Kedves autós szakik, ez igaz volna?
"Dízel autót elsősorban hosszú távú autózásokhoz ajánlott venni. Ha egy-egy motorindítással kevesebb, mint 20 kilométert megyünk (ami a kisebb dízelek bemelegedési távja), akkor érdemesebb benzines autót venni"
Innen: [link]
Csak mert autó vásárlás előtt vagyok és már majdnem vettem egy dízelt ételfutár autónak, amivel szinte csak városban közlekednék majd.
Előre is köszönöm a témához tehát legalább valamennyire hozzáértők (mint amilyen tehát én biztos nem vagyok) válaszait, meg ezen belül persze azokét is nagyon akiknek már van valamiféle személyes tapasztalatuk is minderről.
Dízel ételfutárkodni nagyon nagyon rossz ötlet, ez a fajta használat a dízel ellensége, emiatt pedig a te pénztárcád ellensége.
Az elektromos lenne erre a legjobb, de ha már egy hybridet tudnál venni az nagyon szuper lenne, a Toyota rendszerűvel sokat tudnál spórolni (Prius, Auris, CT200h)
Ételfutár autónak jobb is mint a benzines, gondolom nem napi félórát meg 10km-t fogysz vele menni, hanem napi 2-3 órát meg vagy 30km-t bőven betud melegedni, az meg hogy városban teszed meg azt a 20-30Km-t nem releváns.
Nálunk is egy diesel kombi astra volt befogva erre, 10-éve folyamatosan ment, és nem a motor hanem a kaszni adta meg magát.
Tavaly próbálgattunk villanyosokat (bérléssel), de valami borzadály volt, ha jól emlékszem valami 100-150km hatótávot tudtak elvileg papíron, a valóságban meg csak 20-22 volt fűtést egyáltalán nem lehetett kapcsolni egyikben sem.
úgyhogy vagy diesel vagy benzin, de ha van diesel az jobb.
A futárkodas más tészta, az nem "rövidtavu hasznalat", ugyan sok indítas van benne, de ha nincs sok üresjárat, akkor gyakorlatilag egész nap meleg a motor.
Fogyasztasban meg nem mindegy, hogy 5l gázolaj vagy 8-9l benzin megy el.
A kipufogó jóformán sosem fogja elérni az üzemi hőmérsékletet, a dpf regenerálás garantáltan nem lesz meg és egy pénztemető lesz az autó.
Néhány éve volt egy talán TC cikk hogy a Prius a legjobb taxi, illetve Angliában pl szinte az összes Uberes Priussal, CT-vel, Aurissal és Corollával dolgozik. Városban 4-5 literes fogyasztás, a motor az állandó elindulásra-leállásra van tervezve, dpf, kuplung, kettőstömegű NINCS, fékhasznált minimális.
#5
Mit próbáltál? Lepukkant Leafet? Nyomi trió valamelyik tagját? Ne nevettessük egymást.
Az elektromos erre a használatra (is) jobb, annak viszont magasabb a bekerülési költsége.
Imádom mikor a buta kamionos akarja megmagyarázni a technológiát. 😆
Inkább olvasgasd a szakbulvárt.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!