Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Lemerült akkumulátor, hogyan...

Lemerült akkumulátor, hogyan kell pontosan lejtőn beindítani?

Figyelt kérdés

Mi a pontos menete, a lejtőn való legurulással történő beindításnak, ha totál lemerült az akksi? Nem akarom elcseszni.


Gyújtás, kettesbe rakom, kuplung lenyomva, elindulok lefelé a lejtőn és mikor gurulok lassan felengedem a kuplungot és közbe megpróbálom beindítani a motort?



2017. jan. 26. 17:39
 1/8 anonim ***** válasza:
Nem nyúlsz a kulcshoz. Amikor felengeded a kuplungot a kerekek forgatják a motort és magától beindul. Ha ráindítózol, nem tesz jót neki.
2017. jan. 26. 17:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 holnaptegnapja ***** válasza:

Azt nem írtad, hogy benzines-e, a vagy gázolaj üzemű a gk.?

Mert nem mindegy!

2017. jan. 26. 18:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 holnaptegnapja ***** válasza:
58%

Feltélezem, h. benzines.

Mert akkor így:


1, beteszed inkább hármasba, mint kettesbe, (a lejtő szöge meghatározó!) - ha meredek, akkor a 2-es is jó.

2, ráteszed a gyújtást és kinyomod a kuplungot - ugye 3-masban vagyunk közben?!


3, lassan elindul a gk a lejtőn, megvárod a megfelelő guruló tempót és lassan, csúsztatva, majd hirtelen ráengedve felkapod a kuplungot.

4, ahogy beröffent, azonnal kinyomod a kuplungot! (ez fontos, mert megint le fog fulladni!) és kinyomott kuplunk mellett finoman gáztúráztatod.


Nem árt, ! mindenek előtt (régi autónál) a benzin szívatót ráadni és párszor álló gk-val még előtte néhányszor megpumpálni a gázpedált.


Gázüzemű th.kg. bikázni kell. Különben tönkre mehet pl. az adagolója.


"Bikázás" az, mikor melléd áll egy járó motorú másik gk. és az akkukat egy hosszabb DE másfél legalább min. únyi vastag vezetékkel összeérintitek az akkuk saruját.

A gyújtás ekkor legyen rajta!

A másik autónak járjon közben a motorja (ezt már írtam).


Sok sikert.

Lehetőleg polaritás helyesen!!! három felkiáltó jellel.

2017. jan. 26. 18:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 holnaptegnapja ***** válasza:

Jahh, "bikázni" a benzinest is épp úgy kell, mint a gázüzemű autót. Ehhez nem érdekes, hogy van e lejtő, vagy sem. Mert az autók nem fognak gurulni. ;)


(csak utána, ha már szerencsésen ketyegnek a motorok :)

2017. jan. 26. 18:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

Nagyjából úgy ahogy írod.

Ha elég a lendület, akkor nem kell ráindítani.

Viszont ha csutkára le van merülve, akkor nem biztos, hogy be fog indulni.

(Kivéve persze, ha jó öreg mechanikus adagolós dízellel van dolgod, annak ugyanis nem kell villany a működéshez)


Azt is kéne tudni, hogy miért merült le az akksi. Ha a generátorral van baj, akkor se indítsd így be, mert nem tudhatod, mikor áll meg alattad.

Még azt is mondják, hogy a katalizátor sem szereti az ilyen indítást.

2017. jan. 26. 18:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

Azért ez ennél kicsit bonyolultabb. Pontos autót kéne ismerni és a benne lévő motort. Újakban az olajnyomás feszíti a vezérműszíjat pl., azokkal csak óvatosan mert a nagy rántástól ugorhat egyet a vezérlés akár.


Régieknél meg mindegy, azok bírják. Tökig merült is beindul, csak ott nagyobb motorfordulat kell meg egy kis idő amíg a generátor tölt az akkuba annyit, hogy a feszkó elérje azt ami az elektronikának kell.

De mondom, ismerni kell a kocsit és úgy nekiállni.

2017. jan. 26. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:
benzines 2003-as ford focus, az akksi meg azért merült le mert nem használta senki egy ideje
2017. jan. 26. 21:40
 8/8 holnaptegnapja ***** válasza:
39%

OK, remélem tudtunk segíteni.


---


Esetleg az utóbbi bejegyzésedre, ha elfogadod.


Hosszú időre leállított autóban sosem hagynék bent akkut.


Egyrészt, megelőzhetsz vele tűzesetet.


Másrészt az akku élettartamát tekintve, nagyon nem szereti, ha töltetlenül otthagyják, mert megbosszulja magát (mint azt a mellékelt ábra mutatja).

Ez jó lecke, és tanulságos az akku lemerültsége.

Harmadrészt, (még mindig az akku élettartama miatt)

Van olyan fogalom, hogy CSEPPTÖLTÉS).

Az annyit tesz, hogy az akku nincs az autóban és

rá van kapcsolva egy modern akkutöltőre, amelyik eleve úgy van gyártva, hogy ha feltöltődött az akku, akkor automatikusan átkapcsol intenzív töltés helyett, csepptöltésre.

Vagy is, ... nagyon picit mindig után tölti, mert az akku üresjáratban is merül. És ha nagyon lemerül, akkor az az akku már sosem lesz megbízható és hosszú élettartamú. Tehát gyorsan fog tönkre menni már.


Negyedrészt, (ez már nem az akkuról szól közvetlenül), ha valami baj van, és sürgősen indulnia kellene az autónak, mert ezzel még nagyobb bajt lehet megelőzni - akkor a fentieket figyelembe véve -, indulni fog a gép :)


Ezt mind jó tanácsnak szántam, (műszerészként) nem másnak.

És szívesen.

hí,

2017. jan. 26. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!