Ford Focus MK I 1.8 benzin. Hirtelen leált egy henger. Új gyertyasort kapott, szikra van/volt. Attól,hogy van szikra lehet e kábel vagy trafó hiba csak hogy ne költsek ezekre feleslegesen?
Lehet hát. Az egy dolog, hogy van szikra, de arról nem szól a fáma, hogy milyen energiájú. Lehet éppen elég a feszültség ahhoz, hogy ívet húzzon, de ahhoz már nem, hogy berobbantsa a keveréket.
De őszintén szólva ez nem valószínű, előfordulhat, de ritka. Tudod mivel lehetne elkerülni azt, hogy ne költsd dolgokra feleslegesen? Úgy, hogy nem kezdesz el szakértelem nélkül barkóbázni az autóval, hanem mondjuk keresel valakit, aki minimum kiolvassa a hibatárolót. De ha még ért is valamennyire hozzá és tudja értelmezni azt, amit kiolvas, az még jobb.
A szikra akkor elég erőteljes, ha a szabad levegőn kb. 7 mm-t át tud ugrani. A Focusnak parazitagyujtása van, ezért úgy kell tesztelni, hogy az 1-4 és 2-3 gyertyákat nem vezető lapon úgy helyezed le, hogy a testjük között kb 5mm legyen. Akkor a szikraközökben és a két test között át kell húzni az ívnek. Vagy ha csak 1 gyertyát tesztelsz, akkor lehet 5mm-re a motortól, de a párja gyertyapipájának a helyén kell lenni. Sosem szabad úgy tesztelni, hogy ennél nagyobb térköz legyen, mert attól a trafón belül lehet átütés és tönkremegy.
Teszt közben a gyertyákat csak nagyfeszre minősített fogóval szabad érinteni, mert rongyon vagy nem megfelelő kesztyűn át is áramütést kaphatsz.
Ha a teszt jó, amikor a kábelek távol vannak egymástól, attól még beszerelt állapotban lehetnek a kábelek között áthúzások. Ezt sötétben, nedves időben látni lehet a motortérben.
Off.
"De tetszik."
Akkor Te nem az a 3 és fél zöld körös anonim vagy akivel vitatkozni szoktam? Nehéz így nyomon követni, hogy ki-kicsoda.
On.
9.3. Kettős szekunder kivezetésű vagy parazita gyújtó rendszerek
Ezekben a rendszerekben tranzisztoros gyújtás alkalmaznak, azonban a szekunder tekercs mind két vége egy-egy gyújtógyertyához csatlakoznak (9.8. ábra). Így a henger párok közül az egyikben a főmunkafolyamatban az adott üzemmódhoz tartozó időpontban történik a gyújtás, azonban a másik hengerben a rendszer a közegcsere folyamatban is gyújt. A megoldással csökkenthető a transzformátorok száma, viszont hátránya a rendszernek hogy egyszerre mind a két végen lévő gyertyába történik a kisülés, így annak energiája csökken.
9.8. ábra - A parazita gyújtó rendszerfelépítése [9.6.]
A Kettős szekunder kivezetésű vagy parazita gyújtó rendszerek időzítését általában a motor vezérlő ECM végzi. Főbb bemeneti jelek a fordulatszám (CAS), amely segítéségével a nem csak a fordulatszám de a szöghelyzet is meghatározható, a teljesítménnyel arányos jel, a gyújtás szempontjából is fontos tápfeszültség és korrekciós tényezők.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!