Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Modern kocsit beindítani...

Modern kocsit beindítani lemerült akksinál?

Figyelt kérdés

-automata

-turbódízel

-gombnyomásra indul


Ha lemerült az akksi hogyan lehet beindítani? Erre is van valami trükk mint régen a betolás, vagy itt csak a csere illetve feltöltés játszik?



2021. dec. 29. 12:26
1 2 3
 21/27 anonim ***** válasza:

20: akkor csak viccből írják rá, hogy 1.4 kW? Nyilván egy egyenáramú motor az indítás pillanatában a többszörösét felveszi, de gondolom amikor teker, akkor már ekörül van a teljesítmény.

(Én más területen dolgoztam megawattos motorokkal, gondolom az egyenáramú motor itt is egyenáramú motor)

2021. dec. 30. 15:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/27 anonim ***** válasza:

Igen amikor már teker, akkor vesz fel annyit, de addig az egész főtengelyt a lendkerékkel együtt fel kell pörgetnie kb 500 fordulatig, mindezt a kompresszió és a rideg olaj ellenében.

Az indítas első tizedmasodpercében gyakorlatilag olyan az önindító, mintha rövidre zárnád a vezetékeket, majd ahogy pörög fel, a belső indukált feszültség miatt már csökken az áramfogyasztás, a névleges indítózasi fordulat kórül pedig beáll a névleges fogyasztásra.

Bikázásnál egyébként ezért is kell a kasztnira kötni a csipeszt, sosem direktbe a sarukra, így a nagyobb ellenállás miatt a "segítő" autó rendszere nem tud annyira túlterhelődni, magán a bikakábelen is esik néhány V már 100A esetén (ezért melegszik is)

2021. dec. 30. 17:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/27 anonim ***** válasza:
100%
#19-nek aki ezt írta: "Eleve nem bikázunk úgy, hogy jár a bikázó autó motorja. Így megölhetjük a generátort." De, mindig úgy KELL bikázni hogy a bikázó autó motorja jár.És a generátornak nem lesz baja, mert van egy úgynevezett feszültségszabályzó.
2021. dec. 31. 10:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/27 anonim ***** válasza:
#23: de ha a bikázó autó akksiját is tönkre akarod tenni, akkor mindenképp álló motorral kell bikázni :))
2021. dec. 31. 10:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/27 anonim ***** válasza:

„ De, mindig úgy KELL bikázni hogy a bikázó autó motorja jár.És a generátornak nem lesz baja,“


Az a baj, hogy ezt az autómnak 10 éve nem mondtad, így egyszer bebikáztunk benzinesről benzinest, utána random időkben kigyulladgatott a töltésjelző napokig, de töltött, aztán dobtunk bele egy másik generátort idő hiányában.


“mert van egy úgynevezett feszültségszabályzó.”


Gondolom akkor tudod azt is, mi a feszültségszabályzó, és az áramhatároló és/vagy áramgenerátor közti különbség.


Kétlem, hogy áramgenerátorosan működne, az autó generátora. De ha elküldöd egy fesszabályzónak a kapcsolását, elemezhetem neked, esetleg leszimulálhatom pspice-on, hogy mit csinál túlterhelt állapotban, ha azt jobban elhiszed.

2021. dec. 31. 11:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/27 anonim ***** válasza:

Egyébként azt felejtik el sokan, hogy a bikázás nem úgy néz ki, hogy összekötöm és ráindítok.

A bikázó kocsit be kell indítani, ketyegjen alapjáraton amíg összekötöd a lemerült kocsival.

Csak a pozitív sarukat szabad összekötni.

A két kocsi karosszériáján vagy motorterében tetszőleges csavarra vagy fém alkatrészre kell csipeszelni.

Ezután a bikázó autót emelt fordulaton kell járatni, legalább 5 percig, hogy kicsit töltse a lemerült akkut a generátor is, ne csak a teli akksiból folyon át az áram az üresbe.

És ezután lehet megpróbálni ráindítani a másik kocsira.

Mindenhogy kockázatos a művelet, a bikázás vészmegoldás, nem napi rutin.

2021. dec. 31. 13:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/27 anonim ***** válasza:

Na igen, mint írtam, nekem úgy tanították, hogy álló motorú autóról bikázunk, de valóban én is mindig járóval láttam. Legutóbb évekkel ezelőtt bikáztam, ott 10 percig töltöttük a másikat.


A másik dolog a mobil-bikázó, ugye ott csak egy nagy akksi van benne, nincs motor.

2021. dec. 31. 14:36
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!