Minek addig a környezetvédelemmel foglalkozni őszintén?
Minek addig a környezetvédelmet ennyire sztárolni, meg még a csapból is engedni, amíg lehet túlmotorizált autókat venni?
Nem úgy kéne akkor kezdeni, hogy pl nem árulnak 500+ lóerős autót, csak úgy miért is ne alapon, mert tudom mindenki német autópályán utazik csak, de ez még az oda is fölösleges szint.
Elég erőteljesen álszentség, hogy akár házon belül némelyik gyártó még a kis 1,4-es motor mellé is hibrid rendszert kapcsol, mert ezzel tudtak fogni negyed deci fogyasztást a szabvány mérésen, de közben a másik sarokban ott a 2 tonnás, közel 600 lovas V8 vagy V12.
Aztán akkor még nem is esett szó az ilyen igazán csak a minél nagyobb számokat lássunk, most már bőven 1000+ lóerős autókról, ahol azért már igazán nincs egyéb értelme, minthogy elmondhassák, a minké több, és az teljesen mellékes, hogy önmagában egyedül annyi üzemanyagot fogyasztanak még nem is padlógázzal mint 10 normál autó majdnem.
Ilyen téren el lehet mondani, hogy a környezetvédelem is csak addig jó marketing míg nem a nagy pénzű vásárlókat kell megfogniuk?
Aztán a társadalmi részét még nem is néztük, hogy mondjuk azt reklámozzák, hogy némely városból ki akarják tiltani a régebbi autókat mert hát szennyeznek... Akikkel azok járnak leginkább akiknek sajnos lehetőségük nincs, hogy átüljenek egy modern autóba, bezzeg akinek épp egy modern de mellé 30+ litert fogyasztó autója van az mehet, mert ugye papíron Euro már ki tudja milyen normát teljesíti, az mindegy, hogy lényegében szórakozásból eregeti, azt még arányaiban lehet már kevesebb káros anyagot tartalmazó de még mindig nem hegyilevegőt.
Az autó mikro környezetben szennyező, főleg a dízel.
Makro környezetben szinte nem is számít..
De mi a makro és mikro környezet?
Mikro környezet mari néni háza, ahol a smoke and charmos hulyegyerek vereti az 1.9 tdit.. és Mari néni 1 évvel korábban hal meg rák miatt. Persze a kutyát nem érdekli ha az autó esetleg a tengeren kormol mert ott nincs Mari néni.
A szilárd részecskék pedig károsak..
Engedjétek már el ezt a témát, meg a kitiltásosdit is. Politikai érdek, hogy megsürgessék az újautó vásárlásodat. Komolyan bárki elhiszi, hogy az elektromos autó töltésére fordított áram nem lesz jövedéki adó köteles? Hogy engedi majd állambá' azt, hogy a jelenlegi alsó hangon 2400ft/100km díjat te lefaragd 600ft-ra?
Addig mindenki nyugodtan autózzon azzal ami szívének kedves, amíg 5 eurós fapad járatoktól nem látni a kontinenset flight radaron. Ritkán látok a hajtómű végén dpf vagy egyáltalán katalizátor szerű képződményeket. Amíg a sok kínai webshopból konténerek milliói hagyják el évente egy egy város kikötőjét kétütemű dízellel hajtott konténerszállítóval. Pakurával vannak hajtva, már csak a színe alapján is látszik milyen szép hosszú szénláncok alkotják, kb mint a kátrány.
Ha tényleg tenni szeretnének a környezetért akkor nem azokat az autósokat vegzálnák vagy egyáltalán szólítanák akik járgánya az idő 94% ban pihen. Taxi, távolsági, helyi autóbuszok, de akár ott a tengeri szállítmányozás is. Mit számít plusz pár centi bemerülés? Elárulom, közel sem annyit, mint plusz fél tonna egy autó esetében.
Ja, a nagyon környezetvédő elektromos szeméthez hány konténerhajóval hozzák a kínai alkatrészeket???
Anno a gyártók helyben csináltak mindent, pl a japán autó japánban készült teljesen, most a fosvágentől hajóznak hozzájuk dízelmotorokat, kínából egy csomó mást, majd utána áthajózzák az egész kocsikat európába hogy eladják.
Én csak arra céloztam, hogy míg egyiknek a reális közlekedés a célja, és azért van használatban mert szükséges, addig a másik esetben nincs semmi reális, valós indoka annak, hogy miért kell bele akkora teljesítmény és ebből kifolyólag fogyasztás.
Valahogy rövidre fogva a lényegét, hogy ha már annyira az a cél, hogy csak annyi legyen szennyezve amennyi feltétlen szükséges, akkor talán kezdésnek azt kéne úgymond lecsökkenteni, aminek nincs valódi létjogosultsága, még ha csak kis rész is.
Nézd az egyik autóm 250 lovas, turbos jószág. de azért mert én erre vágytam, nem csak A-ból Bébe közlekedek vele ki is használom épeszű keretek közt..
de amúgy szerintem ha nagypapásan közlekednék vele úgy, hogy a forgalom lassabbik felének tempóját tartanám vele, akkor csak 8 litert enne, és nem hinném hogy jobban szennyezne úgy negyedgázon, mint egy 1.0 kávédaráló, aminek ugyanekkora tempókoz ki kell nyomni a szemét is..
Anno a topgeraeresek eljátszották, feltettek egy M3-at a pályára, meg valami húdezöld kiskocsit, az M3 a kiskocsi tempójában követte, és a végére kisebb fogyasztás jött ki az M3-nak ha jól emlékszem..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!