Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » TDI Audi A4-nél, illetve...

TDI Audi A4-nél, illetve A5-nél mik azok a drágább alkatrészek, amiktől félni kell, hogy elromlanak 2-300e km futásteljesítmény után? Ezek közül melyik az amelyik felújítható, és melyikből kell mindenképp újat vásárolni?

Figyelt kérdés
2009-2012 körüli évjáratút szeretnék venni. Nyilván ezeknél már bármikor előjöhetnek ilyen problémák, a vétel előtt körülnéznék, hogy mennyibe kerülnek ezek az alkatrészek, amikkel sokan ijesztgetnek az ilyen sokat futott TDI-k kapcsán.

2022. jan. 22. 13:26
 1/8 anonim ***** válasza:
Turbó, injektorok. Ha az állapotuk adja akkor mindkettő felújítható, de ha nagyon ratyi az állapotuk akkor csere. Árban annyi, hogy a gyári turbó ilyen 250-300, gyári injektorok darabja 150-200. Természetesen ezekből is lehet kapni utángyártottat akár fele áron is, ezeknél bontott is csak felújítva jöhet szóba. Hozzá tenném még, hogy ezek minden modernebb dízelben megtalálhatóak, japántól az olaszig mindegyikben.
2022. jan. 22. 13:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
Amit még szoktam hallani az a kettőstömegű lendkerék illetve a részecskeszűrő. Azok is ilyen jelentős kiadást jelentenek? Gyakran meghibásodnak?
2022. jan. 22. 13:41
 3/8 anonim ***** válasza:

Igen, kettőstömegű plusz kuplung 200-400, részecskeszűrő a gyári fél millió, az utángyártott 300-400.

Nem gyakran, csak amennyire hagyja a tulaj hogy meghibásodjanak.

2022. jan. 22. 13:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%

Mint minden modern dízelben: turbó, befecskendezőrendszer, kettőstömegű, és DPF, ha van. 2.0 PD és CR TDI-kre jellemző még a hatszögtengely kikopása. Ezek közül amúgy a lendkereken kívül mindegyik javítható, bár nem mindig érdemes.


Én inkább az alapján tenném fel a kérdést, hogy mindenképp szükség van-e a modern dízeltechnikára. Ha igen, akkor az 1.9 PD, vagy a 2.0 CR TDI szerintem jó választás. Ebből a korszakból már elég kevés olyan dízelautó van, melyekben mondjuk ne lenne kettőstömegű, vagy DPF.


Megjegyzés: egy közvetlen befecskendezésű turbóbenzinben is szinte kivétel nélkül ugyanezek az alkatrészek megtalálhatók, kivéve a részecskeszűrőt a régebbieknél.

2022. jan. 22. 14:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:
4-es: Mármint mi lenne az alternatíva, ha nincs rá szükség? Régebbi diesel? Mert ahogy írtad, a benzinesben is ezek vannak.
2022. jan. 22. 14:25
 6/8 anonim ***** válasza:

Ami a legkevesebb kockázatot rejti, de egyben a legunalmasabb, és a legnagyobb fogyasztással is jár az a szívócső befecskendezéses szívóbenzin. Ezek közül is van, amelyikben van kettőstömegű, de jellemzően tovább bírják, mint a dízelben. Régebbi dízelek ugyan valamivel egyszerűbbek, de igazából nem sokkal, már egy 20 éves autóban is ugyanazok az alkatrészek voltak, legfeljebb DPF nem volt bennük. Úgyhogy szerintem felejtősek, ha csak nem az az álom kategória.


Amúgy picit visszatérve az élettartamra: CR esetém injektorok, szivattyú a Boschból elég sokáig bírja (VW azt használ), lendkerék kb. 200-300 ezer km, turbó nagyon változó, de szerintem egy átlag 300 ezret az is kibír, DPF meg akár kiszolgálja az autót is, hogyha nincs állandóan leállítva regenerálás közben (ebből az utángyártottat nem szabad megvenni). EGR szokott még megragadni, használattól függően szintén 300 környékén.

2022. jan. 22. 14:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
52%
Milyen alternatíva? Egy autónak vannak fenntartási költségei, nem ingyen van.
2022. jan. 22. 15:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
#5 Igen, régi dízelben nincs ennyi kockázati tényező, ellenben a korral kockázatosabb. Okés hogy se turbó se nagynyomású rendszer, viszont a sok-sok év és kilóméter megteszi a hatását. Kopások, anyagfáradások, esetleges repedések. A tömítésekről nem is beszélve, hetente járhatsz tömítést cserélni mert hol az egyik hol a másik adja meg magát.
2022. jan. 22. 16:17
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!