Gyakran kell hűtővizet után tölteni. Mi okozhatja? Mitől lehet?
"Gyakran kell hűtővizet után tölteni. Mi okozhatja? Mitől lehet?"
A hűtőfolyadék rendellenes módon kijut a hűtőrendszerből.
Eddig mit próbáltál, hogy ennek a helyét megtaláld? Csak, hogy ne mondjak olyan dolgokat, amit már megtettél.
Ahogy 2-es írta: Ha a hűtővíz hengerfelyesség miatt bekerülne az égéstérbe, akkor az autó bemelegedés után is gőzölögne a kipufogó.
"Kis türelmet szerűséget láttam alatta"
Ezt valószínűleg elírtad. De semmi nem csepeghet az autóból.
Ha szerencséd van akkor csak valamelyik hűtőtömítés adta meg magát, vagy maga a hűtő. Ugyan leszárad, de a gyárilag bekevert fagyállónak nyoma szok lenni. Nálam pl egy blokkba vezető fén cső O gyűrűje adta meg magát, és ott volt a rózsaszín nyom, miközben száraz volt a környéke, mert a meleg motorról elpárolog. A cseréhez meg le kellett venni a vízcsőelosztót, na onnatól meg ott folyott.
Szokták azt csinálni, hogy levegővel megnyomatják a rendszert, így ha kifelé szivárog, akkor látható lesz hol.
Igen elírtam. Bocsi! " Tócsa szerűség " akart volna lenni.
Az autó nem kormol egyáltalán és szinte füstjét se látni! -10 fokban is szépen pöcre indul. Minden henger. Nem csörög kattog. Akkor így kevésbé valószínű a hengerfej? Inkább valószínűleg valamelyik tömítés?
Ha nincs gőz, akkor nem valószínű, hogy az égéstér felé menne el a víz. Ha az olaj felé lenne átlyukadás, azt az olaj állagán, de főleg a mennyiségén látnád. Emiatt nem valószínű a hengerfejesség. A hang nem számít. Ez a hiba nem jár hanggal.
Nem elsősorban tömítésről van szó. Általában valamelyik csatlakozónál ereszt. Vagy valamelyik alkatrész van megrepedve. Kiegyenlítőtartály, hűtő, belső fűtésradiátor, termosztátház, műanyag csatlakozó, gumicső.
Erős lámpával körbe kell nézni a motortérben, hogy látsz-e valahol lerakódást. A hűtővíz utántöltése utáni menetben megállva, meleg motornál meg kell nézni, hogy látsz-e csepegést, szivárgást, a kiegyenlítő tartály kupakjánál gőzt vagy túlfolyást. Amelyik csatlakozó nem túl forró, óvatosan meg kell tapogatni, hogy nem nedves-e. Alulról is meg kell nézni a motort, hogy nem vizes-e a hűtőfolyadék szivattyúnál.
Még akár foszforeszkáló adalékot is lehet a hűtővízhez adni (némelyik fagyálló alapból ilyen) és uv lámpával keresni a lerakódást.
Sokszor nem egyszerű.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!