Diesel Autósok! Ha megérkeztek az uticélhoz járatjátok a még a motort egy kicsit, vagy rögtön leállítjátok?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"kkor megszűnik a kenés a több száz fokos csapágyakra egyszerűen ráég az olaj, odakozmál.. "
Gratulálok, sikerült saját magadnak ellent mondani. Akkor most van kenés vagy nincs? Elárulom: nincs. De akkor az olaj se tud odaégni, ugyanis nincs ott te szerencsétlen. Egyébként meg nem mondtam, hogy nem kell járatni, igenis kell, de nem a hűtés miatt, mint ahogy azt valamelyik műszaki analfabéta írta.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Amikor 400-500 ezres fordulatnál hirtelen megszűnik az olajnyomás az szerinted okés?
És igen, belefagy az olaj.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Te igen hülye ird már be google be hogy turbo hűtés aztán csemegézz picit.. de nem kell segitek neked!!!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A hosszú élet titka
- Soha ne állítsd le az autót hirtelen komolyabb igénybevétel után, inkább hagyd alapjáraton vagy afölött kevéssel hűlni 1-2 percet.
- Soha ne hajtsd meg az autót hideg motornál.
- Soha ne pörgesd fel a motort a teljes olajnyomás elérése előtt (hidegindítás után), vagy közvetlenül leállítás előtt.
- Ne mulaszd el a légszűrőcserét.
- Használj jó minőségű szintetikus motorolajat, és cseréld gyakran.
- Ne önts a motorba semmilyen csodaadalékot, sosem tudhatod, hogy mennyit ártasz vele.
A turbó szomorú halála
Mivel a turbót a motorból éppcsak kilépő, borzasztóan forró kipufogógáz működteti, és mivel a szerkezet igen magas fordulaton üzemel, érthető módon nagyon átizzik. Hűtéséről az olaj és a hűtővíz gondoskodik, melyeket pedig a járó motor tart áramlásban. Ha tehát a keményen meghajtott turbós autót hirtelen leállítják akkor a vörösen izzó feltöltőt többé nem hűti semmi. Ilyenkor a benne lévő olaj szabályosan odaég, és eltömi az olajjáratokat, ami a berendezés idő előtti kimúlásához vezet.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!