Modern kocsit beindítani lemerült akksinál?
-automata
-turbódízel
-gombnyomásra indul
Ha lemerült az akksi hogyan lehet beindítani? Erre is van valami trükk mint régen a betolás, vagy itt csak a csere illetve feltöltés játszik?
20: akkor csak viccből írják rá, hogy 1.4 kW? Nyilván egy egyenáramú motor az indítás pillanatában a többszörösét felveszi, de gondolom amikor teker, akkor már ekörül van a teljesítmény.
(Én más területen dolgoztam megawattos motorokkal, gondolom az egyenáramú motor itt is egyenáramú motor)
Igen amikor már teker, akkor vesz fel annyit, de addig az egész főtengelyt a lendkerékkel együtt fel kell pörgetnie kb 500 fordulatig, mindezt a kompresszió és a rideg olaj ellenében.
Az indítas első tizedmasodpercében gyakorlatilag olyan az önindító, mintha rövidre zárnád a vezetékeket, majd ahogy pörög fel, a belső indukált feszültség miatt már csökken az áramfogyasztás, a névleges indítózasi fordulat kórül pedig beáll a névleges fogyasztásra.
Bikázásnál egyébként ezért is kell a kasztnira kötni a csipeszt, sosem direktbe a sarukra, így a nagyobb ellenállás miatt a "segítő" autó rendszere nem tud annyira túlterhelődni, magán a bikakábelen is esik néhány V már 100A esetén (ezért melegszik is)
„ De, mindig úgy KELL bikázni hogy a bikázó autó motorja jár.És a generátornak nem lesz baja,“
Az a baj, hogy ezt az autómnak 10 éve nem mondtad, így egyszer bebikáztunk benzinesről benzinest, utána random időkben kigyulladgatott a töltésjelző napokig, de töltött, aztán dobtunk bele egy másik generátort idő hiányában.
“mert van egy úgynevezett feszültségszabályzó.”
Gondolom akkor tudod azt is, mi a feszültségszabályzó, és az áramhatároló és/vagy áramgenerátor közti különbség.
Kétlem, hogy áramgenerátorosan működne, az autó generátora. De ha elküldöd egy fesszabályzónak a kapcsolását, elemezhetem neked, esetleg leszimulálhatom pspice-on, hogy mit csinál túlterhelt állapotban, ha azt jobban elhiszed.
Egyébként azt felejtik el sokan, hogy a bikázás nem úgy néz ki, hogy összekötöm és ráindítok.
A bikázó kocsit be kell indítani, ketyegjen alapjáraton amíg összekötöd a lemerült kocsival.
Csak a pozitív sarukat szabad összekötni.
A két kocsi karosszériáján vagy motorterében tetszőleges csavarra vagy fém alkatrészre kell csipeszelni.
Ezután a bikázó autót emelt fordulaton kell járatni, legalább 5 percig, hogy kicsit töltse a lemerült akkut a generátor is, ne csak a teli akksiból folyon át az áram az üresbe.
És ezután lehet megpróbálni ráindítani a másik kocsira.
Mindenhogy kockázatos a művelet, a bikázás vészmegoldás, nem napi rutin.
Na igen, mint írtam, nekem úgy tanították, hogy álló motorú autóról bikázunk, de valóban én is mindig járóval láttam. Legutóbb évekkel ezelőtt bikáztam, ott 10 percig töltöttük a másikat.
A másik dolog a mobil-bikázó, ugye ott csak egy nagy akksi van benne, nincs motor.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!