Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nagyobb fékezéshez vagy...

Nagyobb fékezéshez vagy vészfékhez le kell nyomni a kuplungot?

Figyelt kérdés
2021. dec. 30. 11:31
 1/10 A kérdező kommentje:
Ha kuplung nélkül lelassul az autó meg lefékeznek vele simán az tudom pl nem a legjobb de vész esetén valaki be tudja nyomni mindkettot rnedesen?
2021. dec. 30. 11:33
 2/10 anonim ***** válasza:
81%
Mi is a nehéz abban, hogy mindkettőt tövig nyomod? Vészfékezésnél egyből tövig mindkettő.
2021. dec. 30. 11:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
79%
Mé' ne tudnád nyomni mindkettőt? 2 pedál, 2 láb.
2021. dec. 30. 11:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
100%

Vezetéstechnikán azt oktatják, hogy mindkettőt kell nyomni, igen. Ennek oka, hogy ne fulladjon le az autó.

Egyébként az emberek 90%-a amúgy is így csinálja ösztönösen.

2021. dec. 30. 12:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
89%
Miét ne tudnád vészfékezés esetén benyomni mindkettőt? Alapból ez a legelső reakció, gondolkodás nélkül is nyomod azonnal mind a kettőt. Ha ez nem megy valakinek ösztönösen sem, akkor sokkal jobb lenne mindenkinek, ha az illető nem vezetne. És igen, nyomni kell mindkettőt, hogy ne fulladjon le az autó, és ne szálljon el minden segítő elektronika, illetve, hogy ha szükséges, akkor rögtön másik manőverbe is kezdhess (pl. azonnal neki kell állnod tolatni valamiért).
2021. dec. 30. 12:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
100%
Blokkkolás esetére igen, ki kell, másképp lefullad a motor és az erőátvitel sem örül.
2021. dec. 30. 12:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
37%

Pont ahogy a 6-os is mondja, ráadásul vákumos fékrásegítős autóknál egyből meg is szűnik a rásegítés ha áll a motor.

Próbálj meg egyszer így fékezni, nos igencsak erölködni kell, jó ha picit tudsz lassítani, nem, hogy vészfékezni.

2021. dec. 30. 12:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
100%
Egyrészt azért jó kuplungolni, mert nem fullad le a motor, másrészt az ABS rendesen rángatja a kereket, ami visszahat a váltóra és a kettős tömegű lendkerékre, így azoknak kell felvenniük a hirtelen terhelésváltozásokat, amit nem bírnak sokáig.
2021. dec. 30. 12:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
Igen, le kell!
2021. dec. 30. 23:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

2 honap vezetes alatt 3x kellett satuznom(1 gyalogos,1 biciklis,es egy teherauto korforgalombam).

Mindharomszor automatikusan nyomtam a kuplungot is.

Semmi nehezseget nem okozott,egybol,reflexbol radobtam a labam mindharom esetnel.

Es ahogy elottem irtak,igy tudott segiteni a rendszer.az abs dolgozott rendesen,ha nem nyomom a kuplungot nem biztos,hogy megallok pedig nem mentem gyorsan egyik esetnel sem.

2021. dec. 31. 08:03
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!