300-400 ezer ft körül mire kell odafigyelni autóvásárlásnál? (azon kívül hogy ne tegyem)
Terveim szerint 1-2 évig használnám, és lehetőségeimtől függően vennék egy "normális" autót. Addig is ebből a szűk keretből kellene kihozni amit lehet. Valamilyen kombit szeretnék az fix, ami még nagyjából egyben van, nincs szétrohadva, és nem hányom el magam ha ránézek (persze relatív, de az állapotot nézve értem). Egyenlőre a használtautót számtalanszor végignézve, B Vectra, F Astra a fő kínálat amit el tudnék képzelni magamnak, elvétve 1-2 Avensist és Escort-ot láttam ami még játszana, de ennyiért jobb állapotút tudok venni Opel-ből. Úgyhogy úgy néz ki hogy vagy F Astra, vagy B Vectra lesz a vége.
Így kérdezném, hogy ezeknél esetleg milyen típus amit kerüljek, melyik ami kevésbé rossz, illetve dízel-benzin érveket is szívesen olvasnék. Főleg városban, rövid távokra lenne használva. Ehhez tudom hogy megfelelőbb lenne a benzin, viszont elég csábító hogy a dízel gazdaságosabb, ugyanakkor fenntartása lehet hogy nagyobb, és hát ugye nem feltétlen szeretném mégegyszer kifizetni az autó árát pl. új porlasztócsúcsokért. Kérdés, hogy merjem-e bekockáztatni az alacsonyabb fogyasztás miatt, és remélhetőleg nem lesz komolyabb baja az alatt az 1-2 év alatt, vagy inkább akkor benzin és talán jobban kijövök. Továbbá, nem akarok racsézni, nyilván nem kell erőgép, de azért jó lenne ha nem a leggyengébb verziót sikerülne kifogni.
A 300-400 ezer alatt maga az autó árát értem, átírást, kötelezőt, stb. nem beleszámítva. Természetesen igyekszek még tenni hozzá, ez alá nem szeretnék menni az biztos. Tudom hogy ennyiért valószínűleg szart veszek, de amit lehet jó lenne kihozni belőle.
Bármi egyéb tanácsot szívesen fogadok magáról az adás-vétel menetéről is, hiszen ha eddig nem derült volna ki, első autó lesz.
Köszi!
Én az F Astráról tudok nyilatkozni.
300-400 ezer között már lehet találni keveset futott, megkímélt darabokat. Ezeknek az autóknak a legnagyobb ellensége a rozsda. A küszöböket, a hatsó kerékjárati íveket, a tank betöltőnyílásának környékét, a hátsó rugótányérokat és a csomagtérajtót érinti leginkább. Érdekes módon az Astra belülről rohad kifelé. A kombiknál a csomagtartóban mindkét oldalon vannak kipattintható műanyag takarók. Ezeket mindenképp vedd ki és nézz be a nyíláson. Ha innen nézve nem rozsdás akkor már félsiker. A ferdehátúnál és a sedan kivitelnél sajnos nem tudsz így benèzni. A lényeg hogy alaposan nézd körbe az autót. Nézz be alá is feltétlenül. Ami kívül csak egy 100 Forintos méretű rozsdafolt az belül inkább már egy tenyérnyi.
Térjünk rá motorokra. A dízeleket én hanyagolnám a helyedben. (Nekem is az van) Volt ugye az Opel féle 1.7D és az 1.7TD. A világ összes kilométere bennük van már, ráadásul nem is annyira jók. Túlmelegedésre, gátrepedésre hajlamosak mint a korabeli német kamrás dízelek, ráadásul borzasztó lomha velük az autó. Igen, a turbóssal is. Később rájött a gyár is hogy nincs értelmes dízelmotorjuk, ezért elkezdték őket Isuzu motorral szerelni. Ezek már jobbak, de ezek is szét vannak mar hajtva. Nem éri meg csak a fogyasztás miatt ilyet venni már.
A benzinesek közül az ecotec motorokat kerüld. Eszik az olajat új koruktól kezdve. A régi, 8 szelepes motorokkal jársz a legjobban. Egy 75 lóerős 1.6-os a hétköznapokra bőven elég. Egyszerű, megbízható, annyira nem is fogyaszt sokat. A lényeg hogy a motorkód C-vel kezdődjön és ne X-el.
A féket, futóművet hagyjuk is. Primitív, egyszerű, strapabíró, olcsó.
Összességében ha találsz egy nem rozsdás megkímélt példányt, amire ennyi pénzzel jó esélyed van, akkor egy megbízható, olcsón fenntartható autót kapsz cserébe, ami nem csak 1-2 évig fog szolgálni.
Érdekes! nekünk volt 1.7td isuzu dízel opelünk,isten tudja mennyi kilóméterrel,de nem volt semmi baja! (300E-km) mutatott az óra, talán valós lehetett.
Ereje bőven volt, nem evett sokat.
Nekem az volt az első autóm annó.
Imádtam!
Egyébként az összes többi dologban igaza van az előző válaszolónak.
Ritka,amelyik tipus ennyire tud rohadni.
Talán még annyival kiegészíteném:
G Astra is akad elvétve ennyi pénzért,egy 1.4-es 90LE változat nem rossz vétel. És azért modernebb, mint egy f astra.
Az escort-rol sem beszélnélek le, sem a dízelről.
Van 150-ért is, de ezt valószínű már elvitték a sziámi harcosok.
Van 800-ért is, de aki annyiért megveszi, az hülye.
Főleg, hogy pont olyan állapotú, mint egy 150-ezres, csak valamiért nagy jenő azt gondolja bugacfalván, ez most ennyit ér.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!