Modern kocsit beindítani lemerült akksinál?
-automata
-turbódízel
-gombnyomásra indul
Ha lemerült az akksi hogyan lehet beindítani? Erre is van valami trükk mint régen a betolás, vagy itt csak a csere illetve feltöltés játszik?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
20: akkor csak viccből írják rá, hogy 1.4 kW? Nyilván egy egyenáramú motor az indítás pillanatában a többszörösét felveszi, de gondolom amikor teker, akkor már ekörül van a teljesítmény.
(Én más területen dolgoztam megawattos motorokkal, gondolom az egyenáramú motor itt is egyenáramú motor)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Igen amikor már teker, akkor vesz fel annyit, de addig az egész főtengelyt a lendkerékkel együtt fel kell pörgetnie kb 500 fordulatig, mindezt a kompresszió és a rideg olaj ellenében.
Az indítas első tizedmasodpercében gyakorlatilag olyan az önindító, mintha rövidre zárnád a vezetékeket, majd ahogy pörög fel, a belső indukált feszültség miatt már csökken az áramfogyasztás, a névleges indítózasi fordulat kórül pedig beáll a névleges fogyasztásra.
Bikázásnál egyébként ezért is kell a kasztnira kötni a csipeszt, sosem direktbe a sarukra, így a nagyobb ellenállás miatt a "segítő" autó rendszere nem tud annyira túlterhelődni, magán a bikakábelen is esik néhány V már 100A esetén (ezért melegszik is)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
„ De, mindig úgy KELL bikázni hogy a bikázó autó motorja jár.És a generátornak nem lesz baja,“
Az a baj, hogy ezt az autómnak 10 éve nem mondtad, így egyszer bebikáztunk benzinesről benzinest, utána random időkben kigyulladgatott a töltésjelző napokig, de töltött, aztán dobtunk bele egy másik generátort idő hiányában.
“mert van egy úgynevezett feszültségszabályzó.”
Gondolom akkor tudod azt is, mi a feszültségszabályzó, és az áramhatároló és/vagy áramgenerátor közti különbség.
Kétlem, hogy áramgenerátorosan működne, az autó generátora. De ha elküldöd egy fesszabályzónak a kapcsolását, elemezhetem neked, esetleg leszimulálhatom pspice-on, hogy mit csinál túlterhelt állapotban, ha azt jobban elhiszed.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Egyébként azt felejtik el sokan, hogy a bikázás nem úgy néz ki, hogy összekötöm és ráindítok.
A bikázó kocsit be kell indítani, ketyegjen alapjáraton amíg összekötöd a lemerült kocsival.
Csak a pozitív sarukat szabad összekötni.
A két kocsi karosszériáján vagy motorterében tetszőleges csavarra vagy fém alkatrészre kell csipeszelni.
Ezután a bikázó autót emelt fordulaton kell járatni, legalább 5 percig, hogy kicsit töltse a lemerült akkut a generátor is, ne csak a teli akksiból folyon át az áram az üresbe.
És ezután lehet megpróbálni ráindítani a másik kocsira.
Mindenhogy kockázatos a művelet, a bikázás vészmegoldás, nem napi rutin.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Na igen, mint írtam, nekem úgy tanították, hogy álló motorú autóról bikázunk, de valóban én is mindig járóval láttam. Legutóbb évekkel ezelőtt bikáztam, ott 10 percig töltöttük a másikat.
A másik dolog a mobil-bikázó, ugye ott csak egy nagy akksi van benne, nincs motor.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!