Modern kocsit beindítani lemerült akksinál?
-automata
-turbódízel
-gombnyomásra indul
Ha lemerült az akksi hogyan lehet beindítani? Erre is van valami trükk mint régen a betolás, vagy itt csak a csere illetve feltöltés játszik?
Még az elektromos kéziféket kifelejtetted a felsorolásból. Bár annyi delej még szokott lenni egy lemerült akkuban is, hogy ha az önindítót nem is forgatja, az elektromos kézit még ki lehet oldani.
A gombos indításút (nekem is ilyen van) simán gyújtásra tudod tenni ha 9-10V van még az akkuban.
Az automata váltó miatt már nehezebb kérdés. Előző CR-dízelem manuális volt. Mikor tönkrement az önindító (eleinte nem lehetett tudni hogy azzal van a baj) és trélerrel bevitettem a márkaszervizbe, ott úgy tesztelték, hogy az udvaron betolták. Néztem is egy nagyot, én nem mertem volna.
Visszatérve a kérdésre, 3 megoldást tudok:
- bebikkantd másik akkuról/autóról,
- ha van töltős és árramforrás, feltölötd az akksit,
- új akkut veszel és kicseréled.
#13!
Ha jól értelek, egy jó állapotú ezerhármas swifttel nem lehet bebikázni egy ezerhatos japi turbó dizelt.
Mert:
-ez dízel az csak benzines
-ez 1.6-os az csak 1.3-as
-ez turbó, az csak sima szívó
-ez automata az csak kéziváltós
-ez gombos az csak kulcsos
-ez japán, az csak esztergomi.
Akkor maradjon ott az útszélén, amíg a rozsda szét nem rágja. :)
#15: Lehet, hogy be lehet bikázni, aztán te leszel a következő aki sír, hogy vontassák el.
Egy dízelmotornak sokkal nagyobb indítóáram kell, emiatt 2x akkora kapacitású akku kell bele, mint egy kis benzinesbe.
A nagy lemerült akksi eleve megrogyasztja a kisautó kis akkura méretezett villamos rendszerét, aztán még mikor rá is indítasz a dizelre, akkor történhetnek csodák.
Én szóltam.
Vontatással be lehetne rántani a dizelt egy Marutival is, de mivel automata, ez az opció kilőve.
Általában olyanról írok véleményt amit ismerek, és amit megtapasztaltam.
Volt ilyen esetem, beindítottam és nem sírtam. ;)
“ Egy dízelmotornak sokkal nagyobb indítóáram kell, emiatt 2x akkora kapacitású akku kell bele, mint egy kis benzinesbe.”
Egyik dolog a kapacitás, másik az indítóáram. Pl. 1400W-os önindítók vannak a diesel béjemvékben. Az valamivel több mint 100A.
Ma már egy 55 AH-s akksi is tud 500A-t. Csak a 90-essel 2x annyin ideig köszörülhetsz.
“A nagy lemerült akksi eleve megrogyasztja a kisautó kis akkura méretezett villamos rendszerét,”
Eleve nem bikázunk úgy, hogy jár a bikázó autó motorja. Így megölhetjük a generátort.
Ha áll, akkor max az akksit terheljük túl, mivel ennek a saruira rakjuk a kábelt.
#19: 100A dízel BMW-ben, persze:)))
Konkrétan BMW elektronika fejlesztésben is dolgoztam, téli hidegindításkor simán leesett 5V-ra is a feszültség, ha jol emlékszem 80 Ah körüli akksi volt benne fullra töltve.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!