Nagyon megsertodnek majd az autoszerelok, hogy ha a beépitendo alkatreszeket en veszem meg es viszem oda? Csak mert fiatal korom miatt ugy tunik hogy mindenhol megprobalnak lehuzni. Es pontosan tudom hogy az alkatreszekre es rateszik a hasznukat.
#16
Teljesen mindegy mennyit tesz rá, ennyiért árazta be magát. Ha 70ezer+alkatrészért csinálja meg a munkát akkor teljesen mindegy hogy
-100ezer az alkatrész, 20ezer a munkadíj.
-Kedvezménnyel 50ezer az alkatrész, 70ezer a munkadíj.
-Kedvezménnyel 50ezer az alkatrész, 20ezer a munkadíj, 40ezer a műhely fenntartása, 10ezer egyéb (elhasznált anyagok, szerszámkopás, stb)
Beárazta magát hogy szerinte mennyit ér az ideje, a szaktudása és az összegyűjtött szerszámai és annyiért fogja megcsinálni a munkát.
Azt se felejtsd el hogy Józsi szétszedi a váltót az udvaron és a fűbe kiteríti míg a kutya körbe-körbe futkározik, a másik pedig fenntart egy műhelyt, eredeti hibaolvasókkal dolgozik, adózik, itt a költségek sem azonosak és nem ugyanazt az összeget kell kitermelni.
21: Így van!
Van ugye az a klasszikus vicc, hogy kihívják a mosógépszerelőt, mert nem műxik a gép. Ő fogja a gumikalapácsát, és ráhúz egy nagyot a gép oldalára, majd közli, hogy 20e ft. A háziasszony elvörösödik, és pampog, hogy egy kalapácsütésért 20e?????
Na igen, asszonyom, de én tudom, hogy HOVÁ kell ütni!
:-DDDDD
“ Azt se felejtsd el hogy Józsi szétszedi a váltót az udvaron és a fűbe kiteríti míg a kutya körbe-körbe futkározik, ”
Nem csak traktorszerelők vannak.
Nekem
Volt ilyen japán motorszerelő “józsim”.
A márkaszervizben rossz helyre rakták a visszacsapót a kompressziómérőben, és a méteres csövet belemérték, majd csípőből kicseréltek 180 ezer értékben 4 dugattyút minden egyéb mechanikus mérés nélkül, és az eredeti hiba maradt, plusz elhagytak műanyag takaróelemeket, amit aztán nem akaródzott beszerezni.
Utána jött a “józsi” imserősöm, a pincében a patika saválló asztalán szétszedte, és feltárta a valódi hibákat, mint kopott vezérműtengely, himbák és társai, amit a márkaszervizben észre sem vettek.
Nem szeretik. nem véletlenül járok olcsó szereoohoz aki beleteszi mert a bardinal nincs az a fékbetét ami nekem kell. O vesz fékbetétet eladja nekem nekem nyikorog 30ezer km-en át, porolja a felnit, mosom naponta.
Megveszem a jó feket, elviszem a szomszédba ott berakja a kissrác és nincs nyikorgas, porolas, minden rendben .
Az automata váltó olajcsere esetén is olyat tesz bele amit kap nem ami kell bele mert az van a boltban ahol vásárol.
Ahamm , köszi
#23
Ez is igaz, sok szerelő nem reálisan árazza be magát, de ettől a lényeg remélem átment.
#25
Nem árazza be az alkatrészeket, a Bárdi/Unixból veszi a saját kedvezményével de a kedvezményt nem adja tovább neked. Azt azért nem gondolod hogy Autodocról rendel ugye? Aztán ha valami kell még a tervezetten felül akkor áll az autód az emelőn egy hétig, mi?
Ebben a kapitalista világban az a szép hogy úgy árazod be magad ahogy akarod, ha jó ár/érték arányban akkor lesz munkád, ha túl drágán akkor pedig a kutya sem fog hozzád menni. A korábbi példámból kiindulva ha szerinted a munka 20ezret ér, az alkatrész 50ezer az autodocról akkor ne csináltasd meg olyan szerelővel aki teljesáron fizetteti ki veled a Bárdi/Unix árat hanem keress olyat aki ugyanolyan minőségben megcsinálja úgy hogy csak az a 20ezer marad neki. Sok sikert!
Azt hiszed hogy az az 50ezer pacsira csak úgy extrában megmarad és a szerelő 20ezressel törli a seggét, de mint már írtam ez mind bele van számolva a végösszegbe, ennyiért éri meg neki csinálni és nem kevesebbért.
Akadékoskodhatsz a megnevezésen de a lényegen nem változtat. Nem tudom miért alakult így az árképzés bár ha jól sejtem az lehet a háttérben hogy jobban hangzik az autótulaj fülének ha 20ezer a munkadíj és beépítik a 100ezres alkatrészt minthogy 70ezerért rakják be az 50ezres alkatrészt. Ugyanazért ugyanazt fizeted logikusan átgondolva, bár ez nem mindenkinek ilyen egyszerű. Te is azt hiszed hogy az az 50ezres csak úgy pacsira maradt a szerelőnek….
Ja, sok Józsi olyanokkal trükközik hogy a megbeszéltnél olcsóbb alkatrészt rak be, ezzel is spórolva egy kis aprópénzt, mégsincs nyaralója a Bahamákon.
“Ja, sok Józsi olyanokkal trükközik hogy a megbeszéltnél olcsóbb alkatrészt rak be,”
Ezt hivatalos márka-független szervizek is csinálják. Nekem régen féltengelygumiharangot cserélgettek fél évente. Mindig körberepedt. Elegem lett, elmentem a boltba venni gyárit. Következő párbeszéd folyt le:
-Mennyi a gumiharang?
-800 Ft.
-De az nem gyári?
-Nem, hát nagyon drága. És ezt veszik a szerelők is.
-én gyárit azeretnék.
-de miért? Hát minden szerelő ezt viszi, csak jó, ha nekik jó.
-ok, mennyi az a drága? Hadd döntsem el hogy megéri-e.
-1200 Ft.
Mindenki vonja le a konzekvenciát.
#29
Utoljára írom le, nem lehúz hanem annyi pénzt akar kapni a munkájáért és kész. Ha nem tetszik akkor el lehet tolni a talicskát olyanhoz ahol olcsóbban jössz ki. Hogy az a munka milyen lesz… majd kiderül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!