Minek addig a környezetvédelemmel foglalkozni őszintén?
Minek addig a környezetvédelmet ennyire sztárolni, meg még a csapból is engedni, amíg lehet túlmotorizált autókat venni?
Nem úgy kéne akkor kezdeni, hogy pl nem árulnak 500+ lóerős autót, csak úgy miért is ne alapon, mert tudom mindenki német autópályán utazik csak, de ez még az oda is fölösleges szint.
Elég erőteljesen álszentség, hogy akár házon belül némelyik gyártó még a kis 1,4-es motor mellé is hibrid rendszert kapcsol, mert ezzel tudtak fogni negyed deci fogyasztást a szabvány mérésen, de közben a másik sarokban ott a 2 tonnás, közel 600 lovas V8 vagy V12.
Aztán akkor még nem is esett szó az ilyen igazán csak a minél nagyobb számokat lássunk, most már bőven 1000+ lóerős autókról, ahol azért már igazán nincs egyéb értelme, minthogy elmondhassák, a minké több, és az teljesen mellékes, hogy önmagában egyedül annyi üzemanyagot fogyasztanak még nem is padlógázzal mint 10 normál autó majdnem.
Ilyen téren el lehet mondani, hogy a környezetvédelem is csak addig jó marketing míg nem a nagy pénzű vásárlókat kell megfogniuk?
Aztán a társadalmi részét még nem is néztük, hogy mondjuk azt reklámozzák, hogy némely városból ki akarják tiltani a régebbi autókat mert hát szennyeznek... Akikkel azok járnak leginkább akiknek sajnos lehetőségük nincs, hogy átüljenek egy modern autóba, bezzeg akinek épp egy modern de mellé 30+ litert fogyasztó autója van az mehet, mert ugye papíron Euro már ki tudja milyen normát teljesíti, az mindegy, hogy lényegében szórakozásból eregeti, azt még arányaiban lehet már kevesebb káros anyagot tartalmazó de még mindig nem hegyilevegőt.
Mert nem 1-1 kiugró eset számít. Az átlagot mérik, azt kell lenyomni. A pornépnek eladják az agyonkontrollált vackokat, az 1% meg menjen csak a jó autókkal...
Egyébként környezetvédelem szempontjából nem az autókkal kéne foglalkozni, hanem a teherhajókkal. Egyetlen ilyen hajó 50 millió (!) autó szennyezését bocsájtja ki...
Jaj felesleges ilyenekkel jönni, hogy valami sok száz lóerős csoda autópályán, magas egyenletes sebességgel megver fogyasztásban egy olyan kisautót, aminek ez nem az utazósebessége, hanem a végsebessége. Naná.
Csak aztán akkor fordítsuk meg az egészet és nézzük meg, hogy városi környezetben melyik hogy fog fogyasztani: a kicsi 6 literrel fog járni, a másik meg 25-el.
Nálunk is van a családban kicsike, szívóbenzines autó. Gyenge, de városba és a környékére bőven elég. Ha úgy hajtom mint az ökör, akkor nagy nehezen 6 fölé tudom rúgdosni a fogyasztását, de inkább alatta van, pedig nem hibrid, csak szimplán könnyű az autó és kisteljesítményű a motor. Na, ha elkezdem autópályán kínozni, akkor 140-150-nél simán meg fog enni 12-3 litert, vagy még többet, mert 5 ezer fölött fog üvölteni a motor.
A sok száz lóerőnek nincsen semmilyen praktikus oka, ez már csak rongyrázás. Autópályán is lazán legyőzi őket fogyasztásban egy normál lökettérfogatú (1,4 - 2 liter közötti) modern turbóbenzines vagy dízel autó, még a megengedett sebességen felül is.
Nem praktikumból van 250 lovas gépem, hanem mert élvezem ahogy kigyorsít a kanyarokból. :)
Praktikumnak ottvan a kiskocsim. :)
#15 Az mindegy, azért az autók 90%-át az utakon alapból megeszem ezzel, mert sokan praktikumot vesznek, meg ócó dízelcsettegőt, de nem ez a lényeg. húzhatnám ugyanezt a gépet 400 lóra is, akkor is szeretném a kocsit, és akkor is használnám ha kedvem tartja.
Inkább azért használom már ritkán, mert féltem a barmoktól az utakon.
Anno amikor bevezették vagy akartak vezetni a szocik talán a "luxus adót" a talan 180 lónál erősebb kocsikra, az nagyon nem tetszett sokaknak. Igaz penzbeszedési akcio volt, de en eskü adnam Aki palyazni akar az ugyis tart hobbi autót, 150 lónak minden formaban (benzin/dízel/villany/lpg) elegnek kell lenni. És nem csak a hivatalos sebesseghatarokhoz.
A dögnagy villany csodáktól vagyok a legjobban ki amugy! Van vagy 2,5t üresen, de annyira zöld, hogy mindenki pusztuljon a közeléből aminek van hangja is. Meg amíg egy 8v12 hengeres kocsi mellett allva birtoklasi vagy fogott el regebben, most meg egy tesla mellett simán csórónak erzem magam. És szegyellem lassan, hogy egy 20 eves dizellel jarok, pedig elvileg a (hivatalos) magyar átlagnal jobban keresek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!