Érdemes venni 2107-es gázos Ladát első autónak?
64! Egyébként a kocka hajlamosabb az alulkormányzottságra mint a karikalámpások.Igaz a futómű nagyrészt ugyan az,de a kocka doblemezei más kialakításúak,ezért máshova esik az első futómű rögzítése.Nem drasztikus az eltérés,de vezethetőség szempontjából 1-2mm is lényeges.A kockaladák igazából a haladóknak jó.A karikalámpások 01,02,03,06 sokkal inkább nevezhető felhasználóbarátnak.
Egyébként széria Ladával is jókat lehet csúszkálni,csak rá kell érezni.nem úgy kell kezelni mint egy sperdifis erőgépet.Időt kell hagyni neki,és kell a lendület is.Nézz róla videókat.Egyet linkelek is.Emődi Balázs a vadakat terelő juhász :) Hát igen.Mi MAGYAROK legalább a Ladázásban világelsők vagyunk!!! :)
ma 20:26!
Óó, ezt a videót hányszor láttam! Nagyon jól nyomja :D
Nekem E30 316 van, teljesen gyári, nyüstöletlen tip-top állapotban, és azt sajnálnám hülyéskedésre.
Először egy szintén E30 328ast akartam építeni, bő 220 lóerővel, de perpill nincs 2 millám, szóval Ladán gondolkozom :D
Mint mondtam, nekem a kocka ne tetszik, a kereket viszont imádom :)
És ezeket kb hány lerőre lehet felhúzni? Amit még normálisan bír, utcán is.
80-90 körül nem?
Hát én utcára a híres NDK tuning leírást ajánlanám neked.
A teljesítmény növelést a gyári alkatrészek átalakításával,illetve feljavításával érik el.Nem a maximumra van kihegyezve,tehát utcán is használható,de ha kell a versenypályán is megállja a helyét.Inkább egy utcai GT vagy RS autóhoz lehetne ezzel hasonlítani.
Egy alacsony hengerűrtartalmú (1200-1300) Ladát 85-90 lóra lehet ezzel felhúzni.A nagyokat (1500-1600-1700) már 110-130 lóra is.
Véleményem szerint egy utcai kis tuningos motorba felesleges a nagyszelepes hengerfej és a sport vezérműtengely.Persze ezekkel még több érhető el,de inkább csak akkor éri meg ha komolyan akarsz versenyezni.
Az 1200-est viszont könnyen fel tudod húzni 1600-as teljesítményre.Ez a zsugormotor.Nagy löketű főtengely kell(1500-1600).És a hajtókarokat kell zsugorítani,hogy ne nyomja ki a dugattyút a hengerfejen.Sokkal nyomatékosabb lesz a motor.Ezeket nem nagyon szabad forgatni (7000-7500/min).Ellentétben a sima hajtókaros motorokkal szemben,ez alacsonyabb fordulaton nyomatékol.
Ennek előnye még az,hogy 1200 köbcenti után fizetsz,de 1600-as teljesítményed van.
Természetesen a zsugor motor esetében is elvégezheted az NDK tuningot.Ekkor 120 lovat tudnia kell.
Fontos a jó futómű is.A gyári gátlók is jók,csak át kell őket alakítani,hogy oda-vissza csillapítsanak,és fel kell keményíteni.Nem muszáj kemény silent,elég ha új és jó állapotú gyáriakat teszel bele.A legoptimálisabb gumiméret ehhez a tuninghoz szerintem a 185/60 R13 vagy a 195/60 R13. Bár ez vezetési stílus kérdése.
A karburátorra szerelhetsz fogasívet.Ezzel viszont többet fog fogyasztani,ugyanis egyszerre nyit a két torok.
Ladából utcai RS autót csinálni olyan 300 ezeről már lehet.Nem csak a lóerőt és a nyomatékot kell nézni,hanem a teljesítmény/tömeg arányt.Egy ilyen Lada 8kg/LE arányú(a gyári 14,5kg/LE).Ez már elég komoly teljesítmény.Át kell gondolni.300-400 ezerből van egy komoly sportkocsid.
Az általam leírtakban és a cikkben lehetnek némi eltérések,de ne felejtsd el,hogy ez tuningleírás a 80-as években íródott.Azóta rengeteget korszerűsödött a technika,és jóval olcsóbbak is lettek a komolyabb anyagok.
Na.Adom a linket az NDK tuningról,itt tovább okosodhatsz,esetleg más mókusságot is találhatsz:
12:53!
Köszönöm, elolvasom.
Zsugort nem akarok, mert elég sok rosszul sikerült zsugor esett már szét az ismeretségi körömben, na meg én szeretem pörgetni is :)
De a linket köszi, lehet lesz belőle valami
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!