Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Gyakran kell hűtővizet után...

Gyakran kell hűtővizet után tölteni. Mi okozhatja? Mitől lehet?

Figyelt kérdés
Teljesen random idő elteltével egyik pillanatról a másikra jelzi a hibakód mutató, hogy a hűtővizet után kell tölteni. Van amikor 15km után leteszem az autót. Mennék vele és már kéri a hűtőfolyadékot. Van amikor 200km után.. Mitől lehet ez? Mindig kb 4db 1 literes -35fokos fagyállót tartok a csomagtartóban ha kérne a vizet. Feltöltöm szépen szintre, majd kéri pár km után.. Nem látszik hol folyna vagy bármi. A tartályban elég nagy a nyomás. Teszem hozzá soha nem használtam úgy, hogy nem volt benne hűtővíz! Amint kérte rögtön töltöttem! Egy Volkswagen Passat 1,9 TDIről lenne szó.

2022. jan. 10. 09:28
 1/10 krwkco ***** válasza:
94%

"Gyakran kell hűtővizet után tölteni. Mi okozhatja? Mitől lehet?"

A hűtőfolyadék rendellenes módon kijut a hűtőrendszerből.

Eddig mit próbáltál, hogy ennek a helyét megtaláld? Csak, hogy ne mondjak olyan dolgokat, amit már megtettél.

2022. jan. 10. 09:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%
Hát pedig az szivárog valahol igen keményen, mivel teleportálni nem tud a folyadék, és ilyen mennyiségnél elég nagy gőzfelhőt hagynál magad után, ha hengerfejes lenne az autó.
2022. jan. 10. 09:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:
Miután megálltam felnyitottam a motorháztetőt és megnéztem, hogy valahol csepeg-e vagy enged-e a tartály. Nem láttam sehol. Kis türelmet szerűséget láttam alatta de nem akkora mennyiséget mint amit én beletöltöttem. Arra gyanakszom hogyha a motor eszi meg a vizet akkor kezdődő hengerfej.. Ha pedig elfolyna valahol annak " örülnék " mert akkor nem hengerfejes.
2022. jan. 10. 09:58
 4/10 anonim ***** válasza:
Lehet hogy elfolyik, csak menet közben a legtöbb ezért nem látni alatta akkora tócsát.
2022. jan. 10. 10:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 krwkco ***** válasza:
91%

Ahogy 2-es írta: Ha a hűtővíz hengerfelyesség miatt bekerülne az égéstérbe, akkor az autó bemelegedés után is gőzölögne a kipufogó.

"Kis türelmet szerűséget láttam alatta"

Ezt valószínűleg elírtad. De semmi nem csepeghet az autóból.

2022. jan. 10. 10:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 krwkco ***** válasza:
94%
"hengerfelyesség" nem vagyok magamnál :-)
2022. jan. 10. 10:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

Ha szerencséd van akkor csak valamelyik hűtőtömítés adta meg magát, vagy maga a hűtő. Ugyan leszárad, de a gyárilag bekevert fagyállónak nyoma szok lenni. Nálam pl egy blokkba vezető fén cső O gyűrűje adta meg magát, és ott volt a rózsaszín nyom, miközben száraz volt a környéke, mert a meleg motorról elpárolog. A cseréhez meg le kellett venni a vízcsőelosztót, na onnatól meg ott folyott.

Szokták azt csinálni, hogy levegővel megnyomatják a rendszert, így ha kifelé szivárog, akkor látható lesz hol.

2022. jan. 10. 10:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 Beviz Elek ***** válasza:
Nekem hajszálrepedés volt a hűtőn, hidegen nem folyt, nem volt víz az autó alatt, melegen nagy nyomáson szivárgott de a meleg hűtőről el is párolgott. A szivárgás hűtő klímahűtő felöli oldalán volt, így a nyomokat sem láttam. A típus fórumán írták hogy a vízfogyasztás jellemzően a hűtő miatt van, próba szerencse alapon raktam bele egy másik hűtőt és azóta nem fogy a víz.
2022. jan. 10. 10:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:

Igen elírtam. Bocsi! " Tócsa szerűség " akart volna lenni.

Az autó nem kormol egyáltalán és szinte füstjét se látni! -10 fokban is szépen pöcre indul. Minden henger. Nem csörög kattog. Akkor így kevésbé valószínű a hengerfej? Inkább valószínűleg valamelyik tömítés?

2022. jan. 10. 11:09
 10/10 krwkco ***** válasza:
100%

Ha nincs gőz, akkor nem valószínű, hogy az égéstér felé menne el a víz. Ha az olaj felé lenne átlyukadás, azt az olaj állagán, de főleg a mennyiségén látnád. Emiatt nem valószínű a hengerfejesség. A hang nem számít. Ez a hiba nem jár hanggal.

Nem elsősorban tömítésről van szó. Általában valamelyik csatlakozónál ereszt. Vagy valamelyik alkatrész van megrepedve. Kiegyenlítőtartály, hűtő, belső fűtésradiátor, termosztátház, műanyag csatlakozó, gumicső.

Erős lámpával körbe kell nézni a motortérben, hogy látsz-e valahol lerakódást. A hűtővíz utántöltése utáni menetben megállva, meleg motornál meg kell nézni, hogy látsz-e csepegést, szivárgást, a kiegyenlítő tartály kupakjánál gőzt vagy túlfolyást. Amelyik csatlakozó nem túl forró, óvatosan meg kell tapogatni, hogy nem nedves-e. Alulról is meg kell nézni a motort, hogy nem vizes-e a hűtőfolyadék szivattyúnál.

Még akár foszforeszkáló adalékot is lehet a hűtővízhez adni (némelyik fagyálló alapból ilyen) és uv lámpával keresni a lerakódást.

Sokszor nem egyszerű.

2022. jan. 10. 14:03
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!