Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Érdemes lenne megvenni?

Érdemes lenne megvenni?

Figyelt kérdés

A kérdésem az lenne, hogy egy 2001-es Skoda Octavia kombi, 1.8 turbós, 150 lóerős, Laurin&Klement kivitelű autót, 270ezer kilométerrel érdemes lenne-e megvenni.+

Az autó Németországban volt használva, javarészt hosszabb utakra. Kívülről meglepően újszerű állapotban van, belülről sem látszik, hogy annyi kilométer van benne, tehát nincs szétülve, szétszakadva minden. Vezetett szervízkönyve van.

Egy ilyen motorral, ennyir kilométerrel mennyit élhet még az autó?


2010. szept. 9. 14:21
 1/6 anonim ***** válasza:
Valószínű pozitívum h német, és ott is szervizelték. Magyar társai közt, csodának számítana, ha 270e km-el menne még, m elég betegesek az 1.8T-k.
2010. szept. 9. 14:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

hát a skodák nem valami jók. 1.4-es benzinesből kihoznak 2010(!)-ben 75 Le-t. A mi 15 éves 1.4-es Roverünk 103 Le

a skoda ennek a közelében se jár.

2010. szept. 9. 15:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 Réti bubuzér ***** válasza:
Ennyi kilométer után már sanszos, hogy kinéz egy turbócsere. Az meg 300-400ezer körüli móka.
2010. szept. 9. 16:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

második válaszolónak köszönöm a nagyívű észrevételt, halkan jegyzeném meg, hogy egy motor fajlagos teljesítménye és "minősége" között nemigen van összefüggés.



és csak hogy a feltett kérdésre is válaszoljak (bár általánosságban fogok beszélni, NEM a skodáról - noha ebbe az is beletartozik):


ha egy autó megkapott minden előírt szervízt, minden olajcserét, minden ajánlott gondoskodást, a kopó alkatrészeket (értem ezalatt pl. a szénkefét, nem a turbót) cserélték, mindenből gyárit kapott, ÉS nincs jelentős konstrukciós hiba a háttérben (innen csókoltatom a Sagem gyárat, akikéveken keresztül szállítottak hibás gyújtótrafókat több márkának, és MIND cserés lett idővel), ÉS nem volt kinyomva a szeme (megvárták, míg bemelegszik az olaj mielőtt meghajtották, turbó esetén hagytak időt a turbónak lehülni leállítás előtt), akkor egy motor élettartama 1 000 000 kilóméternél több.


ha egy motor kikönyököl, vagy meghibásodik valamelyik alkatrésze, az az esetek 95%-ban óvatlanság, és a gondoskodás hiánya miatt következik be.


természetesen motorélettartam növeléshez ha pénze nincs is az embernek mindenből a gyárira, elegendő, ha kellő szakértelemmel szerelik, illetve vezetik (budapesti taxik között rengeteg a 6-700 000 kilómétert futott, és nem mind w123-as merci...)


tehát ha a kocsi megkapott minden gondoskodást, a szervízkönyvében jó sok pecsét van, és láthatóan vigyáztak rá, akkor NYUGODTAN meg lehet vásárolni 270 000 kilóméterrel, bármilyen autó is legyen az (néhány extrém kivételt leszámítva).

2010. szept. 9. 16:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
Így látatlanba nehéz erre válaszolni de szerintem nem! 270 ezer km egy ilyen kategóriájú autóban már sok. Honosítva van már az autó? Mert ha nem akkot rendszám, regadó, papírok miatt még rádobhatsz kb fél millát.
2010. szept. 10. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat.

Nehéz a döntés, mert az autó nagyon őszintének tűnik.


Az autó nem lenne honosítva.

2010. szept. 11. 21:13

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!