Miért hátra teszik a vezérlést?
Ha jól tudom a BMW kezdte el, de már a Mercedes is alkalmazza azt, hogy a motor hátulján helyezik el a vezérműláncot.
De mi értelme van ennek hogy hátra teszik? Jobb súlyelosztás miatt? Pedig hátránya van mint BMW N47-nél például, ha cserélni kell akkor nagyon macerás.
súlyelosztásnak ehhez nincs sok köze. Az a motor elhelyezkedéstől függ.
Azért, hogy ki kelljen szedni a motort ha kell egy vezérlés.
Például nem kell lebontani az elől lévő összes szíjtárcsát a bordás szíjat, meg ami még útban van, és így összességében kevesebb dolgot kell szétszedni.
És lehet hogy úgy tervezték, hogy a vezérműláncot és a kettős tömegű lendkereket egyszerre kelljen cserélni. Akkor meg egyébként is ki kell venni a motort.
A tervezéskor nyilván nem a sufniban szerelő magyar userre gondoltak. Nem az volt a cél, hogy ő meg tudja oldani okosba.
Aki ilyen motorral vesz autót, az kb önmaga szembeköpése...
Vékony gagyi lánc, műanyag feszítővel, az is a váltó felől szerelve.
A szíjhajtást normálisan megtervezve 1 mozdulattal lehet oldani, onnantól csak ujjgyakorlat hozzáférni a vezérműszíjhoz.
Vezérműszíj, ami már kb olyan szinten van, hogy van, ahol 150 ezrenként kell cserélni. Az is megvan 1 óra alatt.
De aki menő német f.stalicskát akar, az fizessen, mint a katonatiszt.
Ha meg már többször meg van bolygatva egy motor a kiöregedett vezetékeivel, csöveivel, annak kakukk.
Cseréltetsz rajta max 2x láncot, mehet a kukába az egész motorostul, kábelkötegestül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!