
Azt hallottam, hogy a turbodiesel autóknál érdemes még kb. fél percig alapjáraton járatni a motort, hogy a turbo vissza tudjon hűlni. Ti mit tudtok erről?
2010. szept. 9. 19:58
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:

"kkor megszűnik a kenés a több száz fokos csapágyakra egyszerűen ráég az olaj, odakozmál.. "

Gratulálok, sikerült saját magadnak ellent mondani. Akkor most van kenés vagy nincs? Elárulom: nincs. De akkor az olaj se tud odaégni, ugyanis nincs ott te szerencsétlen. Egyébként meg nem mondtam, hogy nem kell járatni, igenis kell, de nem a hűtés miatt, mint ahogy azt valamelyik műszaki analfabéta írta.

2010. szept. 9. 21:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 anonim ***** válasza:

Amikor 400-500 ezres fordulatnál hirtelen megszűnik az olajnyomás az szerinted okés?

És igen, belefagy az olaj.

2010. szept. 9. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim ***** válasza:

Te igen hülye ird már be google be hogy turbo hűtés aztán csemegézz picit.. de nem kell segitek neked!!!


[link]

2010. szept. 9. 21:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 anonim ***** válasza:

A hosszú élet titka


- Soha ne állítsd le az autót hirtelen komolyabb igénybevétel után, inkább hagyd alapjáraton vagy afölött kevéssel hűlni 1-2 percet.

- Soha ne hajtsd meg az autót hideg motornál.

- Soha ne pörgesd fel a motort a teljes olajnyomás elérése előtt (hidegindítás után), vagy közvetlenül leállítás előtt.

- Ne mulaszd el a légszűrőcserét.

- Használj jó minőségű szintetikus motorolajat, és cseréld gyakran.

- Ne önts a motorba semmilyen csodaadalékot, sosem tudhatod, hogy mennyit ártasz vele.



A turbó szomorú halála



Mivel a turbót a motorból éppcsak kilépő, borzasztóan forró kipufogógáz működteti, és mivel a szerkezet igen magas fordulaton üzemel, érthető módon nagyon átizzik. Hűtéséről az olaj és a hűtővíz gondoskodik, melyeket pedig a járó motor tart áramlásban. Ha tehát a keményen meghajtott turbós autót hirtelen leállítják akkor a vörösen izzó feltöltőt többé nem hűti semmi. Ilyenkor a benne lévő olaj szabályosan odaég, és eltömi az olajjáratokat, ami a berendezés idő előtti kimúlásához vezet.

2010. szept. 9. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 anonim ***** válasza:
Hát így már értem miért van ennyi turbó meghibásodás....Ha meg van hajtva az autó, akkor magas fordulaton teszi a dolgát.Hűti a víz mi???:)))Nem is jártatok még a közelében sem a lényegnek...Forró a kenőolaj, forog a turbina mint a dög, leállítod, olajfilmen fut a tengely, nem csapágyon:)))Kiég az olajfilm réteg és fém a fémen gurul.Nem egyszer-nem kétszer.Szépen rágja egymást.Aztán az idő előre haladtával lógni kezd a tengely és a turbina eléri a házat és rotty, eltörik a tengely...De úgy használjátok, ahogy akarjátok...
2010. szept. 10. 22:18
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!