Hogyan adjak gázt finomabban, illetve váltsak rángatás mentesen?
Szóval az van, hogy mikor váltok, mindig már adom a gázt az utolsó pillanatban, mielőtt még teljesen felengedem a kuplungot, és így is ránt...
Gyorsan engedem fel, vagy esetleg meg kéne várnok még teljesen felengedem, és csak utána adjam a gázt?
Illetve "nem tudom megtartani" a gázt egy adott ponton, vagy nyomom vagy túl elengedem...
Hogyan tudnám ezeket orvosolni? 21/F
"Illetve "nem tudom megtartani" a gázt egy adott ponton, vagy nyomom vagy túl elengedem."
Mármint a kuplungot? Mert a gázt nem kell megtartani sehol, azt csak nyomni kell.
Látatlanul elég nehéz nekünk kitalálni, hogy te mit csinálsz rosszul. Vagy a kuplungot emeled túl, vagy gázt nem adsz eleget, vagy mindkettő. Ha van rá lehetőséged, akkor kérj meg valakit, aki tapasztaltabb, hogy üljön be melléd és segítsen kitalálni, hogy nálad mi a baj és mit kellene máshogy csinálnod. Vagy ha erre nincs lehetőséged, akkor nézz szét youtube-on, van nagyon sok oktató videó, ahol mutatják a pedálhasználatot kezdőknek, próbáld összehasonlítani a tiéddel és rájönni, hogy te mit csinálsz máshogy. Ennél többet nem tudok segíteni.
túl gyorsan engeded fel a kuplungot, ezért ránt
a gáz megtartását gyakorolni kell, nincs más módja
Próbáld meg a holtpont környékén padlóra rakott sarokkal kezelni a kuplungot. Akkor a lábad nem a levegőben méri a távolságot, hanem egy bizonyos szöget kell megszoknod.
Így megy a folyamat:
- felemelt sarokkal tövig nyomod a kuplungot
- lerakod a sarkad
- lerakott sarokkal, csak a lábfejed szögét változtatva engeded fel a pedált a holtpontig. Érezned kell, hogy finom mozgással fokozatosan rá tudod adni a húzóerőt a hajtásra.
- ha túljutottál a holtponton, a sarkad felemelésével teljesen felengeded a kuplungot.
És a felengedéssel egyidőben kell egyre jobban benyomni a gázpedált.
A jó kuplungkezelés főleg az elindulásnál kritikus. Minél nagyobb fokzatnál tartasz, annál kevésbé kell finomkodni.
A mienkben a gazzal es kuplungal csak egyes fokozatban,elindulasnal kell "jatszani".mikor kettesbe,harmasba...........rakom akkor gaz fel,kuplung be,valtok aztan kuplung fel egybol gaz(igazabol sosem figyeltem,szerintem nem nyomom egyutt a kettot ilyenkor.de legkozelebb megprobalom figyelni)
Akkor rangat ha tul alacsony fordulaton valtom fel es ezert nagyon leesik a fordulat.ilyenkor erotlen is az auto.
A gaz megtartasat gondolom arra erted,hogy nem tudod egy bizonyos sebessegen tartani az autot sik uton,vagy gyorsitasz,vagy lassit az auto mert engeded fel a gazt.erre majd raerzel,gondolom friss a jogsid.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!