Milyen első autót ajánlanátok maximum 3,5 millió forintig?
X1 és 3008 nem éppen pályázós autó. Egyszerűen a SUV nem túl aerodinamikus forma. A4 jó lehet. Hasonló kategóriájú a Skoda Octavia és Volvo S40 (1.6-os motorral ne!). Ezek mind kijönnek a keretedből.
Arra vigyázz, hogy legyen az autóban tempomat.
BMW X1 és Peugeot 3008 SUV-ok, gondolom neked tetszenek, de akkor az A4-et nem értem, mint alternatívát, hiszen az egy szedán vagy kombi.
A SUV-ról annyit érdemes tudni, hogy nem igazán éri meg (főleg ebben a méretben), hiszen nehezebb, nagyobb a homlokfelület, és drágább is, mint a minőségben és kategóriában ennek megfelelő szedán vagy kombi. A BMW X1 például valójában az 1-es BMW-nek felel meg minőségben és kategóriában, ami például az Audi A4-nél lejjebb van egy kategóriával, csak azért vannak hasonló árban a hasonló korú példányok, mert az X1 egy divatos SUV.
Ha szeretsz magasan ülni, megérheti, de objektív szempontok szerint semmi értelme az ilyen kicsi SUV-nak.
BMW-ből ennyiért dízelből sajnos pont azok a problémás N47 vagy N57 motoros autók vannak, amiket még úgy sem merek jó szívvel ajánlani, hogy nekem is BMW gyártmányaim vannak már sok éve. Egyszerűen objektíven magasabb fenntartási igényű motorok, mint a VW konszern, vagy a Mercedes megfelelői. A PSA konszern (ma már Stellantis) dízelei viszonylag jó hírben állnak.
Én ha ennyiért keresnék dízel autót pályás használatra, egyértelműen a VW konszern felé, és azon belül is a 3.0 V6 TDI motor felé kacsintgatnék, mert szerintem kérdés nélkül a legjobb dízel konstrukció már sok éve. A családon belül én vagyok a BMW-s, de édesapám például már a harmadik olyan autóját hajtja (időrendi sorrendben: VW Phaeton 2007, Audi A6 szedán 2010, Audi A6 Allroad 2014), ami a VW 3.0 V6 TDI motorjának valamelyik változatával volt/van szerelve, bár a karbantartásra ő szinte betegesen figyel, de hajtja is őket rendesen, a Phaeton nem volt egy megbízható autó, de a motorral ott sem volt semmi probléma, a régi A6 szedán 360 ezer kilométerrel lett eladva alig pár problémával ami szintén nem a motorhoz volt köthető, a 2014-es Allroad is már 270 ezernél jár lassan, továbbra is hibátlan. Emellett nagyon jó teljesítményű, jól fogyasztó, dízelhez képest szép hangú motor.
A 2.0 (PD vagy CR) TDI a kisebb a Volkswagenekben és Audikban, ez is nagyon sokat elfut megfelelő karbantartás mellett, taxisok is szeretik / szerették régebben is, de a V6-hoz képest lényegesen nyersebb járáskultúrával, szerényebb teljesítménnyel, és azért mégis kicsit több problémával rendelkezik.
Vannak persze itt is dolgok amire figyelni kell, főleg hogy nem új autót tervezel venni, nagynyomású üzemanyagpumpa, láncfeszítő, DPF, és a szokásos turbódízel dolgok.
Én ezzel néznék A4-et például.
A BMW-nél inkább a 3-as 330d-t nézném, viszont itt figyelni kell nagyon, hogy nehogy a kigyulladós szériából nézz. Ha mégis azt találsz, a probléma megelőzhető egy műanyag alkatrész utángyártottra cserélésével (az EGR-nél van a probléma), amit a Wallis megold, vagy bármelyik specialista, akkor is, ha az autód nem szerepel a visszahívási listán (csak nyilván ebben az esetben kell érte fizetni). Ezen kívül ott nagyon kell figyelni a vezérlésre (a 2 literes sornégyesnél, és a 3 literes sorhatosnál is), 50-60 ezrenként illik cserélni ha nem akarsz bajt (gyári periódust meg el kell felejteni), ami nem kis költség, emiatt nem ajánlom főleg ezt a motort, mert ettől eltekintve ezek is sokat el tudnak futni.
Mindenképpen egy Honda vagy Toyota legyen, esetleg vw csoport Passat vagy Audi és 1.9 TDI ami a világból kimegy vagy cr, tdi, a pd tdi-t kerül el.
Honda civic 1,6 vagy 2,2 dtech motorjai nagyon jók
utazós autónak Accord vagy civic turer, Toyota avensis
benzines BMW van, de motorikusan egy bontószökevény az összes, és egy rakás pénzt elvisz.
orrán száján folyik az olaj.
Javaslom nezz inkabb alberletet
Az auto maga is penz, nem keves, jarkalas is penz napi 220km kb 8l 480ft~170e/ho vagy tobb
Fenntartas karbantartas nem vart es vart koltsegek! Ezek utana nem kihagyhato koltsegek
Pl olajfolyas - motor hengerfej felujitas 150-200e vagy nem hasznalhatod a kocsit mert pl hasznalva vagy nelkul 400km es nincs benne olaj
Ertem h azt hiszed ha eleg dragan veszel autot akkor nem lesz egybol ilyened De ez benne van vagy mas!
Etorik a hutoviz cso, csere csak gyarira 50-60e.
Ha csak nem a ceg ad autot/feltoltest hanyagolnam mert oriasi koltseget vallalsz be amit csak tovabb novelsz eszmeletlen tempoban!
Masik szempontbol nezve
3,5m auto + 500e kb hogy rendbe tedd+ havi 200 jarkalsz (semmi extra hiszen munkaba jarsz, es csak benzinnel szamolsz) de extra mindig van, kezdve a gumi,olaj,klima, kopo alkatreszek stb extra km is hiszen butasag hogy akkor nem mesz autoval mashova, mert nyilvan nem bkkzol..
Nagyjabol uzemanyag koltseg a lathato *2 es megkapod a fenntartasit biztonsaggal.
Ebbol a penzbol hellyel kozzel egy 1 szobas lakas kijon bpn ~20m
Elheto, nem elit kornyeken.
Lakas -kulon egzisztencia anyadektol.
Ha nagyon kell az a kocsi akkor nullszaltos swift ahol az egesz kijon 200bol tejes general se lehet sokkal tobb mint az auto vetelara..
Gondolom a gumi a legdragabb resze.
Varosban 50-70el nagybaj koccanasnal sincs.
Azért beszarás, hogy milyen válaszok érkeztek.
A kérdező kinézett 3db autót, amikről többet szeretne megtudni.
Egyértelmű, hogy nem faék egyszerűségű autót keres, hanem minőségi autót szeretne, amibe jó beleülni. Erre mit kap? Vegyé' japánt mer' az jó összes BMW meg szar - mondja valaki, akinek még fixen nem volt BMW-je, csak olvasgatja róluk a rossz nyelveket. Nekem volt is, van is, így válaszoltam neki korrekten a kérdésére. Akármennyire is a japán a'zisten, mert fillérb*szó módon tartva sokáig elmegy, tudom, nehéz elképzelni, de létezik olyan ember, aki többre tartja a kellemes működést, kényelmet, technológiai fejlettséget, mint a filléres fenntartást. Az ilyen ember pedig német autót vesz - és a német autó is csak annak az embernek okoz sok problémát, aki nem tartja karban megfelelően. Kell rá költeni? Igen. Ha nem költesz rá tönkremegy? Igen. Ha jól tartod karban, akkor amúgy jobb autó, mint a japán konkurencia? Igen.
A másik. Szülei autóját használta 3 évig. Mondta a kérdező, hogy amúgy még a szüleivel él-e együtt? Nem. Tudjuk, hogy külön szeretne-e költözni egyáltalán a kérdező a szüleitől, ha esetleg tényleg velük él? Nem. Lehet, hogy szeretne ott maradni, például segíteni nekik. Ilyen is van. Attól még, hogy alapvetően a legtöbb ember prioritása fiatalon az önállósodás és külön költözés, nem mindenkinek az, és ez rendben is van, mert semmi közünk a másik életéhez és döntéseihez. Akkor minek javaslunk albérletet, ha az ember autót keres, ráadásul azon belül is mondott példákat amiket nézeget?
Durva ami itt megy, már bocsánat. Jöhetnek a negatívak azoktól akik magukra ismernek, nem érdekel, a legtöbb válaszom pozitívat kap így nem rontjátok le az értékelésem. :)
#2 voltam.
Jot derultem 7es 😂
5-6os vagyok. Szerintem az auto hatalmas öngól! Szepen viszi a penzt mikozben az ember parja is ragja a fulunket hogy dehat 5km vagy 20km
*2 es a nem csak benzint eszik es ha elkered a koltseghanyadat akkor megy az emo.
Arrol nem beszelve hogy onnantol nem jo a legkozelebbi szupermarket hey gyerunk masikba aztan megtetszik neki es visszavagyik… juhuu
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!