Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Minek addig a környezetvédelem...

Minek addig a környezetvédelemmel foglalkozni őszintén?

Figyelt kérdés

Minek addig a környezetvédelmet ennyire sztárolni, meg még a csapból is engedni, amíg lehet túlmotorizált autókat venni?


Nem úgy kéne akkor kezdeni, hogy pl nem árulnak 500+ lóerős autót, csak úgy miért is ne alapon, mert tudom mindenki német autópályán utazik csak, de ez még az oda is fölösleges szint.


Elég erőteljesen álszentség, hogy akár házon belül némelyik gyártó még a kis 1,4-es motor mellé is hibrid rendszert kapcsol, mert ezzel tudtak fogni negyed deci fogyasztást a szabvány mérésen, de közben a másik sarokban ott a 2 tonnás, közel 600 lovas V8 vagy V12.


Aztán akkor még nem is esett szó az ilyen igazán csak a minél nagyobb számokat lássunk, most már bőven 1000+ lóerős autókról, ahol azért már igazán nincs egyéb értelme, minthogy elmondhassák, a minké több, és az teljesen mellékes, hogy önmagában egyedül annyi üzemanyagot fogyasztanak még nem is padlógázzal mint 10 normál autó majdnem.


Ilyen téren el lehet mondani, hogy a környezetvédelem is csak addig jó marketing míg nem a nagy pénzű vásárlókat kell megfogniuk?


Aztán a társadalmi részét még nem is néztük, hogy mondjuk azt reklámozzák, hogy némely városból ki akarják tiltani a régebbi autókat mert hát szennyeznek... Akikkel azok járnak leginkább akiknek sajnos lehetőségük nincs, hogy átüljenek egy modern autóba, bezzeg akinek épp egy modern de mellé 30+ litert fogyasztó autója van az mehet, mert ugye papíron Euro már ki tudja milyen normát teljesíti, az mindegy, hogy lényegében szórakozásból eregeti, azt még arányaiban lehet már kevesebb káros anyagot tartalmazó de még mindig nem hegyilevegőt.



2022. jan. 5. 22:02
1 2
 11/20 Valentino BROssi ***** válasza:
A Ferrari Portofinóval vagy más V8-as Ferrarival simán el lehet karistolni 10l/100 km fogyasztással, bőven kedvezőbb a tankolása mint egy öreg Ladának, Opel Vectrának vagy VW Passatnak. Teljesen felesleges a csúcsteljesítményeket idézgetni - részterhelésen a forgalomban használva nem szükséges sokkal több energia egy 500 lóerős autó mozgatásához, mint egy 50 lóerőséhez, hiszen 50 km/h-val haladva mindkettőnek elég 15-20 lóerő. A magasabb leküzdendő ellenállás elsősorban a nagyobb futófelületű, széles sportgumiból ered, de egy ilyen motornak általában épp hogy magasabb a hatásfoka pár %-al, vagyis hatékonyabb, fajlagosan kevesebbet fogyaszt, mint egy költségoptimalizált csóró-vágen.
2022. jan. 6. 03:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 anonim ***** válasza:
61%

Mert nem 1-1 kiugró eset számít. Az átlagot mérik, azt kell lenyomni. A pornépnek eladják az agyonkontrollált vackokat, az 1% meg menjen csak a jó autókkal...

Egyébként környezetvédelem szempontjából nem az autókkal kéne foglalkozni, hanem a teherhajókkal. Egyetlen ilyen hajó 50 millió (!) autó szennyezését bocsájtja ki...

2022. jan. 6. 10:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/20 anonim ***** válasza:
71%

Jaj felesleges ilyenekkel jönni, hogy valami sok száz lóerős csoda autópályán, magas egyenletes sebességgel megver fogyasztásban egy olyan kisautót, aminek ez nem az utazósebessége, hanem a végsebessége. Naná.

Csak aztán akkor fordítsuk meg az egészet és nézzük meg, hogy városi környezetben melyik hogy fog fogyasztani: a kicsi 6 literrel fog járni, a másik meg 25-el.

Nálunk is van a családban kicsike, szívóbenzines autó. Gyenge, de városba és a környékére bőven elég. Ha úgy hajtom mint az ökör, akkor nagy nehezen 6 fölé tudom rúgdosni a fogyasztását, de inkább alatta van, pedig nem hibrid, csak szimplán könnyű az autó és kisteljesítményű a motor. Na, ha elkezdem autópályán kínozni, akkor 140-150-nél simán meg fog enni 12-3 litert, vagy még többet, mert 5 ezer fölött fog üvölteni a motor.

A sok száz lóerőnek nincsen semmilyen praktikus oka, ez már csak rongyrázás. Autópályán is lazán legyőzi őket fogyasztásban egy normál lökettérfogatú (1,4 - 2 liter közötti) modern turbóbenzines vagy dízel autó, még a megengedett sebességen felül is.

2022. jan. 8. 15:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/20 anonim ***** válasza:
50%

Nem praktikumból van 250 lovas gépem, hanem mert élvezem ahogy kigyorsít a kanyarokból. :)


Praktikumnak ottvan a kiskocsim. :)

2022. jan. 8. 16:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/20 anonim ***** válasza:
Jó hát a 250 ló, az nem egy nagy villanás ma, egy 2 literes benzinmotor is bőven tudja, vagy egy alap tölthető hibrid. A kérdésben a 2-3x ekkora teljesítményű autókról volt szó.
2022. jan. 8. 16:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/20 anonim ***** válasza:
50%

#15 Az mindegy, azért az autók 90%-át az utakon alapból megeszem ezzel, mert sokan praktikumot vesznek, meg ócó dízelcsettegőt, de nem ez a lényeg. húzhatnám ugyanezt a gépet 400 lóra is, akkor is szeretném a kocsit, és akkor is használnám ha kedvem tartja.

Inkább azért használom már ritkán, mert féltem a barmoktól az utakon.

2022. jan. 8. 16:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/20 anonim ***** válasza:
Ez szép és jó, de mi köze van a kérdéshez? A 400 lótól nagyobb lenne valamid?
2022. jan. 8. 17:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/20 anonim ***** válasza:
Igen: A boldogságom.
2022. jan. 8. 17:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/20 anonim ***** válasza:
A vásárlásoddal szavazol. Ha senki nem venné meg az 500 lóerős autókat, akkor nem gyártanák. Amíg van rá igény addig fogják.
2022. jan. 25. 17:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 anonim ***** válasza:
100%

Anno amikor bevezették vagy akartak vezetni a szocik talán a "luxus adót" a talan 180 lónál erősebb kocsikra, az nagyon nem tetszett sokaknak. Igaz penzbeszedési akcio volt, de en eskü adnam Aki palyazni akar az ugyis tart hobbi autót, 150 lónak minden formaban (benzin/dízel/villany/lpg) elegnek kell lenni. És nem csak a hivatalos sebesseghatarokhoz.

A dögnagy villany csodáktól vagyok a legjobban ki amugy! Van vagy 2,5t üresen, de annyira zöld, hogy mindenki pusztuljon a közeléből aminek van hangja is. Meg amíg egy 8v12 hengeres kocsi mellett allva birtoklasi vagy fogott el regebben, most meg egy tesla mellett simán csórónak erzem magam. És szegyellem lassan, hogy egy 20 eves dizellel jarok, pedig elvileg a (hivatalos) magyar átlagnal jobban keresek.

2022. jan. 25. 17:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!